D600/610 Geen JA maar ook geen NEE

Discussies over ons favoriete merk
Plaats reactie
JanR
Forumlid
Forumlid
Berichten: 1115
Lid geworden op: ma okt 11 2010 2:11 pm
Locatie: Hoogeveen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

D600/610 Geen JA maar ook geen NEE

Bericht door JanR » zo feb 02 2014 2:31 pm

Reports have been surfacing that Nikon is issuing new D610 cameras to customers who send in their D600s for service. It's hard to substantiate, but Nikon Rumors has been collating reports from Europe and the US which seem to show that some customers who send their D600s in for service specifically related to the now notorious dust accumulation issue have been receiving brand new D610s in exchange.

We asked Nikon for a statement on this issue, and received an unusually quick reply:

'Nikon Inc., is committed to serving the needs of our customers. All our customer service inquiries are handled on a case-by-case basis.'

This typical non-committal statement doesn't confirm the truth of the reports, but crucially it doesn't deny them either.

'Case by case' is the important phrase here. We'd be very surprised if it was standard policy to replace dusty D600 bodies with D610s, but it's not impossible that if the problems with any given camera are so severe as to make conventional cleaning or repair uneconomical, a swap-out might make sense. And if a few customers get a nice surprise and tell their friends about it, well - so much the better for Nikon.


Waar rook is, lijkt ook meestal vuur te zijn zeg maar.

Gebruikersavatar
justme
Forumlid
Forumlid
Berichten: 3213
Lid geworden op: di apr 24 2012 9:59 am
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: D600/610 Geen JA maar ook geen NEE

Bericht door justme » zo feb 02 2014 4:22 pm

Lijkt veel op de support van logitech, al gaat die erg ver.

Tijdje geleden had ik een gamepad van hen die niet meer reageerde ( tijdelijk bleek achteraf )
Ik heb hen gemaild en moet hun de codes doorgeven die bij de streepjescode stonden ( serie en productnummer ).

na enkele tests gedaan te hebben die mij voorgeschreven waren kwamen we er niet uit en kreeg ik de optie om het product op te laten sturen voor controle/reparatie en mogelijke vervanging van het product. Of ik mocht ervoor kiezen om een 50% coupon te ontvangen welke ik op ELK product in hun webshop mocht toepassen.


Beetje erg coulant, maar wil hiermee aangeven dat het voor een bedrijf best duur is om ALLe cases apart en uitgebreid te behandelen. En het dus goedkoper is om direct een vervangend product aan te bieden. .

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”