Eigen (foto)site maken, waarmee?
Re: Eigen (foto)site maken, waarmee?
Beetje jammer van de reclame onderin;) mag kleiner of weg.
- DannySan
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
@Kroontje, zo beter? :mrgreen:
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Ik bedoel het gedeelte van welkom bij....dat mag wel minder hoog.
- DannySan
- Clublid
Ik zie het probleem niet helemaal, want als ik resize dan verkleint dat ook mee.
- Sharkey
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Fraaie site Danny, gratz!
Die resize is heel fraai inderdaad.
Ik heb echter wel een paar opmerkingen:
1. Die titel die over je home pagina foto's schuift. Ik zelf zou die minder prominent in het midden willen hebben. Vooral bij sport komt die erg "storend" over je onderwerp te liggen nu. Is een hoek niet handiger?
2. Als je een "portrait" foto opent om te bekijken, en je resized naar bijv een kleiner window, word de foto bij een bepaalde maat juist ineens groter (full-szie?) ipv. kleiner en bij nog kleiner maken van je window word hij pas kleiner? Instelling- of design foutje? (dit gebeurt namelijk niet bij landscape of vierkant).
Viel mij op toen ik je site bekeek op mijn 13" schermpje en even een kleiner scherm wilde om iets anders op mijn desktop te bekijken.
3. Als je je dieren portfolio opent, moet je eerst de pagina bewegen om de getoonde foto's uit de fade-out te halen. De andere portfolio's laten direct de eerste categorie foto's zien zonder dat je eerst de pagina moet scrollen.
Bekeken op Firefox, Chrome en IE.
Nu alleen nog je "Over mij" wat uitgebreider en zakelijker neer zetten!!
Succes en gefeliciflapstaart !
Die resize is heel fraai inderdaad.
Ik heb echter wel een paar opmerkingen:
1. Die titel die over je home pagina foto's schuift. Ik zelf zou die minder prominent in het midden willen hebben. Vooral bij sport komt die erg "storend" over je onderwerp te liggen nu. Is een hoek niet handiger?
2. Als je een "portrait" foto opent om te bekijken, en je resized naar bijv een kleiner window, word de foto bij een bepaalde maat juist ineens groter (full-szie?) ipv. kleiner en bij nog kleiner maken van je window word hij pas kleiner? Instelling- of design foutje? (dit gebeurt namelijk niet bij landscape of vierkant).
Viel mij op toen ik je site bekeek op mijn 13" schermpje en even een kleiner scherm wilde om iets anders op mijn desktop te bekijken.
3. Als je je dieren portfolio opent, moet je eerst de pagina bewegen om de getoonde foto's uit de fade-out te halen. De andere portfolio's laten direct de eerste categorie foto's zien zonder dat je eerst de pagina moet scrollen.
Bekeken op Firefox, Chrome en IE.
Nu alleen nog je "Over mij" wat uitgebreider en zakelijker neer zetten!!
Succes en gefeliciflapstaart !
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
- Roy Kersbergen
- Forumlid
- Ervaringsniveau: **
- Contacteer:
Ik draai Wordpress met YAPB op mijn site (zie handtekening). Binnenkort alleen nog verhuizen naar een andere server i.v.m. snelheid.
- dogo
- Forumlid
Is dit een gewone HTML website of een Wordpress (of andere CMS) site? De grootte van het hokje waarin je tekst staat, kan je ev. aanpassen via je "style.css", het kan ook dat je te ver inspringt tussen de regels, het lijkt er nl. op dat je een dubbele regel inspringt tussen de verschillende regels en verder is er een heel groot veld tussen de laatste regel "betaalbaar" en de onderkant van het tekstveld, die ruimte kan je in ieder geval een heel stuk verkleinen (misschien een paar <br> verwijderen of zo).DannySan schreef:Ik zie het probleem niet helemaal, want als ik resize dan verkleint dat ook mee.
Je kan ev. ook de tekst "Welkom bij MegaPxl Fotografie" in het midden centreren, ev. met de code <div align="center">Welkom bij MegaPxl Fotografie</div> en dan op één regel daaronder met ruime spaties ertussen plaatsen:
Ongedwongen Fraai Spontaan Betaalbaar
Verder een hele leuke website Danny.
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen
- DannySan
- Clublid
Dank Sharkey en dogo voor jullie constructieve commentaar; ik ga vanavond er mee aan de slag!
Het is een Wordpress site waarop weer een - responsive - thema draait; maar 'highly customisable' dus dat komt vast goed.
Het is een Wordpress site waarop weer een - responsive - thema draait; maar 'highly customisable' dus dat komt vast goed.