foutmelding bij fotoplaatsen
- Saturnus
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
foutmelding bij fotoplaatsen
Een tijdje geleden wilde ik een advertentie plaatsen met een foto
Dat had ik in het verleden ook weeleens gedaan, en dat ging meestal goed
Totdat ik bij het plaatsen t.k.a. v.e. rugzak ook een foto wilde plaatsen.....
uren en uren mee bezig geweest.
Iedere keer weer die melding: formaat foto is niet goed.
Lukte het met 1 foto, en wilde ik later een foto of zelfs tekst toevoegen, mis, duurde heel lang totdat ol weer die melding kreeg.
Ik heb daar zelfs een berichtje over geplaatst bij de rubriek 'Hoe foto plaatsen'; geen reactie.
Dus ik dacht, laat maar, ik werd er modeloos van; zal wel aan mij liggen.
Daarop contact opgenomen per PB met een moderator, die heeft gekeken naar mijn foto's, maar kwam er niet uit.
De zaak laten rusten, totdat ik vandaag toevallig bij deze rubriek uit kwam en het draadje van Kroontje tegenkwam
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 38&t=55748
Exact dezelfde klacht, ook ik heb xs4all, en ook ik heb contact opgenomen met hun'; zij konden geen vreemde zaken ontdekken.
Dus ik ben niet de enigste, en dat geeft al enige opluchting. Dus hoeft niet aan mij te liggen !
Bovendien als ik naar andere platforms upload, gaat 't wel goed
Weet iemand raad?
Dat had ik in het verleden ook weeleens gedaan, en dat ging meestal goed
Totdat ik bij het plaatsen t.k.a. v.e. rugzak ook een foto wilde plaatsen.....
uren en uren mee bezig geweest.
Iedere keer weer die melding: formaat foto is niet goed.
Lukte het met 1 foto, en wilde ik later een foto of zelfs tekst toevoegen, mis, duurde heel lang totdat ol weer die melding kreeg.
Ik heb daar zelfs een berichtje over geplaatst bij de rubriek 'Hoe foto plaatsen'; geen reactie.
Dus ik dacht, laat maar, ik werd er modeloos van; zal wel aan mij liggen.
Daarop contact opgenomen per PB met een moderator, die heeft gekeken naar mijn foto's, maar kwam er niet uit.
De zaak laten rusten, totdat ik vandaag toevallig bij deze rubriek uit kwam en het draadje van Kroontje tegenkwam
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 38&t=55748
Exact dezelfde klacht, ook ik heb xs4all, en ook ik heb contact opgenomen met hun'; zij konden geen vreemde zaken ontdekken.
Dus ik ben niet de enigste, en dat geeft al enige opluchting. Dus hoeft niet aan mij te liggen !
Bovendien als ik naar andere platforms upload, gaat 't wel goed
Weet iemand raad?
"....Ik zag net 2 fototoestellen, die een enorme klik samen hadden;...
..... bleken cameraatjes van elkaar te zijn "
Met vriendelijke groet
Saturnus
Met vriendelijke groet
Saturnus
Re: foutmelding bij fotoplaatsen
Aangezien Kroontje uiteindelijk blijkbaar een oplossing heeft gevonden, zal hij wellicht ook jou kunnen helpen.
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
- EdvandeZilver
- Forumlid
- Contacteer:
Ik snap de geheimzinnigheid v.w.b. de oplossing van Kroontje niet.
Ook ik plaats met enige regelmaat foto's op dit forum en ben slechts éénmaal tegen een foutmelding aangelopen, en die had betrekking op een leesteken in de url/bestandsnaam van het plaatje.
ps. De servers van XS4ALL draaien op Linux/Unix dus zijn ook hoofdlettergevoelig.
Ook ik plaats met enige regelmaat foto's op dit forum en ben slechts éénmaal tegen een foutmelding aangelopen, en die had betrekking op een leesteken in de url/bestandsnaam van het plaatje.
ps. De servers van XS4ALL draaien op Linux/Unix dus zijn ook hoofdlettergevoelig.
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
Ik ook niet, het is echter zijn keuze om de oplossing niet met ons te delen.
Dat hebben we dan maar te respecteren.
Dat hebben we dan maar te respecteren.
Er is niks geheimzinnigs aan. Maar ik heb persoonlijk geen zin meer. om hier alle feiten op tafel te leggen. Ik doe er verder ook niks mee;)
- Saturnus
- Forumlid
- Contacteer:
Hallo;
even te druk gehad meet 't huishouding ed.
Ik heb een pb van Kroontje g ehad, mijn dank daarvoor. Verder wil en kan ik er uit respect voor hem niet kwijt.
Dus ik kan niets kwijt over een evt. oplossing kwijt.
Ik heb te weinig kennis van webprogramma's, maar wel enige pc kennis; ik heb ook vele uren hieraan besteed. foto's in alle formaten, ander FDT programma, ander resize prog. niets hielp
Soms ging 't wel, meestal niet.
De moderator die ik benaderde, dacht dat het misschien lang aan het feit, dat ik in de bestandsnaam een koppelstreepje plaatste.
Iets dergelijks las ik ook in dit draadje,
Ik gebruikte filezila, tot de problemen begonnen. Daarna een plugin van firefox, die nog gemakkelijker in gebruik is.
Met beide prog. hele kort bestandsnamen gebruikt, zonder een vreemd tekens; niet hielp
Ik zal hier de link v.d. advertentie opzoeken en straks erbij doen
Ik kan niets in deze advertentie veranderen, noch tekst, noch een foto toevoegen.
Doe ik dat dan krijg ik steevast de melding 'Het formaat wat u gebruikt is onjuist' (woorden dergelijke strekking)
Oók als ik een woord/ zin toevoeg ...!....
Als ik een foto plaats op marktplaats, een ander forum, dan gaat dat probleemloos.
Alleen hier niet.
Kort door de bocht. Tot eind vorig jaar ging het altijd goed, en daarna niet meer, met dezelfde programma's/pc
Dat is toch vreemd?
edit:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... =5&t=56453
betreffende advertentie waar ik problemen mee had. De andere kan ik niet zo gauw vinden.
Ik heb de betreffende moderator onlangs een mailtje gestuurd, omdat ik alles nieuw had, pc upload prog. , browser, resize prog.
Maar nee, het mocht niet baten, hetzelfde probleem Ik heb geen reactie gehad.
Het moet dus achter de schermen bekend zijn. Het is ook duidelijk, dat ik niet de enigste ben.
Dus dan moet er toch een oplossing zijn, en als die er is, en laten we ff andere leden erbuiten laten, dan moet er een technische oplossing zijn?
Het valt me wel op, dat het xs4all leden zijn. En je kan toch niet zeggen, dat die provider een kleine jongen is.
zou het kunnen zijn, dat die 2 zaken botsen, XS4ALL/server NCN? Daar moet toch een ICT uit moeten komen???
even te druk gehad meet 't huishouding ed.
Ik heb een pb van Kroontje g ehad, mijn dank daarvoor. Verder wil en kan ik er uit respect voor hem niet kwijt.
Dus ik kan niets kwijt over een evt. oplossing kwijt.
Ik heb te weinig kennis van webprogramma's, maar wel enige pc kennis; ik heb ook vele uren hieraan besteed. foto's in alle formaten, ander FDT programma, ander resize prog. niets hielp
Soms ging 't wel, meestal niet.
De moderator die ik benaderde, dacht dat het misschien lang aan het feit, dat ik in de bestandsnaam een koppelstreepje plaatste.
Iets dergelijks las ik ook in dit draadje,
Ik gebruikte filezila, tot de problemen begonnen. Daarna een plugin van firefox, die nog gemakkelijker in gebruik is.
Met beide prog. hele kort bestandsnamen gebruikt, zonder een vreemd tekens; niet hielp
Ik zal hier de link v.d. advertentie opzoeken en straks erbij doen
Ik kan niets in deze advertentie veranderen, noch tekst, noch een foto toevoegen.
Doe ik dat dan krijg ik steevast de melding 'Het formaat wat u gebruikt is onjuist' (woorden dergelijke strekking)
Oók als ik een woord/ zin toevoeg ...!....
Als ik een foto plaats op marktplaats, een ander forum, dan gaat dat probleemloos.
Alleen hier niet.
Kort door de bocht. Tot eind vorig jaar ging het altijd goed, en daarna niet meer, met dezelfde programma's/pc
Dat is toch vreemd?
edit:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... =5&t=56453
betreffende advertentie waar ik problemen mee had. De andere kan ik niet zo gauw vinden.
Ik heb de betreffende moderator onlangs een mailtje gestuurd, omdat ik alles nieuw had, pc upload prog. , browser, resize prog.
Maar nee, het mocht niet baten, hetzelfde probleem Ik heb geen reactie gehad.
Het moet dus achter de schermen bekend zijn. Het is ook duidelijk, dat ik niet de enigste ben.
Dus dan moet er toch een oplossing zijn, en als die er is, en laten we ff andere leden erbuiten laten, dan moet er een technische oplossing zijn?
Het valt me wel op, dat het xs4all leden zijn. En je kan toch niet zeggen, dat die provider een kleine jongen is.
zou het kunnen zijn, dat die 2 zaken botsen, XS4ALL/server NCN? Daar moet toch een ICT uit moeten komen???
Laatst gewijzigd door Saturnus op wo jul 30 2014 11:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet
Saturnus
Met vriendelijke groet
Saturnus
Idd, "alleen hier niet".Saturnus schreef: ...
Alleen hier niet

Het is heel spijtig om te moeten constateren dat er blijkbaar achter de schermen alhier onvrede is en dat men niet wenst te werken aan een oplossing. Ik heb ook diverse suggesties aangedragen en dat wordt telkens terzijde geschoven als zijnde niet relevant... Jammer, heel jammer.

Ook ik snap niks van alle geheimzinnigheid...(?) en wat men daar mee wenst te bereiken?
- EdvandeZilver
- Forumlid
- Contacteer:

Je advertentie er even bij gezocht. Op de onderste URL krijg "page not found", daarmee genereer je al meteen 'n foutmelding
Verder vind ik de gebruikte links verre van eenvoudig met al die spaties er tussen die in je URL %20 genereren. Het zou zomaar kunnen dat deze in 'n add-on van Firefox anders geïnterpreteerd worden en je daarom op dit forum de boot ingaat.
Kortom, probeer je te linken bestandsnaam_met_underscore.jpg te uploaden. Dan weet ik zeker dat ook op dit NCN-forum geen foutmeldingen voorkomen.
Om bestanden naar de webstek te FTP'en gebruik ik Total Commander, een veelzijdig programma voor bestandsbeheer, FTP, map synchonisatie etc.
- Saturnus
- Forumlid
- Contacteer:
Hallo Ed
dank voor 't snelle reageren
Ik heb een paar weken geleden weer geprobeerd, nu met hele korte naam, geen spaties, streepjes of wat dan ook;
hetzelfde resultaat.
Het was me niet bekend, dat een spatie een %20 genereert, daar zal ik in het vervolg rekening mee houden.
Ik ken TC, heb het ook, maar echt gebruiksvriendelijk progje kan ik het nou niet vinden, en heb het dan ook nooit gebruikt voor FTP doeleinden.
zoals eerder geschreven, heb ik het ook filezilla gebruikt, ging lang tijd goed, ook met langere bestandsnamen. totdat ...
maar hoe kan het dan dat het soms wel lukt, de foto's staan er op, maar dat je bij een wijziging een foutmelding krijgt?
Ik zal morgen het nog eens proberen, daar ontbreekt me nu ff de tijd voor
dank voor 't snelle reageren
Ik heb een paar weken geleden weer geprobeerd, nu met hele korte naam, geen spaties, streepjes of wat dan ook;
hetzelfde resultaat.
Het was me niet bekend, dat een spatie een %20 genereert, daar zal ik in het vervolg rekening mee houden.
Ik ken TC, heb het ook, maar echt gebruiksvriendelijk progje kan ik het nou niet vinden, en heb het dan ook nooit gebruikt voor FTP doeleinden.
zoals eerder geschreven, heb ik het ook filezilla gebruikt, ging lang tijd goed, ook met langere bestandsnamen. totdat ...
maar hoe kan het dan dat het soms wel lukt, de foto's staan er op, maar dat je bij een wijziging een foutmelding krijgt?
Ik zal morgen het nog eens proberen, daar ontbreekt me nu ff de tijd voor
Met vriendelijke groet
Saturnus
Met vriendelijke groet
Saturnus
Nou vooruit dan maar even.
Het heeft niks met de upload te maken (ftp).
Het heeft niks met de browser te maken
De link is goed.
Heeft ook niks met de grote te maken.
Het heeft ook niks met een verrotte server te maken.
enz enz
Het heeft niks met de upload te maken (ftp).
Het heeft niks met de browser te maken
Code: Selecteer alles
[img]http://vaderthp.home.xs4all.nl/NCN/Lowepro rugtas/nr 1 v.z 3 kw 7788 (480x720 px.JPG[/img]
Heeft ook niks met de grote te maken.
Het heeft ook niks met een verrotte server te maken.
enz enz
- EdvandeZilver
- Forumlid
- Contacteer:
Op https://www.phpbb.com/demo/" onclick="window.open(this.href);return false; werkt deze link wel, maar het heeft dus inderdaad te maken met "slordige URL's".
Maar waarom zou je onnodige leestekens en spaties in een URL willen zetten. Misschien dat er een modificatie op dit forum draait die deze om zeep helpt?
Maar waarom zou je onnodige leestekens en spaties in een URL willen zetten. Misschien dat er een modificatie op dit forum draait die deze om zeep helpt?
Ed lees eerst het draadje http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 38&t=55748 wat door
Ik laat het hierbij.

Maakt totaal niet uit.Maar waarom zou je onnodige leestekens en spaties in een URL willen zetten. Misschien dat er een modificatie op dit forum draait die deze om zeep helpt?
Ik laat het hierbij.
- MarcoEos70D
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Ik ben alles behalve een techneut, dus wellicht mis ik wat, maar, Kroontje: ik zie jou van alles roepen wat het niet is. Is het niet veel zinvoller om te roepen wat het wel is?
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
Is het niet veel zinvoller om te roepen wat het wel is?
Het is allang bekend, zowel bij de TS en Roelof