Hetgeen betekend dat je naast de te gebruiken camera je ook een aardig bedrag moet investeren in het random om goed te kunnen filmen met een dslr.
Op dit moment is voor mij de d800 het beste wat Nikon te bieden heeft op dit gebied. Optimaal? Nee! Nikon loopt toch een beetje achter. Mijn gopro hero 3 heeft in sommige situaties meer te bieden dan. De D7000 gebruik ik ook maar t.ov. de concurrentie hopeloos achterhaald
Alles op een rij gezet blijf je met Nikon filmen toch een beetje achter de feiten aanlopen.
De valkuil waarom ik bij Nikon blijf is dat alle mounts ........ Ja daarom. Voor mij zo goed als ondoenlijk om de brandpunten vanaf 500mm tot 14mm een schop te geven en over te stappen. Nu de sony fs700 het .... overweeg ik om voor filmen Nikon vaarwel te zeggen. Daaraan gekoppeld dat met een adapter het nikon glas is te gebruiken
Momenteel ziet mijn rig er zo uit.
Zacuto scorpion schouderrig.
D800 alleen met oude objectieven te weten; 24mm 2.8, 35mm f2, 50mm f1,2 ias (dit laatse monster nieuw gekocht) , 85mm f1:2, 105mm f2.5 en 200mm f4 allemaal oudjes maar buitengewoon geschikt voor video omdat handmatig instellen de plus is.
Zoom H4N
Rode ntg2
SmallHD evf
GoPro hero 3

Waarom toch met een dslr filmen. Tja fullframe voor die prijs ......