Peter schreef:
Ik ga nog eens je eerste berichtje aanhalen.
Een bericht waarvan ik steeds het gevoel heb gehad dat het geplaatst is om eens de boel lekker op te gaan stoken.
Zomaar, even lekker de knuppel in het hoenderhok. Ik dacht, laat het maar even bezinken
....
Stoken? Jeetje zeg, hoeveel vraagtekens moet ik plaatsen voordat duidelijk is dat het een VRAAG is? Hoe we
onbegrip en
conversatiegeweld c.q. het ontbranden van die korte
lontjes kunnen
voorkomen?
Ik probeer een oplossing c.q. een positieve benadering te vinden om dit soort ongerief (wat nog al eens uit de klauwen loopt, terwijl ik niet eens meedoe aan 'mistige' draadjes

) voor te zijn.
Draag wat suggesties aan, a la tweakers bijvoorbeeld, en ook daar wordt niet op gereageerd. Mag ik dan concluderen dat men dit soort
conversatiegeweld niet wenst in te perken? Of is dat te kort door de bocht?
Nogmaals, zowel vragenstellers, het forum in z'n algemeen, de kennisbron als NCN zijnde, de beantwoorders en reageerders, zijn toch allemaal gebaat bij een heldere vraagstelling en de daarop volgende response? Nu zullen velen niet eens meer iemand willen helpen omdat men dingen 'fout' opvat en er meteen korte
lontjes ontbranden. Dat is toch jammer en nergens voor nodig?
Kijk/lees nog maar eens terug wat er de afgelopen maanden al diverse malen heeft plaatsgevonden...toch spijtig dat zoiets vaak escaleert. Dat zelfs binnen de gelederen van de NCN hierover onvrede heerst. Want ook de forumleden met groene of rode naampjes zijn hierover niet eensluidend.
Nu zou je ook kunnen zeggen, ik reageer lekker niet meer. Maar dan blijven dit soort issues sudderen...en zal vroeg of laat het weer oplaaien. Zolang je dingen onder het digitale tafellaken veegt, zal het 'zeer' niet verdwenen zijn, maar blijven dooretteren. M.i. nergens voor nodig.