Hoekje Studio fotografie?
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Hoekje Studio fotografie?
Over dat soort supertopics hebben we het wel al gehad. Sterker nog: ik heb geprobeerd een echte wiki van de grond te krijgen. Dat bleek lastig te realiseren. De afgeslankte vorm was inderdaad draadjes beginnen die bepaalde mensen onderhouden. Daar kon ik geen bemensing bij vinden. Maar als een aantal mensen zich willen opwerpen om een bepaald(e) "superdraadje(s)" te adopteren, dan kan ik het technisch wel voor elkaar krijgen. Dan heb ik ook zo een aparte sectie geregeld, want dan past het binnen de indeling die we nu hebben en staat het toch mooi bij elkaar.
- justme
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
om even op Ator en Leon in te haken ( en offtopic te gaan) is dit ook een van mijn wensen van dit forum. Alleen heb ik zelf er de kennis, tijd, tijd en vrijetijd ( was dat nu dubbel?
) niet voor.
Ik zou zo een paar, in mijn ogen, ervaringsdeskundigen kunnen aanwijzen, maar misschien is het handig om het eerst op zn beloop te laten gaan :
idee:
als iemand zich geroepen voelt om voor bv een specifiek onderwerp : ( lenzen, bodies, of anders ) wil starten en van informatie voorziet, dan kan de rest daarop schieten. Om zodoende tot een openingstopic te komen voor de diverse secties?
Wat ikzelf een mooi voorbeeld vind, zijn de Foto topics op Gathering of Tweakers.

Ik zou zo een paar, in mijn ogen, ervaringsdeskundigen kunnen aanwijzen, maar misschien is het handig om het eerst op zn beloop te laten gaan :
idee:
als iemand zich geroepen voelt om voor bv een specifiek onderwerp : ( lenzen, bodies, of anders ) wil starten en van informatie voorziet, dan kan de rest daarop schieten. Om zodoende tot een openingstopic te komen voor de diverse secties?
Wat ikzelf een mooi voorbeeld vind, zijn de Foto topics op Gathering of Tweakers.
- DannySan
- Clublid
Ik vind zo'n superdraadje een leuk en nuttig initiatief; wellicht zou er zo'n draadje bij mij passen?
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
- justme
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
ik zou er gewoon een starten (uitwerken) en laat anderen er ook rustig op schieten. Samen kunnen 'we' als NCN leden wel dergelijke topics voeden en up to date houden. Ikzelf wil als mod zijnde wel e.e.a. blijven samenvoegen/ordenen als dat wenselijk is.
- Rinaldo Wolvers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Ik zou zo'n draadje prima kunnen onderhouden, maar een totale tutorial schrijven is aan mij niet besteed.
Laat dat maar aan mensen over die een x jaar ervaring hebben. Kan trouwens ook gewoon een sticky zijn
Laat dat maar aan mensen over die een x jaar ervaring hebben. Kan trouwens ook gewoon een sticky zijn

Het perfecte plaatje zit in m'n hoofd. Nu nog zien te verwezelijken.
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Stickies zijn niet zo handig hier. je kan beter al die "extra interessante draadjes" bij elkaar onderbrengen. Zijn ze beter te vinden en je hebt gelijk een overzichtje.
En ik kan alleen bepaalde mensen toegang geven, als dat de methode zou gaan worden.
En ik kan alleen bepaalde mensen toegang geven, als dat de methode zou gaan worden.
- ATOR
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Cool!
Om de daad bij het woord te voegen zal ik een SuperTopic Studiofotografie beginnen. Iedereen die ideeën heeft voor de vorm, inhoud en omvang van het topic is daar van harte welkom.
SuperTopic Studiofotografie
Om de daad bij het woord te voegen zal ik een SuperTopic Studiofotografie beginnen. Iedereen die ideeën heeft voor de vorm, inhoud en omvang van het topic is daar van harte welkom.
SuperTopic Studiofotografie
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Het is vooralsnog wel een experiment, deal? Even kijken hoe het zich ontwikkelt. En we gaan het er natuurlijk even over hebben met de moderators. Hoe, wat, waar, wie, wanneer, of (!!), dat soort werk. Maar leef je intussen gewoon lekker uit. Het blijven vooralsnog gewoon draadjes als alle andere.
- Rinaldo Wolvers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Crosspost uit het Supertopic. :mrgreen:Rinaldo Wolvers schreef:Ik heb de aanzet gegeven tot het opzetten van iets als een studio "hoekje". Een Supertopic kan zinvol zijn als een begin, maar ik denk zelf dat er iets teveel facetten zijn binnen de studiofotografie. Dus in die zin raakt dit topic "kant noch wal"...
Ben ik dan negatief? Nee! Ik vind dit draadje een mooi beginIn dit draadje begint echter wel duidelijk te worden dat studiofotografie behoorlijk meer is als bv een flitser. Zoals genoemd, belichting ,achtergrond, model, product, accessoires, flitsmeter, grijskaart, kleurkaart. Maar je zou ineens ook kunnen bedenken dat omgang met een model/klant, lichttent, eten/drinken, auto of motor en noem maar op ook binnen onderwerpen binnen de studiofotografie vallen. En dat maakt het verschil...
Ik kan hier een heel epistel van maken, maar een goede lezer heeft allang door dat deze discipline beter op te delen is binnen een studio sectie in het forum. Dit draadje gaat een rommeltje worden en zeer onoverzichtelijk.
Ik wil wel even ATOR en iedereen die een bijdrage heeft geleverd bedanken voor de inzet.
Ik heb inmiddels contact opgenomen met Roelof, wie weet .....
Het perfecte plaatje zit in m'n hoofd. Nu nog zien te verwezelijken.