Reest schreef:Ton van de Wiel schreef:Misschien doen wij niet zo moeilijk over dit soort bedragen, maar velen wel.
En wat ik al eerder zei, ik bespaar liever op dingen die met de kwaliteit van de foto niets te maken hebben. Fototassen, SD-kaartjes, een accu.........zodat ik meer geld overhou voor een mooi objectief of een degelijk statief.
Ton
Er zijn natuurlijk ook mensen (zoals ik) die wat langer sparen om de 'goede', dus meestal wat duurdere dingen te kopen.
Rinus
Ga toch eens weg met zulke uitspraken...
Je kunt totaal niet in de portemonnee van andere mensen kijken. Het feit dat iemand lang moet sparen voor een mooie dure body betekent niet dat hij ook voor alle accessoires het volle pond kan betalen. Met zulke uitspraken kun je een hoop mensen tegen het zere been schoppen. Onnodig lijkt me.
Daarnast is de vraag misschien niet altijd of iemand het KAN betalen maar of iemand het ook WIL betalen. De halve wereld gebruikt naar volle tevredenheid b-merk accu's en batterijen in een hoop apparaten waaronder camera's. Waarvan veruit de meesten zonder problemen. Mocht er dan een keer toch een probleem zijn dan zijn het personen als jij die op een forum vooraan staan en dat lang en breed gaan uitmeten met een air van: 'zie je nu wel'.
Dan vergeten we even dat Nikon op zijn eigen accu's onlangs ook nog een recall had vanwege oververhitting en 'ontploffende' D800 bodies
Dat je een principieel probleem hebt tegen mensen die voor een gereduceerd tarief op de eerste rang willen zitten dat moet je helemaal zelf weten natuurlijk. Maar ik vind het vreemder dat mensen blind de fabrikanten achterna lopen en een berg extra geld neertellen voor hetzelfde pleke op die eerste rij...
Want als ik eens ga uitrekenen wat ik in de jaren bespaard heb aan non-nikon accessoires (en nimmer problemen gehad), dan vraag ik me oprecht af wie hier nu verstandiger is

Fin.