dan gooien we dit draadje even tijdelijk in de pauze stand.Kroontje schreef:Ik heb expres niet gereageerd in dit draadje;) Maar krijg net te horen dat er iemand het advies / Dreig heeft gekregen dat hij beter hier kan op kan zouten als forum lidOver korte lontjes gesproken. Zeer kwalijk dat dit hier gebeurd. Heb er verder geen woorden voor, maar ik ga spitten
Fijne feest dagen....?
Lontjes? Onbegrip? Conversatiegeweld?!
- Peter
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Lontjes? Onbegrip? Conversatiegeweld?!
Het is jammer dat dit via de achterdeur is gegaan
Dan hadden ze dat hier moet zetten, had eerlijk geweest naast alle andere reacties die op het randje zitten .

- DannySan
- Clublid
Er komt wel een hoop 'zeer' boven drijven zo...
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
-
- Forumlid
Tja Michael, je kunt niet altijd gemakshalve de andere kant uit blijven kijken.Flandria schreef:....Ik zou het niet beter kunnen verwoorden, koe bij de horens, Marten.
Iedereen prettige Kerstdagen en een beter nieuw jaar.
Ik stel nu voor een dikke vette slot erop 

- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Des te meer reden om je duidelijk te proberen uit te drukken en niet te veel met smilies te strooien...rbfoto.nl schreef:Als je dat echt onderschat, dan valt me dat van je tegen...
Je ziet hoe belabberd het taalgebruik van velen is. Er wordt ook vaak met dyslexie geschermd en daarnaast zijn er ook nog wat minderbegaafden hier actief. Wat voor zooitje denk je dat dat dan wordt?
Als iemand in het dagelijks leven je vertelt "de verloedering slaat toe" en daarbij grijnst van oor tot oor snap je precies de bedoeling en de intentie.
Waarom dan met een emoticon ineens weer niet, is me een compleet raadsel.
Wat is het voordeel als je emoticons uit zet?
Ik zie enkel een nadeel. Je zinnen zullen nog langer moeten worden om duidelijk genoeg te kunnen zijn, waarbij de ontvanger van het bericht het inhoudelijk gaat begrijpen als het bedoeld wordt.
Voorbeeldje:
De verloedering slaat toe.
De verloedering slaat toe. :mrgreen:
Alle hebben een andere betekenis gekregen door gebruik van de emoticon. Zo sterk werkt dat. Net zo sterk als de mimiek van een gezicht dat voor je staat.
Ik denk, dat de meeste verwarringen ontstaan door het struikelblok interpreteren van de communicatie.
Dat interpreteren correct doen is al lastig genoeg en dan willen we dat tegenwoordig ook nog in een fractie van een seconde met zo min mogelijk woorden doen. Dat interpreteren doe je als je leest maar ook als je schrijft.
We nemen de tijd niet meer om te lezen wat er nu werkelijk staat geschreven. We hangen er het liefst al een waarde aan voordat we aan het einde van de zin zijn aangekomen. Veelal wordt er ook niet gelezen wat er staat geschreven maar wie het heeft geschreven. Dat doe ik zelf ook wel eens. Ik ben ook een mens.
Of we inhoudelijk lezen of enkel kijken naar wie de schrijver is wordt bepaald door de manier waarop de schrijver het schrijft en dit geïnterpreteerd kan worden. Het is daarom ook voor de schrijver belangrijk om daar naar te kijken.
Als de schrijver daar geen rekening mee houdt is de kans op verkeerde interpretatie erg aanwezig.
Daardoor wordt er niet inhoudelijk gelezen maar worden er een paar woorden gezien waar men de nadruk op legt en die zullen dan als negatief worden geïnterpreteerd. Wat iemand dan nog zegt doet er dan niet eens meer toe, of dat nu met emoticons is of zonder.
Niets zo moeilijk als communiceren. Met minder communicatiemiddelen wordt het dan, naar mijn mening, alleen nog moeilijker en de verwarring groter. Blijkens.
En nee ik bedoel dit niet belerend maar informatief in de hoop dat enkelen het zelf willen gaan uitzoeken hoe het werkt waardoor de communicatie beter gaat werken. De feedback lees ik hier wel.
https://www.google.nl/#q=hoe+werkt+communicatie
Waarom dan met een emoticon ineens weer niet, is me een compleet raadsel.

Wat is het voordeel als je emoticons uit zet?
Ik zie enkel een nadeel. Je zinnen zullen nog langer moeten worden om duidelijk genoeg te kunnen zijn, waarbij de ontvanger van het bericht het inhoudelijk gaat begrijpen als het bedoeld wordt.
Voorbeeldje:

De verloedering slaat toe. :mrgreen:
Alle hebben een andere betekenis gekregen door gebruik van de emoticon. Zo sterk werkt dat. Net zo sterk als de mimiek van een gezicht dat voor je staat.
Ik denk, dat de meeste verwarringen ontstaan door het struikelblok interpreteren van de communicatie.
Dat interpreteren correct doen is al lastig genoeg en dan willen we dat tegenwoordig ook nog in een fractie van een seconde met zo min mogelijk woorden doen. Dat interpreteren doe je als je leest maar ook als je schrijft.
We nemen de tijd niet meer om te lezen wat er nu werkelijk staat geschreven. We hangen er het liefst al een waarde aan voordat we aan het einde van de zin zijn aangekomen. Veelal wordt er ook niet gelezen wat er staat geschreven maar wie het heeft geschreven. Dat doe ik zelf ook wel eens. Ik ben ook een mens.
Of we inhoudelijk lezen of enkel kijken naar wie de schrijver is wordt bepaald door de manier waarop de schrijver het schrijft en dit geïnterpreteerd kan worden. Het is daarom ook voor de schrijver belangrijk om daar naar te kijken.
Als de schrijver daar geen rekening mee houdt is de kans op verkeerde interpretatie erg aanwezig.
Daardoor wordt er niet inhoudelijk gelezen maar worden er een paar woorden gezien waar men de nadruk op legt en die zullen dan als negatief worden geïnterpreteerd. Wat iemand dan nog zegt doet er dan niet eens meer toe, of dat nu met emoticons is of zonder.
Niets zo moeilijk als communiceren. Met minder communicatiemiddelen wordt het dan, naar mijn mening, alleen nog moeilijker en de verwarring groter. Blijkens.
En nee ik bedoel dit niet belerend maar informatief in de hoop dat enkelen het zelf willen gaan uitzoeken hoe het werkt waardoor de communicatie beter gaat werken. De feedback lees ik hier wel.

https://www.google.nl/#q=hoe+werkt+communicatie
- DannySan
- Clublid
Mooi verwoord André!
Het lijkt me zo dat als een 'algemeen discussie topic' aangaande (te) korte lontjes, onbegrip of conversatiegeweld niet moet verworden tot een ordinaire 'shoutbox' van meningen.
Mij lijkt dat zo'n topic juist voor wat begrip zou kúnnen zorgen, zolang degene die het leest ook daarvoor openstaat.
Als dat laatste ontbreekt helpt niets, helaas...
Meningen verschillen natuurlijk, dat is niet alleen normaal maar zelfs wénselijk.
Zolang je bij de verschillen van mening dan maar wel het respect voor de andere persoon én diens mening blijft houden!
Het lijkt me zo dat als een 'algemeen discussie topic' aangaande (te) korte lontjes, onbegrip of conversatiegeweld niet moet verworden tot een ordinaire 'shoutbox' van meningen.
Mij lijkt dat zo'n topic juist voor wat begrip zou kúnnen zorgen, zolang degene die het leest ook daarvoor openstaat.
Als dat laatste ontbreekt helpt niets, helaas...
Meningen verschillen natuurlijk, dat is niet alleen normaal maar zelfs wénselijk.
Zolang je bij de verschillen van mening dan maar wel het respect voor de andere persoon én diens mening blijft houden!
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Precies.
Dat enkelen met modder gooien naar me maakt me niet meer uit.
Als je met modder moet gooien heb je blijkbaar geen andere respectabele oplossingen meer kunnen vinden.
Ik houdt mijn rug wel recht en laat het langs me heen gaan.
Ik wens iedereen, dus ook de moddergooiers, prettige feestdagen toe.
Dat enkelen met modder gooien naar me maakt me niet meer uit.
Als je met modder moet gooien heb je blijkbaar geen andere respectabele oplossingen meer kunnen vinden.
Ik houdt mijn rug wel recht en laat het langs me heen gaan.
Ik wens iedereen, dus ook de moddergooiers, prettige feestdagen toe.
- HannahV
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Denk dat we er ook wel allemaal aan bijdragen.. als je al struikelt over het wel/niet plaatsen van een smiley achter een zin, en daarin blijft 'hangen' dan kan er inderdaad veel verwarring ontstaan ja. Berichten krijgen een heel andere lading met/zonder smiley, maar als we daar nou met z'n allen over struikelen dan kunnen we ons beter bezig gaan houden met waar het om draait op dit forum; fotografie. Hoera, fotografie! :mrgreen:
Relax, het is kerst
Relax, het is kerst

Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.
Rifle shooter | Nikon Shooter.
We gaan een pauze / slot er op gooien
Prettige dagen en mag de TS het zeggen wat we verder gaan doen na de kerst dagen.
Groet

Groet