Welke lens op vakantie mee nemen??

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Faiz
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Welke lens op vakantie mee nemen??

Bericht door Faiz » zo mei 18 2014 6:50 am

Hoi,

Heb je al een idee wat je wilt gaan schieten? Gaan jullie ook gebouwen bezoeken of alleen buiten fotograferen?
Wellicht kan een 50 f/1,8 van Nikon dan handig zijn om erbij te hebben (compact, is niet zo heel erg duur en lekker lichtsterk voor als je binnen gaat schieten)
Anders een 17-50 f/2,8 van Tamron nemen (zonder VC) en de 18-55 thuis laten (of inruilen tegen de Tamron, misschien dat je nog wat voor je "oude" 18-55 krijgt :wink: ).

jac49
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door jac49 » zo mei 18 2014 11:07 pm

FotoFreakkie schreef:Beste leden!!!

Ik heb een vraag aan jullie... Wij gaan deze zomer naar de ardeche maar nu de vraag welke lenzen nemen jullie altijd mee op vakantie?? Ik heb er maar 2 maar wil eigenlijk een andere aanschaffen voor dat we op vakantie gaan.. Wat zouden jullie mij adviseren??
Voor de Ardeche zou je goed met een 24-70 uit de voeten kunnen,wil je wat details fotograferen , (die er overigens genoeg te zien zijn) , een 70-200, maar daar zou je ook je 70-300mm voor kunnen gebruiken. , een echte groothoek heb je in deze mooie streek van Frankrijk niet zo dringend nodig,al moet ik toegeven dat ik hem wel eens in Kerk bezoeken op een statief heb gebruikt.
Wil je een goed alternatief voor de 24-70 neem dan een 35-70 f/2.8 dit objektief kost in aanschaf maar een fractie van de 24-70 wij hebben hem nog steeds vaak in gebruik.
Er is mijn mening na geen standaard oplossing voor een vakantie-objektief ,bedenk dat,als je wilt investeren, je dat het beste doet in goede objektieven,helaas is het wel zo :hoe beter de objektieven hoe duurder ze worden,vergeet ook niet naar de vaste brandpunts te kijken,die zijn een stukje goedkoper dan de lichtsterke zooms.
Een tweede body om alleen objektieven te verwisselen raad ik persoonlijk af,investeer dan in goed glas.
Ook het advies van Cyrus is een heel goed advies.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

FotoFreakkie
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door FotoFreakkie » wo mei 21 2014 12:25 pm

Harstikke bedankt allemaal nog voor jullie reacties allemaal!!
Nikon D5100 Nikkor AF-S DX 18-55mm f/3.5-5.6G VR & Nikkor AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED

Dol Op Foto"s Maken Met Mijn Nikon D5100

Greetzzz From Brenda En Bedankt Voor Ut Kijken :)

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » wo mei 21 2014 2:06 pm

FotoFreakkie schreef:Ik ben dit jaar al naar oostenrijk geweest.. Om te skieen... Daar miste ik dan net dat ik te weining zoom bereik had... En ik ben ook nog naar parijs een weekendje geweest en daar miste ik dan weer dat ik niet alles op de foto kreeg wat ik graag wou...dus tja... Ik wil van alles wat...
......
Maar dan mis ik net weer er eentje die de bijtjes en de bloemtjes enz niet dicht bij genoeg kan halen...
......
De lenzen wissel is ook niet helaas...

Ik hou der van om de kleinste beestjes bloempjes enz te fotografen en om veel dichtbij te halen... En ik hou der ook van om een groot bereik te fotografen dusja dat is een groothoek... Maar er is zoveel keus dat ik niet pecies weet wat ik moet kiezen...
Met en groothoek + super tele + macro + beeldstabilisatie en dat zonder lenzen wisselen, koop een allround compactcamera met vast objectief.
http://www.fujifilm.com/products/digita ... ix_s9400w/" onclick="window.open(this.href);return false;
Je kunt er ook mee filmen en via WiFi foto's uitwisselen met een smartphone.
Vriendelijke groet, Léon Obers

staal571
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door staal571 » wo mei 21 2014 4:57 pm

Koop een Fuij X serie of de X100 of iets in die serie.

Gr Peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”