Aanmelding met toestemming beheerders

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.
Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: Aanmelding met toestemming beheerders

Bericht door Léon Obers » di dec 10 2013 1:15 pm

De SPAM ging trouwens wel heel diep, ook extern vanuit welke servers dat er gewerkt wordt. Een combinatie van diverse domeinen.
Het plaatje wat binnen het bericht getoond werd (dat is namelijk een plaatje) met onder andere een "Live Chat" dame met koptelefoon, was schijnbaar via een hack van het IBM.com domein. Tenminste ik kan me niet voorstellen dat IBM zich met deze praktijken bezighoudt. Hoewel je weet het nooit. IBM heeft wellicht ook te lijden onder de economische recessie. Ze moeten misschien bijverdienen met iets anders? Of een boze medewerker (iemand uit de "developerworks/community") die vindt dat hij te weinig verdient? :?

Dat plaatje vanaf het IBM.com domein met een doorlink erachter als je op het plaatje klikt, is overigens nog steeds als zodanig actief. Dus echt vanaf dat domein. Opmerkelijk dat IBM dat tot nu toe kennelijk niet zelf opgemerkt heeft.
Met https als ingang, vanaf een "beveiligd" deel?

Hierbij de link (tussen codes gezet):

Code: Selecteer alles

https://www.ibm.com/developerworks/community/wikis/home?lang=en#!/wiki/Buy%20college%20essay/page/Buy%20Term%20Papers%20In%20Service
Dus als je de regel even kopieert en in de adresregel van de browser zet kom je bij een plaatje wat in het spambericht gebruikt werd. Als je er vervolgens op klikt kom je via de doorlink bij het echte domein uit.

Deze:

Code: Selecteer alles

http://www.rushessay.com/order/?utm_source=maikl&utm_medium=maikl1&utm_campaign=maikl
Ik heb het maar even aan IBM gemeld. Kijken wat hun actie daarop is.
Laatst gewijzigd door Léon Obers op di dec 10 2013 2:46 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Léon Obers

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » di dec 10 2013 1:37 pm

Interessante link Leon.

Ik heb eens ff zitten zoeken op de ibm developerworks community. Maar daar is dus ook een zogenaamd public wiki gebeuren. En daar verwijst de bewuste spam placeholder naar toe.
Zo te zien wordt die public wiki publiekelijk ter beschikking gesteld om zaken te publiceren. Maar in dit geval is het dus puur misbruik.

Maar HET grote manco is en blijft dat deze forumsoftware nog steeds lek is en blijkbaar userid's geinjecteerd krijgt. En die userids kunnen vervolgens hun gang gaan in de forums

BTW: IBM is wereldwijd nog steeds een heel grote jongen hoor!
In 2012, Fortune ranked IBM the No. 2 largest U.S. firm in terms of number of employees (435,000 worldwide,[7] approximately 100,000 in the US[8]), the No. 4 largest in terms of market capitalization,[9] the No. 9 most profitable,[10] and the No. 19 largest firm in terms of revenue.[11] Globally, the company was ranked the No. 31 largest in terms of revenue by Forbes for 2011.[12][13] Other rankings for 2011/2012 include No. 1 company for leaders (Fortune), No. 1 green company worldwide (Newsweek), No. 2 best global brand (Interbrand), No. 2 most respected company (Barron's), No. 5 most admired company (Fortune), and No. 18 most innovative company (Fast Company).[14]

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » di dec 10 2013 1:42 pm

CaptainHook schreef: BTW: IBM is wereldwijd nog steeds een heel grote jongen hoor!
Ik heb de regel iets aangepast. Temeer nu ik IBM een mailtje heb gestuurd over dit misbruik van hun domein met een verwijzing naar deze draad en bericht. :wink:
Vriendelijke groet, Léon Obers

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » di dec 10 2013 1:47 pm

Ik zie nergens zo gauw het versienummer v.d. gebruikte phpBB software, maar het lijkt met dat deze niet helemaal voorzien is van de meest recente security fixes... en/of er een add-in wordt gebruikt die misbruikt kan worden... :idea:

Peter
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Peter » di dec 10 2013 1:54 pm

we draaien de laatste build en fixes
Die spambots worden steeds geraffineerd, de community bij phpBB staat er vol van.

De zoektocht naar een afdoende oplossing ..., daar wordt achter de schermen hard aan gewerkt

@Leon
bedankt voor de info, een eventuele reactie van IBM lezen we graag met je mee

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » di dec 10 2013 3:31 pm

Ed Schouten schreef:Het was gewoon ouderwets met de hand verwijderd. Aardig werkje. geweest.
Wat ik zag was dat alle berichten van één en dezelfde gebruiker kwamen toch? Zo ja dat is dan met 3 muisklikken allemaal tegelijk te verwijderen.

EDIT: dat moet in het beheerderspaneel en daar heb je dan wel beheerdersrechten voor nodig!

Cookie1397
Clublid
Clublid

Bericht door Cookie1397 » di dec 10 2013 4:54 pm

Tja en die heb ik hier niet.
Nikon Z Z & de maskers

Patrick
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr dec 13 2013 12:48 pm

Nog even een kleine toevoeging. Nadat we dit aan hebben gepast bleek ineens dat ook aanpassingen in de profielen van bestaande gebruikers door de beheerder goedgekeurd moeten worden. je account is dus ineens tijdelijk geblokkeerd. Iets dat we niet voorzien hadden en niet echt had gehoeven van ons. Maar het is wellicht ook wel een extra waarborg dat niet zomaar iemand er met je account aan de haal gaat.

Hoe dan ook. Bij nieuwe aanmeldingen en dit soort aanpassingen krijgen drie personen een mailtje. We proberen zo snel mogelijk je account weer te activeren zodat je niet te lang zonder zit.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » vr dec 13 2013 12:55 pm

@Patrick: hier begrijp ik uit dat je dus niet bij nacht en ontij een wijziging in je eigen profiel moet aanbrengen, want dan moet je wachten tot de eerstvolgende beheerder weer uit dromenland is?

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr dec 13 2013 4:00 pm

CaptainHook schreef:@Patrick: hier begrijp ik uit dat je dus niet bij nacht en ontij een wijziging in je eigen profiel moet aanbrengen, want dan moet je wachten tot de eerstvolgende beheerder weer uit dromenland is?
Ja. Als je niet even zonder NCN forum kan.

Hoewel. Ik ben best vaak actief zo rond middernacht, dus eigenlijk is dat best een goede tijd. Maar geen garanties natuurlijk! :mryellow:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

John Hoenen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door John Hoenen » vr dec 13 2013 4:07 pm

Patrick schreef:
CaptainHook schreef:@Patrick: hier begrijp ik uit dat je dus niet bij nacht en ontij een wijziging in je eigen profiel moet aanbrengen, want dan moet je wachten tot de eerstvolgende beheerder weer uit dromenland is?
Ik ben best vaak actief zo rond middernacht
:shock:

JvdKooij
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door JvdKooij » vr dec 13 2013 4:18 pm

ik denk dat Patrick beter nu even actief kan worden om die spammert weer te verwijderen :-D
Groetjes,
Jaap

Gerard de Zwaan
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door Gerard de Zwaan » vr dec 13 2013 4:31 pm

JvdKooij schreef:ik denk dat Patrick beter nu even actief kan worden om die spammert weer te verwijderen :-D
Ik wou net even een berichtje plaatsen over spammer @JvdKooi. Je was me net voor.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.

Kroontje

Bericht door Kroontje » vr dec 13 2013 4:39 pm

It Sucks om het maar zo te zeggen. ;)

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr dec 13 2013 4:40 pm

JvdKooij schreef:ik denk dat Patrick beter nu even actief kan worden om die spammert weer te verwijderen :-D
Hij heeft er weer een verwijderd. 26 Berichten geplaatst zonder ook maar een melding voor ons... :roll:

Gesloten

Terug naar “Het Forum”