Nikon 16-85mm VR, Tamron 17-50 f2.8 of nieuwe body
- Roy Kersbergen
- Forumlid
- Ervaringsniveau: **
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Nikon 16-85mm VR of nieuwe body
Ik ga het er niet op gokken. 2e hands vind ik niet erg hoor maar niet met zo veel onzekerheid.
- PanzerFaustNL
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Mij zou het niet uitmaken, maar ik heb dan ook nog genoeg camera's over, mocht het mis gaan. Aan de andere kant, er zit een jaar garantie op. En dat doen ze niet als je hem binnen een paar dagen weer terugbrengt.Roy Kersbergen schreef:Ik ga het er niet op gokken. 2e hands vind ik niet erg hoor maar niet met zo veel onzekerheid.
Nikon Nikkormat + glas, D7100, D300, D3100, F90X, F80, F65
favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8
favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8
- Roy Kersbergen
- Forumlid
- Contacteer:
Die luxe heb ik helaas niet, dus laat hem voorbij gaan. Vind de D300s nu ook niet perse beter dan de D7000/D7100.
- Roy Kersbergen
- Forumlid
- Contacteer:
Na veel wikken, wegen, nog meer wikken en nog meer wegen ben ik er uit en ga ik knopen doorhakken :mrgreen:
1e aanschaf: Tamron 17-50 f2.8
2e aanschaf: Flitser
3e aanschaf: Nieuwe body (zal uiterlijk mei 2014 zijn)
Nu heb ik nog wat vraagjes:
1. Zal ik de Tamron blind bestellen, hij is hier KLIK voor een leuk bedrag te krijgen, of liever naar de winkel en eerst proberen en toch nog vergelijken met de Nikon 16-85 VR? De kwaliteit van de Tamron ben ik wel over uit namelijk. Ik weet alleen niet of ik bij deze winkel ook 5 jaar garantie heb.
2. Welke flitser zal ik naar gaan kijken? Het moet een flitser zijn die ik af en toe gebruik. Nikon of toch iets goedkoper gaan voor een ander merk?
1e aanschaf: Tamron 17-50 f2.8
2e aanschaf: Flitser
3e aanschaf: Nieuwe body (zal uiterlijk mei 2014 zijn)
Nu heb ik nog wat vraagjes:
1. Zal ik de Tamron blind bestellen, hij is hier KLIK voor een leuk bedrag te krijgen, of liever naar de winkel en eerst proberen en toch nog vergelijken met de Nikon 16-85 VR? De kwaliteit van de Tamron ben ik wel over uit namelijk. Ik weet alleen niet of ik bij deze winkel ook 5 jaar garantie heb.
2. Welke flitser zal ik naar gaan kijken? Het moet een flitser zijn die ik af en toe gebruik. Nikon of toch iets goedkoper gaan voor een ander merk?
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Re: Nikon 16-85mm VR, Tamron 17-50 f2.8, flitser of nieuwe b
1. Gewoon gaan testen in de winkel; je doet er toch wel even mee en het is toch een belangrijke keuze? Duurt het een paar dagen langer? Dat is toch niet zo erg!
2. Nieuw draadje beginnen t.z.t. Kijk in ieder geval even naar de SB700. Prima ding!
2. Nieuw draadje beginnen t.z.t. Kijk in ieder geval even naar de SB700. Prima ding!
- Roy Kersbergen
- Forumlid
- Contacteer:
Re: Nikon 16-85mm VR, Tamron 17-50 f2.8, flitser of nieuwe b
Patrick, ja de winkel duurt langer maar vrees dat ik eind van de maand dan pas tijd heb om langs te gaan
Ik zal voor de flitser een nieuw draadje openen, ik wil deze namelijk ook zeer binnenkort aan gaan schaffen.

Ik zal voor de flitser een nieuw draadje openen, ik wil deze namelijk ook zeer binnenkort aan gaan schaffen.
- Roy Kersbergen
- Forumlid
- Contacteer:
Re: Nikon 16-85mm VR, Tamron 17-50 f2.8 of nieuwe body
De flitser is inmiddels besteld en komt als het goed is vandaag binnen (is een ander topic over) en vanmiddag ga ik even op pad om zowel de Tamron 17-50mm f2.8 en de Nikon 16-85mm VR te gaan proberen en 1 van de 2 gaat het dan worden. Als beiden bevallen weet ik nog niet wat ik ga doen, wellicht slaap ik er nog een nachtje over of laat me verder adviseren door de verkoper.
Deze 2 objectieven zijn vaak ook tweedehands te koop.Roy Kersbergen schreef:De flitser is inmiddels besteld en komt als het goed is vandaag binnen (is een ander topic over) en vanmiddag ga ik even op pad om zowel de Tamron 17-50mm f2.8 en de Nikon 16-85mm VR te gaan proberen en 1 van de 2 gaat het dan worden. Als beiden bevallen weet ik nog niet wat ik ga doen, wellicht slaap ik er nog een nachtje over of laat me verder adviseren door de verkoper.
Scheel je heel wat in je portemonnee.
- Roy Kersbergen
- Forumlid
- Contacteer:
De Tamron staat er nu 1 te koop op marktplaats maar die reageerd niet. De Nikon is al een occassion in de winkel waar ik naar toe ga. De Tamron kost nieuw 329 euro en de Nikon 359 euro.
Let op bij de Tamron 17-50mm.Roy Kersbergen schreef:De Tamron staat er nu 1 te koop op marktplaats maar die reageerd niet. De Nikon is al een occassion in de winkel waar ik naar toe ga. De Tamron kost nieuw 329 euro en de Nikon 359 euro.
Je heb hem met en zonder aandriving voor de AF.
En non vc zeggen ze dat die scherper is.
- Roy Kersbergen
- Forumlid
- Contacteer:
Heb je al vaker gezegd :mrgreen:
De Nikon versie die ze nu verkopen heeft een AF motor en ik ga sowieso niet voor de VC versie.
De Nikon versie die ze nu verkopen heeft een AF motor en ik ga sowieso niet voor de VC versie.
Bedoelde dus die Tamron, met en zonder aandriving voor AF.Roy Kersbergen schreef:Heb je al vaker gezegd :mrgreen:
- Roy Kersbergen
- Forumlid
- Contacteer:
Dat bedoelde ik ook. De Tamron versie die geschikt is voor Nikon en die nu te koop is in de winkel heeft een AF motor, de vorige versies die hadden dat niet. Mocht je ze nu nog tegen komen dan is dat oude voorraad.Casanova56 schreef:Bedoelde dus die Tamron, met en zonder aandriving voor AF.Roy Kersbergen schreef:Heb je al vaker gezegd :mrgreen:
Ok, dat van die Tamron wist ik dus niet, dat zonder aandriving oude voorraad was.Roy Kersbergen schreef:Dat bedoelde ik ook. De Tamron versie die geschikt is voor Nikon en die nu te koop is in de winkel heeft een AF motor, de vorige versies die hadden dat niet. Mocht je ze nu nog tegen komen dan is dat oude voorraad.Casanova56 schreef:Bedoelde dus die Tamron, met en zonder aandriving voor AF.Roy Kersbergen schreef:Heb je al vaker gezegd :mrgreen:
Trouwens denk hier aan bij die 2 objectieven.
Tamron vaste opening over het hele bereik en kort tele.
Nikon AF S 16-85mm verlopende opening en midden tele bereik.
Dat korte en midden tele bereik moet je dus Digitaal omrekenen naar Analoog.
- Roy Kersbergen
- Forumlid
- Contacteer:
Net terug en met beiden Objectieven even lekker foto's geschoten. Het viel mij op dat de scherpte, scherptediepte en bokeh van de Tamron veel mooier is dan de Nikon maar dat de Nikon veel sneller is. Ook de Tamron is wat lawaaieriger dan de Nikon met focus maar f2.8 over het hele bereik is gewoon zo lekker. Keuze is dus gemaakt en ik heb een Tamron 17-50mm f2.8 aangeschaft (met AF motor, al heb ik die niet nodig). Tevens de sensor van de D80 weer schoon laten maken (was nodig!) en we kunnen er weer fris tegenaan