Nikon 16-85mm VR, Tamron 17-50 f2.8 of nieuwe body

Discussies over ons favoriete merk
Voormalig clublid

Re: Nikon 16-85mm VR of nieuwe body

Bericht door Voormalig clublid » zo nov 03 2013 12:49 pm

Roy Kersbergen schreef:Ja er zit een motor in mijn body dus zal niet uit maken welke versie ik zou nemen. Ik ga wel eens even langs een winkel binnenkort.
Ja oke, dat zou ik dan maar doen.
Maar houd er dan wel rekening mee, als je later een nieuwe body ga kopen, dat dan daar in die body ook een aandriving inzit voor de AF.

Roy Kersbergen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Roy Kersbergen » zo nov 03 2013 1:05 pm

Wat ik gelezen heb is dat de Tamron gewoon een eigen scherpstelmotor heeft dus komt goed. De toekomstig body zal er zeker ook 1 worden met scherpstelmotor.

Voormalig clublid

Bericht door Voormalig clublid » zo nov 03 2013 1:13 pm

Roy Kersbergen schreef:Wat ik gelezen heb is dat de Tamron gewoon een eigen scherpstelmotor heeft dus komt goed. De toekomstig body zal er zeker ook 1 worden met scherpstelmotor.
Roy, dat is dus NIET waar, want ik heb ook een Tamron 17-50mm objectief zonder vc en daar zit dus geen aandriving in voor de AF.
Ja, op mijn D3200 moest ik dus met het handje met dat objectief scherp stellen.

Roy Kersbergen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Roy Kersbergen » zo nov 03 2013 1:16 pm

Ik bedoel, de versie die nu te koop is (al weet ik niet of ze er de VC versie mee bedoelen) zou gewoon een scherpstelmotor moeten hebben. Ik zal er sowieso wel op letten bij aanschaf.

Voormalig clublid

Bericht door Voormalig clublid » zo nov 03 2013 1:21 pm

Roy Kersbergen schreef:Ik bedoel, de versie die nu te koop is (al weet ik niet of ze er de VC versie mee bedoelen) zou gewoon een scherpstelmotor moeten hebben. Ik zal er sowieso wel op letten bij aanschaf.
Ja ok, gewoon ff vragen wat betreft de aandriving.

Let op, de versie zonder vc schijnt scherper te zijn, dat lees ik dus hier regelmatig.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo nov 03 2013 1:21 pm

Een tweedehands Nikon 17-55 f2.8 moet je ook altijd overwegen. Heel prijsvast en heel fijn om mee te werken!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Roy Kersbergen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Roy Kersbergen » zo nov 03 2013 1:27 pm

Een Nikon f2.8 is ook zeker mooi maar ik lees dat de Tamron gelijkwaardig moet zijn voor minder geld.

Voormalig clublid

Bericht door Voormalig clublid » zo nov 03 2013 1:34 pm

Roy Kersbergen schreef:Een Nikon f2.8 is ook zeker mooi maar ik lees dat de Tamron gelijkwaardig moet zijn voor minder geld.
Een Nikon kost tweedehands rond de prijs van € 500,00
Een Tamron kost tweedehands rond de prijs van € 225,00.

Trouwens bekijk de foto's van mij maar eens op Wandeling in Haarlem en Update, die sta in Fotobeoordelingen.
Die foto's zijn gemaakt met de Tamron 17-50mm zonder vc met de Nikon D7000 als body.

Roy Kersbergen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Roy Kersbergen » zo nov 03 2013 1:42 pm

Ik had ze al gezien ja! Twijfel ook echt niet aan de kwaliteit van de Tamron :D

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo nov 03 2013 2:24 pm

Roy Kersbergen schreef:Een Nikon f2.8 is ook zeker mooi maar ik lees dat de Tamron gelijkwaardig moet zijn voor minder geld.
Ga maar eens zo'n Nikon vasthouden. 8) Dan weet je direct dat als je een goede voor 500 Euro kan vinden, dat je een koopje hebt! Als je een stilstaand onderwerp neemt dan zal je niet direct enorme verschillen zien, hoewel het beeld van de Nikon waarschijnlijk contrastrijker zal zijn. Maar de autofocus van de Nikon is echt een klasse beter en de bouw; geen vergelijk.

Maar welke je ook kiest; het zijn beide fijne objectieven.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Roy Kersbergen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Roy Kersbergen » zo nov 03 2013 3:41 pm

Het nadeel is dat je ze niet vind voor 500 euro, anders zou ik sowieso voor de Nikon gaan.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo nov 03 2013 3:45 pm

Roy Kersbergen schreef:Het nadeel is dat je ze niet vind voor 500 euro, anders zou ik sowieso voor de Nikon gaan.
Meestal kosten ze tussen de 600 en 700 tegenwoordig. Een jaar of 3 geleden was dat iets van 650 tot 750, wat wel aangeeft dat je er een goede koop aan hebt.

Veel wijsheid bij je besluitvorming!

Roy Kersbergen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Roy Kersbergen » zo nov 03 2013 3:58 pm

Bedankt! Ik wil dat geld er niet aan uit geven, vind ik te veel. Denk dat ik dan toch voor de Tamron ga.

Voormalig clublid

Bericht door Voormalig clublid » zo nov 03 2013 4:00 pm

Patrick schreef:
Roy Kersbergen schreef:Het nadeel is dat je ze niet vind voor 500 euro, anders zou ik sowieso voor de Nikon gaan.
Meestal kosten ze tussen de 600 en 700 tegenwoordig. Een jaar of 3 geleden was dat iets van 650 tot 750, wat wel aangeeft dat je er een goede koop aan hebt.

Veel wijsheid bij je besluitvorming!
Het probleem op Marktplaats is, ze gaan tegen mekaar opbieden.
Maar sta er dan een telefoonnummer bij, bel die persoon dan op, dan laat je zien, dat je serieus ben.

Ja, mijn ervaring op Marktplaats is, op een reactie van mij werd niet meer gereageerd.
Ook de ervaring, afspraak om na 17:00 uur langs te komen en die persoon kwam mooi dus niet, volgens mij was het dus dezelfde persoon die ook van hier die afspraak met mij had gemaakt.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo nov 03 2013 4:08 pm

Jouw persoonlijke ervaringen met Marktplaats zeggen natuurlijk niet zo heel veel Casa. Ik heb prima ervaringen met zowel aan- als verkoop via die site. En ik zal vast niet de enige zijn.

Maar ik heb wel een voorkeur het via dit forum te doen; dat ik nog veel vertrouwder.

@Roy: dat is een prima reden om niet voor de Nikon te kiezen. :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”