Flickr problemen.
- Cor Gortzak
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Flickr problemen.
Ik heb een andere machine laten installeren met Windows 8.1
Ik kan nu in eens niet meer de foto's correct plaatsen in Flickr en ze correct plaatsen in ons forum.
Ik lees op internet dat Flickr niet kan samenwerken met Windows 8.1
Zij er mensen die hier ook problemen mee hebben en hier al een oplossing voor gevonden hebben?
Of weet er iemand een ander goed Nederlandstalig foto opslag programma dat wel goed samenwerkt met dit forum.
Zoals velen wel weten wordt ik een beetje ziek van Fickr.
Dank voor een reactie
Ik kan nu in eens niet meer de foto's correct plaatsen in Flickr en ze correct plaatsen in ons forum.
Ik lees op internet dat Flickr niet kan samenwerken met Windows 8.1
Zij er mensen die hier ook problemen mee hebben en hier al een oplossing voor gevonden hebben?
Of weet er iemand een ander goed Nederlandstalig foto opslag programma dat wel goed samenwerkt met dit forum.
Zoals velen wel weten wordt ik een beetje ziek van Fickr.
Dank voor een reactie
Cor
Nikon D80 / Nikkor 50mm 1.4 / Nikkor 18-70 / Nikkor 55-200 VR / SB 800 / Manfrotto 055XPROB met 498RC4 balhoofd
Nikon D80 / Nikkor 50mm 1.4 / Nikkor 18-70 / Nikkor 55-200 VR / SB 800 / Manfrotto 055XPROB met 498RC4 balhoofd
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Re: Flickr problemen.
Ik zou persoonlijk ver weg blijven van de flickr applicatie(s) en helemaal van geïntegreerde OS oplossingen en gewoon handmatig via je webbrowser uploaden. Zo houdt je zelf volledige controle en is er niet ineens data weg op flickr en/of jouw harde schijf.
Via de website uploaden zou nooit een probleem moeten geven. Via de website een url kopiëren voor op het forum is daarna ook eenvoudig (als je weet waar je moet zoeken bij de nieuwe interface)
Via de website uploaden zou nooit een probleem moeten geven. Via de website een url kopiëren voor op het forum is daarna ook eenvoudig (als je weet waar je moet zoeken bij de nieuwe interface)
Fin.
- Cor Gortzak
- Forumlid
Dank
je moet toch wel eerst je fotos ergens op internet plaatsen? Waar doe datdan mee?
Of zit ik nu helemaal fout met mijn gedachten. Cor G.
je moet toch wel eerst je fotos ergens op internet plaatsen? Waar doe datdan mee?
Of zit ik nu helemaal fout met mijn gedachten. Cor G.
Cor
- Ingmar
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Voor andere fora gebruik ik picr.de of imageshack...nadeel van dat soort sites is dat het gratis is en je dus geen enkele garantie hebt ten aanzien van retentie van geuploade bestanden. Op slechts een forum wordt het toegestaan dat je foto's direct upload. Vaak zie je op fora met oudere draadjes dat de plaatjes zijn verdwenen jammer natuurlijk maar soit het zij zo.
Voordeel van picr.de is wel de maximale grootte van 24 mpixel.
Grtz,
Ingmar
Voordeel van picr.de is wel de maximale grootte van 24 mpixel.
Grtz,
Ingmar
Grtz Ingmar
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi
-
- Clublid
- Contacteer:
Als je 'gewoon' naar flickr.com gaat, inlogt en dan via de menu balk op 'upload' klikt dan kun je de foto's daar uploaden.Cor Gortzak schreef:je moet toch wel eerst je fotos ergens op internet plaatsen? Waar doe datdan mee?
Fin.
Tip: (en da's absoluut niet denigrerend bedoeld!)
Volg eens een computercursus! Want volgens mij haalt de TS veels te veel zaken door elkaar.
De begrippen als verschillende browsers, diensten van cloudleveranciers (zoals o.a. flickr of andere image hosters), het gebruikte OS bij de gebruiker, de gebruikte hardware. Dat zijn allemaal zaken die wel uit elkander gehouden moeten worden. Ik zie nog steeds veel te vaak de verwarring ontstaan dat b.v. één specifieke browser bij een OS zou horen en dat je dan alleen met die combinatie een dienst kunt gebruiken, terwijl dat vrijwel altijd nou juist NIET het geval is!
Probeer vooral de termen, begrippen, toepassingen, diensten en authenticaties los van elkaar te zien.
Zoals in dit geval flickr. Of het nou een Windhoos PC, een Linux bak of een Appelmachientje is in combinatie met IE, FF, Chrome, Safari of whatever, dat maakt weinig uit voor de de basisfunctionaliteit. Probeer dit soort dingen los van elkaar te zien; het zijn slechts bouwstenen die uiteindelijk een dienst voor je vervullen.
Volg eens een computercursus! Want volgens mij haalt de TS veels te veel zaken door elkaar.
De begrippen als verschillende browsers, diensten van cloudleveranciers (zoals o.a. flickr of andere image hosters), het gebruikte OS bij de gebruiker, de gebruikte hardware. Dat zijn allemaal zaken die wel uit elkander gehouden moeten worden. Ik zie nog steeds veel te vaak de verwarring ontstaan dat b.v. één specifieke browser bij een OS zou horen en dat je dan alleen met die combinatie een dienst kunt gebruiken, terwijl dat vrijwel altijd nou juist NIET het geval is!
Probeer vooral de termen, begrippen, toepassingen, diensten en authenticaties los van elkaar te zien.

Zoals in dit geval flickr. Of het nou een Windhoos PC, een Linux bak of een Appelmachientje is in combinatie met IE, FF, Chrome, Safari of whatever, dat maakt weinig uit voor de de basisfunctionaliteit. Probeer dit soort dingen los van elkaar te zien; het zijn slechts bouwstenen die uiteindelijk een dienst voor je vervullen.
- Cor Gortzak
- Forumlid
@Inmar
Het hoeft geen gratis programma te zijn
@Djunclesam
Het opslaan in Flickr lukt wel, maar de juiste URL wil niet meer in het Nikon forum geplaatst worden.
Cor G
PS Kan vandaag niet verder reageren.
Het hoeft geen gratis programma te zijn
@Djunclesam
Het opslaan in Flickr lukt wel, maar de juiste URL wil niet meer in het Nikon forum geplaatst worden.
Cor G
PS Kan vandaag niet verder reageren.
Cor
-
- Clublid
- Contacteer:
Dank voor de opheldering. Dan was jou openingpost niet helemaal duidelijk. Nu wel dus.Cor Gortzak schreef:Het opslaan in Flickr lukt wel
Blijft mijn welgemeende advies staan om GEEN programma's te installeren om foto's naar flickr te uploaden. Dit geeft potentieel problemen en de veiligheid is ook moeilijker te waarborgen dan direct via de website. Mocht je toch behoefte aan een upload programma hebben neem dan de originele van flickr en geen third party programma's die er misschien mooier uitzien en meer beloven maar waarvan de veiligheid onduidelijk is!
Fin.
- Ingmar
- Clublid
Is jouw advies ook van toepassing om dit dan ook niet via Lightroom te doen....vond het eerlijk gezegd wel makkellijk:-)djunclesam schreef: Blijft mijn welgemeende advies staan om GEEN programma's te installeren om foto's naar flickr te uploaden. Dit geeft potentieel problemen en de veiligheid is ook moeilijker te waarborgen dan direct via de website. Mocht je toch behoefte aan een upload programma hebben neem dan de originele van flickr en geen third party programma's die er misschien mooier uitzien en meer beloven maar waarvan de veiligheid onduidelijk is!
Grtz,
ingmar
Grtz Ingmar
-
- Clublid
- Contacteer:
Ik probeer persoonlijk altijd weg te blijven van 'automatische' methodes waarbij inloggegevens meegestuurd worden maar die afweging moet iedereen elf maken. Maar er zijn genoeg mensen die al onzorgvuldig met de keuze van hun wachtwoorden om gaan (of gewoon overal hetzelfde wachtwoord) en dan zou ik persoonlijk nog iets meer kritisch zijn tegen third party automatische upload methodes. Dat er bij grote dikwijls bedrijven complete creditcard databases uitlekken geeft mij weinig vertrouwen dat de mijn wachtwoorden overal veilig zijn.Ingmar schreef: Is jouw advies ook van toepassing om dit dan ook niet via Lightroom te doen...
Daarnaast: hoe de koppeling in Lightroom precies functioneert weet ik verder niet. Ik heb van 1 kennis gehoord die via (Apple) iPhoto zijn foto's naar Flickr stuurde, en waarbij alle foto's van zijn flickr account gedeletet werden toen hij zijn iPhoto catalogus ging opruimen. Ik weet niet of dit bij andere methodes ook het geval is (of dat dit tegenwoordig onmogelijk is), maar dat is voor mij al reden genoeg om er gewoon ver weg van te blijven!
Fin.
- MarcoEos70D
- Clublid
Eens. Ik upload altijd "handmatig" naar Flickr, zolang ik dan zelf maar geen foto's delete daar kán het feitelijk niet misgaan. Tenzij Flickr de stekker eruit trekt natuurlijk, maar die kans lijkt me voorlopig niet zo groot 

"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
-
- Moderator
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Er vind inderdaad vanuit Lightroom dan een automatische synchronisatie plaats waarbij foto's kunnen worden gedelete. Bloedjelink dus, niet gebruiken is mijn advies!!!djunclesam schreef:Daarnaast: hoe de koppeling in Lightroom precies functioneert weet ik verder niet. Ik heb van 1 kennis gehoord die via (Apple) iPhoto zijn foto's naar Flickr stuurde, en waarbij alle foto's van zijn flickr account gedeletet werden toen hij zijn iPhoto catalogus ging opruimen. Ik weet niet of dit bij andere methodes ook het geval is (of dat dit tegenwoordig onmogelijk is), maar dat is voor mij al reden genoeg om er gewoon ver weg van te blijven!
- Ingmar
- Clublid
Ja die automatiek is me bekend...dat heet syncen, maar ik kan me voorstellen wat er gebeurt als je iphoto de kans geeft, van mij staan er ook al heel wat foto's in mijn icloud wat eigenlijk niet mijn bedoeling was
dus bedankt voor de tip.
Een ander makkelijk tootje is om voor het posten van flikr foto's gebruik te maken is de site http://flickr.argote.mx/" onclick="window.open(this.href);return false; daar kun je al je openbare flikr foto's bekijken en direct met een beperkte hoeveelheid exif data posten, door gewoon alle code cmd c, cmd v te kopieren.
Dan krijg je dus het onderstaande...mij bevalt de exif viewer die op het forum werkt niet echt...of ik doe het verkeerd. Nadeel van deze method is wel dat de link naar flikr weer ontbreekt, maar die zou je weer toe kunnen voegen.
Grtz,
ingmar
DSC_0631.jpg

Date Taken: 2014-07-12 15:26:23
Camera Make: NIKON CORPORATION
Camera Model: NIKON D7100
Lens: 70.0-200.0 mm f/2.8
Focal Length: 70 mm
Mode: Aperture-priority AE
Aperture: f/4.0
Exposure Time: 1/2500 sec
ISO: 100

Een ander makkelijk tootje is om voor het posten van flikr foto's gebruik te maken is de site http://flickr.argote.mx/" onclick="window.open(this.href);return false; daar kun je al je openbare flikr foto's bekijken en direct met een beperkte hoeveelheid exif data posten, door gewoon alle code cmd c, cmd v te kopieren.
Dan krijg je dus het onderstaande...mij bevalt de exif viewer die op het forum werkt niet echt...of ik doe het verkeerd. Nadeel van deze method is wel dat de link naar flikr weer ontbreekt, maar die zou je weer toe kunnen voegen.
Grtz,
ingmar
DSC_0631.jpg

Date Taken: 2014-07-12 15:26:23
Camera Make: NIKON CORPORATION
Camera Model: NIKON D7100
Lens: 70.0-200.0 mm f/2.8
Focal Length: 70 mm
Mode: Aperture-priority AE
Aperture: f/4.0
Exposure Time: 1/2500 sec
ISO: 100
Grtz Ingmar