De meerwaarde hiervan is mij nog niet helemaal duidelijk.Patrick schreef:"Ervaringsniveau".
.... Dit profielveld geeft de andere forumbezoekers een beeld van de ervaringen van de persoon die foto's plaatst, een vraag stelt of commentaar geeft.
..... Natuurlijk is de bedoeling van dit veld dat je in je commentaar naar anderen rekening houdt met de waarde ervan!
Stel iemand stelt een vraag over het verband tussen sluitertijd, diafragma en ISO. De basis van het fotograferen. Beheers je dat niet dan zit je m.i. op niveau één, hoogstens twee sterren.
Zou ik daar dan inhoudelijk een ander antwoord op moeten geven als de vragensteller zichzelf vijf sterren heeft gegeven, dan bij iemand die zichzelf één ster heeft toebedeeld? Lijkt mij niet.
Ik kan mij wel voorstellen dat je wat meer geduld opbrengt bij de beantwoording als de vragensteller zichzelf een of twee sterren heeft gegeven. (maar dan ook minder geduld als hij/zij zichzelf 5 sterren heeft gegeven?)
(Vanuit historisch oogpunt gezien lijkt het mij overigens beter om de sterren te vervangen door cijfers 1 tm 5)