Marktleider

Discussies over ons favoriete merk
yoyo

Re: niet alles geloven wat er gezegd wordt

Bericht door yoyo » zo sep 30 2007 11:55 am

Pruimpit schreef:
George Fennes schreef:Ik ben bang als Nikon het beleid zo voort zet, het marktaandeel nog meer terug zal lopen.

Nikon maakt goede produkten, maar is veel te behoudend en loopt achter Canon aan.

Pas als Canon een nieuw product heeft uitgebracht, zal het een half jaar tot een jaar duren voordat Nikon daarop een antwoord heeft, als ze nog een antwoord hebben.

Met zo'n strategie is het gewoon onmogelijk om marktleider te worden, het zal dan marktlijder zijn :oops: en dat is jammer.

Ook aan reklame en sponseren doet Canon veel meer, daar gaat het al fout mee als je marktleider wil worden.

Dus die nieuwe europese directeur kan mooie woorden spreken, maar ik denk dat het een sprookje is :wink:

Groetjes George :D
Ik heb een tijdje geleden voor een prikje op marktplaats de Minolta AF 7000 gekocht. De eerste autofocus spiegelreflexcamera. Hoekig en knopjes, alleen de lens is rond. Het is geen Nikon, maar toch een klassieker. Minolta was nooit te beroerd om te innoveren. Het voortouw te nemen. Maar toch is er in de jaren daarna iets goed misgegaan. Zo'n strategie garandeert dus ook geen succes :wink:
Minolta AF 7000 ?
Die heb ik ook gehad... Als je het over slechte ergonomie hebt dan is dit toch een voorbeeld. Door deze camera ben ik gaan selecteren op ergonomie en ben 16 jaar terug bij nikon uitgekomen. De Canon Eos-1 was mijn favoriet... echter veel te duur...

Daar kwam nog bij dat een nikkor 80-200/2.8 voor onder 2000 gulden te krijgen was. De canon versie was rond de 3000 gulden (die had geloof ik een ingebouwde AF motor)...

Canon was ook vaak aan het switchen met vattingen enzo. Dus je was nooit zeker of je dure objectieven over 5 jaar nog gebruikt konden worden op nieuwere body's. Canon heeft nu ook veel crop factoren. 1,0 / 1,3 / 1,6.

Voor een pro die elke drie jaar zijn spullen afschrijft geen probleem. Voor een amateur een nachtmerrie.

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”