Pas je ervaringsniveau aan!

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.
Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Pas je ervaringsniveau aan!

Bericht door Patrick » do jan 02 2014 12:26 am

Geert Huizing schreef:De moderators of het het bestuur kan dan aan de hand van de reacties / beoordeling op foto's een ervaringsniveau toekennen.
Mogen wij bedanken voor de eer? :shock: Wie kan nou het beste beoordelen hoe goed je bent? Dat kan je toch het beste zelf?

En dan nog. Hoeveel discussies zouden we wel niet krijgen als wij het moeten gaan doen? Naast het feit dat we er allemaal al een baan naast hebben.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Geert Huizing
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Geert Huizing » do jan 02 2014 12:31 am

Patrick,
Ik heb op mijn werk elk jaar een functioneringsgesprek, daar krijg ik voor het gesprek een blanco formulier die ik dan zelf mag invullen, mijn leiding-gevende doet dat ook. Deze leggen we dan naast elkaar en we zijn het nooit met elkaar eens.
Ook hier geldt hetzelfde, de ene persoon is zelfingenomen en de andere bescheiden.
Objectief over jezelf is lastig :)
Er is niets zo eerlijk verdeeld als verstand, iedereen denkt dat hij er genoeg van heeft. ;)

Flickr

jfbat
Forumlid
Forumlid

Bericht door jfbat » do jan 02 2014 12:41 am

Hoeveel mensen moet jouw chef beoordelen? En hoe goed kent hij je?
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » do jan 02 2014 12:41 am

Ik neem aan dat je niet ruim 4000 collega's hebt?

Nee, ik zie het als echt totaal onmogelijk voor ons om dat te bepalen. Mag ik je er ook op wijzen dat geen van onze moderators (tot nu toe?) voor ***** heeft gekozen?

Als je na verloop van tijd het idee hebt dat je niet de juiste reacties krijgt, dan pas je het toch gewoon weer aan?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Mas
Forumlid
Forumlid

Bericht door Mas » do jan 02 2014 5:12 am

De nieuwe indeling vind ik mooi, maar het 'puntensysteem ' lijkt mij geen voordeel op te leveren voor het forum. Je creëert toch een hiërarchie op een forum waar iedereen gelijk zou moeten zijn, n.l. Nikon-liefhebbers. Zie ook niet in waarom dit 'betere'reacties zou moeten genereren, het is toch nu al zo dat er op beginners anders wordt gereageerd dan op ervaren luitjes? En hoe moet dat dan, als een éenster wat wil zeggen over een foto van een vijfster? Mag dat dan niet? Is het commentaar minder waardevol?
http://marcels.webklik.nl/page/homepage" onclick="window.open(this.href);return false;

Faiz
Forumlid
Forumlid

Bericht door Faiz » do jan 02 2014 5:53 am

Normaliter reageer ik niet op dit soort draadjes, maar nu toch even wel.

Ik zou er meer voor voelen om het onderdeel "foto beoordelingen" (welke ik overigens nu niet meer terug kan vinden), onder te verdelen in Beginners, Gevorderd, Professioneel. Degene die de foto plaatst kan dan zelf wel inschatten in welk hokje hij/zij een plaatje plaatst en kan dan ook het bijbehorende (opbouwende) kritiek te horen krijgen.

Kroontje

Bericht door Kroontje » do jan 02 2014 8:30 am

Faiz
foto beoordelingen" (welke ik overigens nu niet meer terug kan vinden)
Staat onderaan in het klein.

Fotomarius
Forumlid
Forumlid

Bericht door Fotomarius » do jan 02 2014 9:55 am

Prima zo’n ervaringsniveau instelling…
Als men dit ongedwongen wil doen, zou men met nul moeten beginnen…
En niet met ongevraagde 1 sterretje…
Met groet, Marius...

JanJacob
Forumlid
Forumlid

Bericht door JanJacob » do jan 02 2014 10:00 am

Mas schreef:De nieuwe indeling vind ik mooi, maar het 'puntensysteem ' lijkt mij geen voordeel op te leveren voor het forum. Je creëert toch een hiërarchie op een forum waar iedereen gelijk zou moeten zijn, n.l. Nikon-liefhebbers. Zie ook niet in waarom dit 'betere'reacties zou moeten genereren, het is toch nu al zo dat er op beginners anders wordt gereageerd dan op ervaren luitjes? En hoe moet dat dan, als een éenster wat wil zeggen over een foto van een vijfster? Mag dat dan niet? Is het commentaar minder waardevol?
Je gaat er dus vanuit dat iemand met meer sterren diegene met minder sterren minderwaardig achten. En niet alleen jij, want ik zag dit al eerder. Wat een negatieve insteek.

Ik wandel graag door een museum. Daar hangt fantastisch werk dat ik bewonder, maar er hangen ook zaken die ik het bekijken niet waard vind. Ik zou best graag met zo'n kunstenaar spreken over het waarom van zijn kunstwerk. Dit betekent niet dat ik een kunstenaar ben op het niveau van deze schilder.

Fotografie is een uitdrukkingsvorm die gaat om de toeschouwer. Of jij een foto boeiend vindt of niet, dat kun je zelfs zonder enige kennis van fototechniek benoemen. Voor mij zijn juist die commentaren vaak verhelderend.

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » do jan 02 2014 10:08 am

JanJacob schreef:....Je gaat er dus vanuit dat iemand met meer sterren diegene met minder sterren minderwaardig achten..
Het is mij een raadsel waar je die conclusie op baseert.

jdgraaf
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door jdgraaf » do jan 02 2014 10:22 am

We kunnen het toch ook gewoon met zijn allen proberen? Even kijken hoe het gaat, en mochten er ongewenste effecten zijn. Dan ben ik er van overtuigd dat de beheerders er dan wel weer een oplossing voor vinden.
Ik vind het meer dan positief dat dit uit alle kritieken komt van afgelopen tijd. En laten we dit nu eens proberen in plaats gelijk maar weer kritiek en ongenoegen te spuien over van alles en nog wat. :wink:

Jan
Een berg Nikon spullen....

JanJacob
Forumlid
Forumlid

Bericht door JanJacob » do jan 02 2014 10:30 am

Marten schreef:
JanJacob schreef:....Je gaat er dus vanuit dat iemand met meer sterren diegene met minder sterren minderwaardig achten..
Het is mij een raadsel waar je die conclusie op baseert.
'...mag dat niet? Is het commentaar minder waardevol?'

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » do jan 02 2014 10:33 am

Hoe langer ik nadenk over het nieuwe systeem met ervaringsniveaus, hoe goed bedoeld dan ook, des te meer vrees ik dat het doel, - namelijk het verbeteren van de kwaliteit van de reacties- er niet mee wordt bereikt.

Ik houd het daarom maar op één ster.

DannySan
Clublid
Clublid

Bericht door DannySan » do jan 02 2014 10:39 am

Ik ben ook niet zeker van hoe dit uit gaat pakken, maar - na enig nadenken - lijkt mij *** bij mij het meest gemiddeld gezien passen.
Goed voornemen: niet al te druk over maken.
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.

jdgraaf
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door jdgraaf » do jan 02 2014 10:45 am

Marten schreef:Hoe langer ik nadenk over het nieuwe systeem met ervaringsniveaus, hoe goed bedoeld dan ook, des te meer vrees ik dat het doel, - namelijk het verbeteren van de kwaliteit van de reacties- er niet mee wordt bereikt.

Ik houd het daarom maar op één ster.
Dat is nu het mooie aan het systeem ;-)

Iedereen is vrij om ZELF zijn ervarings niveau aan te geven.

1 ster, dan zou ik er bij het geven van (opbouwende) kritieken er van uitgaan dat je een newbie bent, en wellicht dus ook beginnen over de basale dingen zoals sluitertijden en diafragma,en wellicht die (vervelende) opmerkingen dat je eerst maar eens de handleiding en een cursusboek moet lezen? Is dat de bedoeling?
Ik heb mezelf op 3 sterren gezet, de basis beheers ik nu wel maar ben nog lang niet volleerd. Dus ik hoop dan ook op dat niveau beoordeeld te worden?

Nogmaals we kunnen het toch gewoon even een tijd proberen? Werkt het dan is dat mooi, werkt het toch niet? Dan wordt daar ook wel weer een mouw aan gepast. Wees blij dat de beheerders wat gedaan hebben met de kritieken van afgelopen tijd.

Jan
Een berg Nikon spullen....

Plaats reactie

Terug naar “Het Forum”