Nikon GmbH - prijsverhogingen.

Discussies over ons favoriete merk
Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » za aug 26 2006 7:37 am

Het onderwerp van dit artikel begint met:

Nikon GmbH - prijsverhogingen

Waauw, wat een nieuws, dit is een groot klok en klepel verhaal.

Op mijn site publiceer ik veel prijzen en die haal ik alleen van de Nikon GMBH. Waarom: omdat dit de moeder is van Nikon Nederland en omdat daardoor een vergelijk op prijs mogelijk is. Het gaat me er niet om wat je ervoor in de winkel betaald maar wat het verschil in richtprijs is.

Op mijn site publiceer ik verschilende artikelen. Als je nu de prijzen van objectieven bekijkt in de "nikon catalogus 2003 aanvullingen" dan zie je op pagina 7 enkele prijzen van enkele obejctieven. Die prijzen staan daar ongewijzigd sinds eind 2005.

In het artikel "aanschaf digitaal compact" staan de prijzen van de actuele compacten. Hiervan gaat de prijs af en toe naar beneden. Ik hier het laatste jaar geen prijs verhogingen gezien.

Idem voor de actuele reflex camera's, geen prijs verhogingen.

Waarschijnlijk bedoelt de topic starter dat de prijzen in één winkel door die winkel zijn verhoogt. Volgens mij is Kb er mee begonnen. KE heeft pas deze week zijn marge ook verhoogt. Een dozenschuiver in U. heeft zijn marge niet verhoogt. Waar hebben we het dan over.

Dat ligt dus niet aan de Nikon GMBH. Kijk zelf naar de verschillende prijzen.

http://www.nikon.de

Jur
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jur » za aug 26 2006 11:03 am

Hans Braakhuis schreef: Dat ligt dus niet aan de Nikon GMBH. Kijk zelf naar de verschillende prijzen.

http://www.nikon.de
Met respect, maar het komt mij voor dat de gehanteerde adviesprijzen niet zo relevant zijn, maar meer de marge die de desbetreffende importeur aan de detailhandel berekent. Bovendien is de BTW in Duitsland lager dan in Nederland (16% tov 19%).
Jur

Harrie Gerrits

Bericht door Harrie Gerrits » za aug 26 2006 11:34 am

Het onderwerp van dit artikel begint met:

Nikon GmbH - prijsverhogingen

Waauw, wat een nieuws, dit is een groot klok en klepel verhaal.
U kunt er van vinden van dit nieuwbericht wat U wilt maar mijn portemonnee liegt echt niet!

Ik refereer inderdaad aan KB, KE en nog een paar andere leveranciers.

KE wijdt er zelfs een nieuwsbericht aan op haar site.
Prijsverhoging Nikon

Zoals u misschien al was opgevallen in de media bestaat INCA niet meer. Nikon heeft besloten een aantal service punten te sluiten waaronder dus INCA.

Nikon Nederland is per 1 augustus de nieuwe importeur van Nederland. Helaas heeft Nikon Nederland besloten om een aantal prijzen van objectieven flink te verhogen. Door deze prijsstijging kunnen wij niet anders dan onze prijzen ook te verhogen.

Nog niet alles is aangepast, dus profiteer nu het nog kan van de ‘oude’ prijzen!
Richtprijzen op prijslijsten van Nikon GmbH / Nikon Nederland zeggen mij helemaal niks - het gaat mij om het netto bedrag dat ik betaal in een winkel.

Om misschien wat specifieker te zijn het gaat hier met name om prijsstijgingen van objectieven en niet om DSLR bodies en compactcamera's.
Waar hebben we het dan over.
Over geld - en ik vind persoonlijk dat een prijsvoordeel van € 1.500,00 na import van een AFS 200-400 / 4.0 VR toch serieus te noemen is.

Dit ten opzichte van de op dat moment goedkoopste aanbieder in Nederland.

Het door mij aangehaalde voorbeeld van de prijstijging van de AF 85 / 1.4 D van 48% is voor sommigen onder U misschien geen reden om verder te kijken dan de spreekwoordelijke neus lang is - voor mij in elk geval wel!

Financiëele middelen zijn bij mij eindig - bij sommige leden van dit forum waarschijnlijk niet!

Hoewel hun apparatuur overzicht soms anders doet vermoeden.
Laatst gewijzigd door Harrie Gerrits op za aug 26 2006 5:02 pm, 4 keer totaal gewijzigd.

harry bul

Bericht door harry bul » za aug 26 2006 11:40 am

het is inderdaad belachelijk wat de prijzen van objectieven op het moment zijn ik heb een 80/400mm VR gekocht voor 1259 euro op dit moment kost diezelfde lens 1675 euro niet te geloven toch.nog een voorbeeldje flitser sb-800 355 euro nu 419 euro en zo zal er nog wel meer zijn gelukkig ben ik compleet wat lensen aangaat..dit gezien bij konijnenberg den Ham anderen hanteren nog de oude prijzen..zoals cameraland cameranu.nl enz .maar dat zal ool wel niet zolang meer duren denk ik.

Gr Harry

Harrie Gerrits

Bericht door Harrie Gerrits » za aug 26 2006 11:45 am

anderen hanteren nog de oude prijzen..

maar dat zal ool wel niet zolang meer duren denk ik.
Leveranciers die nog "oude" voorraden hebben zullen waarschijnlijk nog lagere prijzen hanteren echter zodra de nieuwe voorraad komt is het daar ook gedaan met het feest.

Harrie Gerrits

Nikon prijsverhogingen - laatste bijdrage mijnerzijds.

Bericht door Harrie Gerrits » zo aug 27 2006 3:47 am

Ook in andere forums is het e.e.a. gesignaleerd.

http://forums.dpreview.com/forums/read. ... e=19754905

Onne-Floris Broekema

Bericht door Onne-Floris Broekema » zo aug 27 2006 9:33 am

Volgens mij zijn de ontwikkelingskosten en het in moordend tempo uitbrengen van nieuwe spiegelreflex camera's zo hoog dat de marges hiervan zwaar onder druk staan. Dan maar eerst consumenten over de streep halen en ze in tweede instantie meer te laten betalen voor hun glas.......

Neemt niet weg dat ik de prijs verschillen met USA bizar vind. Ook al zijn dat dan "dozenschuivers" (beter toch, als je al weet wat je wilt hebben om alle tussenschijven eruit te halen, scheelt een hoop centjes)!!!

Ed Post
Clublid
Clublid

Bericht door Ed Post » zo aug 27 2006 11:47 am

Waarom kan ik dan in de USA (bij een fotozaak) een nieuwe SB-600 flitser kopen voor $189.95 (= ruim 153 euro... :shock: ) incl. garantie....
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....

Onne-Floris Broekema

Bericht door Onne-Floris Broekema » zo aug 27 2006 12:46 pm

:shock: Na snel prijsvergelijken (als je goed zoekt zal het vast goedkoper kunnen) kom ik voor de SB-600 op 215 Eutjes bij een internet winkel. :shock:

Onne-Floris Broekema

Bericht door Onne-Floris Broekema » zo aug 27 2006 1:07 pm

veenklvd
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door veenklvd » zo aug 27 2006 1:52 pm

zie ook deze officiele aankondiging van kamera-express

http://www.kamera-express.nl/index.php? ... s&pageID=6
D300/MB-D10 | AF-S NIKKOR 17-55 1:2.8G DX | AF-S VR-NIKKOR 70-200 1:2.8G
MANFROTTO 3021PRO | MANFROTTO 701RC2 | MANFROTTO 804RC2
SB-800

Gert Wagelaar

Koop via Ebay en Paypal in Hongkong

Bericht door Gert Wagelaar » zo aug 27 2006 2:36 pm

Zojuist via Ebay een 1.4 50mm nieuw gekocht voor nog geen 200 euro, als je staat ingeschrevenbij Ebay en een Paypal account opened waaraan je Creditcard is gekoppeld, kun je kostenloos en onder aankoopgarantie aankopen doen, enige nadeel is de verzendtijd, 4 tot 5 dagen, maar ja, alles beter dan deze Nikon Europa actie waarbij de prijzen absurd verhogen, maak als Nikon Club een krachtig protest, koop buiten Europa, het kan en is niet duur, echt doen

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » zo aug 27 2006 3:33 pm

Ik word er 'n beeje depri van... :evil:

SPIKE

Bericht door SPIKE » zo aug 27 2006 10:27 pm

De technische Dienst van Minolta ging ook over in Duitse handen…Minolta is niet meer.
Nu wil ik deze gelijkenis niet gelijk maken.
Nikon prijst zich zo uit de markt, of ze moeten zich alleen maar gaan richten op de professionele markt. Denk aan Hasselblad of Mamiya (ZD)
Op andere forums lees ik dat sommige de overstap gaan doen naar Canon. Misschien bla bla maar je weet het nooit.
Wij als Nikon fans, zijn (denk ik) niet op de hoogte van de prijzen van Canon. Al hebben zij geen prijsverhogingen aangekondigd, maar als ik op b.v. op de site van KE kijkt, dan zijn deze objectieven ook niet echt goedkoop te noemen.
Maar deze geruchten zijn nu werkelijkheid, als een aankomend koper dit hoort, dan is de keuze heel simpel, of ze moeten merk geil zijn.
Het kopen via internet, kan natuurlijk een pakje met een steen opleveren.
Dus als iemand b.v. Harrie een suggestie heeft…laat het zien.

BUG322

Bericht door BUG322 » ma aug 28 2006 9:50 am

Fokker ging ook in duitse handen.
Tja als de prijzen zo over de kop gaan zou ik uit het buitenland gaan bestellen.
Ik vindt de prijzen nu al waanzinnig duur.
Kom op voor 1700 euros heb ik een tweede hands auto compleet met motorblok, brandstofsysteem, remsysteem, elektrische ramen,etc etc. Wel iets complexer als een lens.

tja het is geen vergelijk maar je moet wel kunnen relativeren.

Fotografie hoeft van mij geen zielige "elite"aangelegenheid worden.

groetjes.

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”