Is ook voor Android beschikbaar, gewoon via Google Play.Mas schreef:Handig ! NU nog een android-versie ..
Nikon Manual viewer App
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Re: Nikon Manual viewer App
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Inderdaad.
Net die app met een Engelse handleiding op mijn android telefoon gezet. Werkt naar behoren.
Maar je kunt natuurlijk ook gewoon de Nederlandse handleiding op je telefoon zetten en lezen met een pdf viewer.
Beetje scrollen, dat wel.
Net die app met een Engelse handleiding op mijn android telefoon gezet. Werkt naar behoren.
Maar je kunt natuurlijk ook gewoon de Nederlandse handleiding op je telefoon zetten en lezen met een pdf viewer.
Beetje scrollen, dat wel.
Mee eens Marten 
En dan kan je zelf kiezen wat je erop zet.

En dan kan je zelf kiezen wat je erop zet.
- Arthur Wolff
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Handige App, net gedownload.
Gr.
Arthur
Nikon D7100 met MB-D15 Grip
Nikkor AFS 17-55 f2.8 Sigma 70-200 F2.8 VII
Speedlights SB-400, 600 en 700
Ik ben ook te volgen op: Wolff-fotografie Twitter Instagram 500px
Arthur
Nikon D7100 met MB-D15 Grip
Nikkor AFS 17-55 f2.8 Sigma 70-200 F2.8 VII
Speedlights SB-400, 600 en 700
Ik ben ook te volgen op: Wolff-fotografie Twitter Instagram 500px
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Idem. Wel de versie 2 kiezen.iJoost schreef:Ik heb gewoon gezocht naar "Nikon Manual viewer" in de App Store vanaf mijn iPod. En dan vind ie 'm zonder problemen.
Ik ga er een keer uitgebreider naar kijken. Ik had de handleidingen die ik nodig heb al in iBooks staan.
Riemke schreef:Is ook voor Android beschikbaar, gewoon via Google Play.Mas schreef:Handig ! NU nog een android-versie ..
Dank ! Mooie app ..
http://marcels.webklik.nl/page/homepage" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik zie het voordeel ook niet echt tov een PDF/ebook reader. Maar wellicht als je de manualen nog niet hebt staan dat dit gemakkelijker is.
Fin.
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Hoewel - in alle bescheidenheid - mijn Engels qua schrijven en lezen op topniveau ligt, geef ik voor Nikon handleidingen toch de voorkeur aan Nederlands, omdat
a) mijn woordenschat in het Nederlands op fotografiegebied nèt wat groter is dan in het Engels,
b) de "kromheid" van het Nederlands in die handleidingen ruim meevalt (het is hooguit wat formalistisch, maar dat geldt in dezelfde mate voor de Engelse variant),
c) de Nederlandse terminologie hier (in de betekenis van "in ons taalgebied") vlottere communicatie toelaat dan de hier veelal foutief gebruikte Engelse termen,
d) ik in het algemeen met een wijde boog om de valstrik van het totaal foute "rammelende maar lekker bekkende snelle-jongens-Engels" heenloop, wat mij met een Engelse handleiding moeilijker zou vallen.
Pas toen ik een klein jaar geleden deze app gedownload had kwam ik erachter dat handleidingen in het Nederlands niet verkrijgbaar waren. De reden zal wel zijn dat we - zelfs met de Vlamingen erbij - een klein taalgebied zijn. Of zou daar "afzetgebied" moeten staan...?
Overigens staat Nikon NL domweg niet toe dat ik hun PDFjes rechtstreeks naar mijn mobieltje download. Met als opgegeven reden: die kleine tekst zou te onhandig zijn voor de gebruiker (??). De arrogantie...
Ik wacht dus maar rustig af.
a) mijn woordenschat in het Nederlands op fotografiegebied nèt wat groter is dan in het Engels,
b) de "kromheid" van het Nederlands in die handleidingen ruim meevalt (het is hooguit wat formalistisch, maar dat geldt in dezelfde mate voor de Engelse variant),
c) de Nederlandse terminologie hier (in de betekenis van "in ons taalgebied") vlottere communicatie toelaat dan de hier veelal foutief gebruikte Engelse termen,
d) ik in het algemeen met een wijde boog om de valstrik van het totaal foute "rammelende maar lekker bekkende snelle-jongens-Engels" heenloop, wat mij met een Engelse handleiding moeilijker zou vallen.
Pas toen ik een klein jaar geleden deze app gedownload had kwam ik erachter dat handleidingen in het Nederlands niet verkrijgbaar waren. De reden zal wel zijn dat we - zelfs met de Vlamingen erbij - een klein taalgebied zijn. Of zou daar "afzetgebied" moeten staan...?
Overigens staat Nikon NL domweg niet toe dat ik hun PDFjes rechtstreeks naar mijn mobieltje download. Met als opgegeven reden: die kleine tekst zou te onhandig zijn voor de gebruiker (??). De arrogantie...
Ik wacht dus maar rustig af.
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes