2014: wijzigingen op het forum

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.
Jan en Yuul
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: 2014: wijzigingen op het forum

Bericht door Jan en Yuul » zo jan 05 2014 8:08 pm

CaptainHook schreef:1* wordt niet geaccepteerd (''ervaringsniveau moet ingevuld zijn" is dan de foutmelding), alle anderen 2*, 3*, 4* en 5* is wel ok.
Dat is nou net het hele punt, niet meer en niet minder.

Je kan het met onze redenering waarom we dat willen niet eens zijn, ok, maar dan geen flauwe opmerkingen maken in de trant van " Het is een zwaan". Zo kan ik ook tal van Patricks foto's gaan becommentarieren met :"Het is een (vul maar in) ".
Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo jan 05 2014 8:08 pm

Jan en Yuul schreef:Nee Kroontje de heer Patrick heeft dat zeer denigrerend bedoeld en zo ga je als big chief en megaposter van ons forum niet met je leden om. Je kan je niet alles permitteren en zeker niet in het openbaar. Dat toontje is nou net het goede voorbeeld van waar meer forumleden zich aan storen.
Frappant hoe jullie kunnen weten hoe ik het bedoel. Ik bedoel gewoon aan te geven dat het volgens mij niet aan de sterren ligt maar aan de foto. Het is een niet zo veel zeggende foto. Daar zie ik zelden reacties op komen. Maar dat mag ik blijkbaar niet zeggen. Dat vind ik nou een voorbeeld van weinig respect mijn kant op.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Jan en Yuul
Clublid
Clublid

Bericht door Jan en Yuul » zo jan 05 2014 8:10 pm

Peter schreef:Jan/Jull, Mopper niet zo en maak het toch allemaal niet zo dramatisch, pff

er zit een technische fout in het forum , dat passen we wel aan.
that's all
Als onze chief forum dat nou meteen had gezegd hadden we niet deze hele discussie gehad.
Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo jan 05 2014 8:12 pm

Ik kom 6 waarden tegen in de database: NULL, 1,2,3,4 en 5. Om een of andere reden koppelt de forumsoftware NULL aan *. Maar ik zou niet weten waarom de waarde 1 nu niet meer gekozen kan worden. Dat zou ik meten uitproberen. Maar dat kan ik niet nu doen; ik ben aan het leren voor een examen. Ik zal er een keer naar kijken.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Jan en Yuul
Clublid
Clublid

Bericht door Jan en Yuul » zo jan 05 2014 8:13 pm

Patrick schreef:
Jan en Yuul schreef:Nee Kroontje de heer Patrick heeft dat zeer denigrerend bedoeld en zo ga je als big chief en megaposter van ons forum niet met je leden om. Je kan je niet alles permitteren en zeker niet in het openbaar. Dat toontje is nou net het goede voorbeeld van waar meer forumleden zich aan storen.
Frappant hoe jullie kunnen weten hoe ik het bedoel. Ik bedoel gewoon aan te geven dat het volgens mij niet aan de sterren ligt maar aan de foto. Het is een niet zo veel zeggende foto. Daar zie ik zelden reacties op komen. Maar dat mag ik blijkbaar niet zeggen. Dat vind ik nou een voorbeeld van weinig respect mijn kant op.
Je snapt het nog steeds niet Patrick, het is de toon waarmee je schrijft. Ga eens bij jezelf te rade, lees het nog eens na. Zie hoe Peter dit oppakt, dan was het totaal geen punt geweest.

Roy Kersbergen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Contacteer:

Bericht door Roy Kersbergen » zo jan 05 2014 8:14 pm

Het is maar net hoe je de tekst interpreteert, ik had het namelijk zo niet op gevat hoe jullie het opvatten.

Wellicht iets minder lange tenen?
Laatst gewijzigd door Roy Kersbergen op zo jan 05 2014 8:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jan en Yuul
Clublid
Clublid

Bericht door Jan en Yuul » zo jan 05 2014 8:14 pm

Patrick schreef:Ik kom 6 waarden tegen in de database: NULL, 1,2,3,4 en 5. Om een of andere reden koppelt de forumsoftware NULL aan *. Maar ik zou niet weten waarom de waarde 1 nu niet meer gekozen kan worden. Dat zou ik meten uitproberen. Maar dat kan ik niet nu doen; ik ben aan het leren voor een examen. Ik zal er een keer naar kijken.
Geen probleem, neem er de tijd voor.

Peter
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Peter » zo jan 05 2014 8:17 pm

Het zit het inderdaad in de waarde van de database. Je kunt van alles veranderen, echter niet terug naar de beginwaarde, namelijk 1 ster.
Ook de moderators kunnen elke waarde wijzigen, tenzij het de beginwaarde is, te weten 1 ster.

Komt goed :wink:

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo jan 05 2014 8:23 pm

Jan en Yuul schreef:
Patrick schreef:
Je snapt het nog steeds niet Patrick, het is de toon waarmee je schrijft. Ga eens bij jezelf te rade, lees het nog eens na.
Oh. Dat lijkt me een iets heel anders dan dat "zeer denigrerend bedoeld".

Maar blijkbaar maakt het niet zoveel uit als ik zeg dat je het verkeert opvat. Het was wellicht wat kort door de bocht. Maar verder lees ik er niets verkeerds in.

Ik ben er ook wel klaar mee voor nu. Ik heb er geen tijd voor nu en dacht even snel te kunnen reageren. Blijkbaar kan dat niet. Jammer.

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » zo jan 05 2014 8:27 pm

Misschien wordt door de software een * als asterisk geïnterpreteerd . Probeer een de waardes 0, 1, 2, 3, 4, 5 waarbij 0 de default is.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo jan 05 2014 8:29 pm

Nog even dit dan omdat het toch al op mijn scherm staat. Dit zijn de aantallen nu:

30 x 1
22 x 2
180 x 3
76 x 4
15 x 5

Blijkbaar is het wel mogelijk om op 1 uit te komen. Ga ik een keer uitzoeken.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo jan 05 2014 8:32 pm

remoss schreef:Misschien wordt door de software een * als asterisk geïnterpreteerd . Probeer een de waardes 0, 1, 2, 3, 4, 5 waarbij 0 de default is.
Dat denk ik niet René. Die sterretjes zijn gewoon labelwaarden. Tekstjes. De logica erachter doet daar niets mee.

Apart is dat ik 5 labels heb maar 6 waarden. Ik kan er niet zomaar een waarde bij creëren want dan loop ik risico's dat ik de boel sloop. In ieder geval de huidige gekozen waarden.

Ik zal het een keer testen met een nieuw veldje met dezelfde instellingen dat niemand kan zien. Of ik ga de database eerst backuppen en gooi het forum even offline of zo. In ieder geval vraagt het even tijd, aandacht en zorgvuldigheid.

Jan en Yuul
Clublid
Clublid

Bericht door Jan en Yuul » zo jan 05 2014 8:35 pm

Patrick schreef:Nog even dit dan omdat het toch al op mijn scherm staat. Dit zijn de aantallen nu:

30 x 1
22 x 2
180 x 3
76 x 4
15 x 5

Blijkbaar is het wel mogelijk om op 1 uit te komen. Ga ik een keer uitzoeken.
Die 30 x 1* zijn denk ik alleen mensen die nog geen wijziging hebben aangebracht.

Groet,

Jan (van Yuul :) )

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo jan 05 2014 8:37 pm

Gelukkig Jan hebben we heel wat meer forumleden dan dat. 8) We hebben nog een paar duizend maal NULL. Wat staat voor leeg. Die hebben het nog niet veranderd.

Ton van de Wiel

Bericht door Ton van de Wiel » zo jan 05 2014 8:44 pm

Helemaal geweldig, ik kan niet anders zeggen. Het sterrensysteem vind ik goed. Aan de hand daarvan kin je inderdaad een zinnige reactie plaatsen die past bij het niveau van de fotograaf en waar de fotograaf mee vooruit kan. Een supertechnisch verhaal, dat ik nu vaak tegenkom, heeft meestal weinig zin voor iemand met 1 of 2 sterren en daar kun je dan rekening mee houden.
Goeie nieuwe opzet, complimenten.

Plaats reactie

Terug naar “Het Forum”