Advies van Foto Klein: Koop geen Nikon

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Bob42
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Advies van Foto Klein: Koop geen Nikon

Bericht door Bob42 » wo jul 17 2013 10:53 pm

emdeklerk schreef:Konijnenberg in Den Haag.
Is inmiddels KE dacht ik.

JaapV
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door JaapV » wo jul 17 2013 11:16 pm

Bob42 schreef:
emdeklerk schreef:Konijnenberg in Den Haag.
Is inmiddels KE dacht ik.
Geloof ik ook. De website geeft alleen maar Den Ham en Turnhout op. Dat was maar een kort avontuur van Knijn!
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » do jul 18 2013 9:26 am

Was eerst Minderman & Zonen, toen Konijnenberg, nu inderdaad Kamera Express.
Ik ben er niet meer geweest sinds het KE is, dus alleen over de Minderman- en de Konijnenbergperiode kan ik meepraten. Vandaar dat ik KE niet genoemd heb.

Giso
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Giso » do jul 18 2013 3:07 pm

Ik heb al een aantal maal vernomen dat er in de fotovakbladen advertenties staan van een bepaald merk met een S(amsung), dat de importeur van dit merk snoepreisjes weggeeft aan winkeliers die veel spullen van dit merk verkoopt. Nu weet ik niet hoe dit bij andere merken is, maar ik denk wel dat je eigen research naar een nieuwe aankoop het belangrijkst is. De belangen van vele (dus niet alle) verkopers zijn de laatste jaren blijkbaar een beetje verschoven, en dus mag je de verkooppraatjes wel met een hele zoutvlakte nemen.
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso

Michele
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Michele » ma jul 22 2013 1:30 pm

Giso schreef:Ik heb al een aantal maal vernomen dat er in de fotovakbladen advertenties staan van een bepaald merk met een S(amsung), dat de importeur van dit merk snoepreisjes weggeeft aan winkeliers die veel spullen van dit merk verkoopt. Nu weet ik niet hoe dit bij andere merken is, maar ik denk wel dat je eigen research naar een nieuwe aankoop het belangrijkst is. De belangen van vele (dus niet alle) verkopers zijn de laatste jaren blijkbaar een beetje verschoven, en dus mag je de verkooppraatjes wel met een hele zoutvlakte nemen.
In de meeste branches is dit al tientallen jaren één pot nat en niet iets van de laatste paar jaar. Snoepreisjesspaaracties, pretparkkortingsacties, korting op zelf aangeschafte apparatuur direct via de importeur, commissie, provisie.... overal schering en inslag in de AV-schuifhandel: basissalaris + provisie over wat je verkoopt. Kan overigens wel heel leuk uitpakken! Zo heb ik me ooit als student-met-bijbaantje bij Correct in 1992(!) helemaal suf verkocht aan een bepaald merk niet echt superieure audiocassettebandjes. D'r zat een dubbeltje commissie per stuk op en die gold nu eens net alleen voor de vaste verkopers maar ook voor de parttimers. Als je er 5 verkoopt zet dat geen zoden aan de dijk, maar als je na een maand je salaris overgemaakt krijgt en er komt zomaar 200 gulden meer bij omdat je er 2000 weggezet hebt, dan wil je dat merk wel verkopen. :mryellow:

Overigens nog zo'n verkoopdingetje waar je eigenlijk gewoon de extra marge voor de winkelier betaalt: verzekeringen bij apparatuur, of 'garantantieverlenging'. Da's echt goeie business. Bij de meeste inboedel- en vakantieverzekeringen is je fotospul wel gedekt tot een x-bedrag, maar als je aan een angstige / twijfelende / onwetende (wie weet de voorwaarden van zijn inboedelverzekering uit zijn hoofd?) voor een percentje of 5 tot 10 meerprijs een verzekering voor 5 jaar kan verkopen voor een compactje van 200 euro dat toch na 2 jaar weer vervangen wordt, tel dan maar uit je winst als je dat 150x per week doet. :roll:
Choose life, drive Maserati!
www.cars-at-speed.com

plincky
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door plincky » ma jul 22 2013 4:32 pm

Michele schreef:voor een percentje of 5 tot 10 meerprijs een verzekering voor 5 jaar kan verkopen voor een compactje van 200 euro dat toch na 2 jaar weer vervangen wordt, tel dan maar uit je winst als je dat 150x per week doet. :roll:
Ik heb dat maar 1x gedaan in mijn leven extra 5 jaar garantie....... was rond 2007 op een lcd tv van 42inch...toen vrij nieuw en groot model. omdat Lcd tv's toen nog niet zo heel lang er waren en er ook al problemen van plasma tv's naar voren kwamen van een paar jaar oud, heb ik toch maar die 5 Jaar genomen voor €125,- extra ( op een bedrag van €1750,-
Laat mijn lcd tv nou kapot gaan na 4 jaar :mryellow: , niet meer te reparen doordat de reserve onderdelen niet meer gemaakt werden kreeg ik vorig jaar een nieuwe Led tv maar wel met 4x betere spcificaties... dus kan wel handig zijn. ...
maar doorgaans niet natuurlijk. helemaal niet op dingen van een paar honderd

Je marche op pructen is natuurlijk anders bij elk merk. je verkoop natuurlijk liever iets met veel winst dan iets met weinig winst. bij de wat minder dure en minder verkochte merken ligt die marche vaak wat hoger.

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”