foutmelding bij fotoplaatsen
- MarcoEos70D
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Re: foutmelding bij fotoplaatsen
En de rest van de (forum)wereld doet er niet toe, hoe veel mensen ook met je meegedacht hebben? 

"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
- Saturnus
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
@ Ed
minder is vaak meer; dus ik heb dat geprobeerd, zo kort mogelijk, maar heeft hetzelfde effect
bovendien, bij andere platforms geeft 't géén problemen, gaat 't vlekkeloos
nogmaals, het is iets hoogst waarschijnlijk iets tussen de provider xs4all en dit platform
Omdat meer mensen dan Kroontje en ik, die xs4all als provider hebben, daar last van hebben.
In het draadje van Kroontje roept een moderator 'dat ga ik niet aanpassen voor 1 lid'
er is dus kennelijk iets aan te passen aan de scriptie van ncn website om 't probleem op te lossen,
maar, ik ben geen ict-er dus misschien zit ik er naast. Het zij mij vergeven.
Maar als mensen als Kroontje ook van alles geprobeerd hebben, is het misschien tijd
naar het platform ncn website te gaan kijken
Het enigste wat ik wil, dat deze kwestie nou eens opgelost wordt.
Het zou jammer zijn, dat leden hierop afhaken, dan wel leden boos op elkaar worden.d
dat is het niet waard
minder is vaak meer; dus ik heb dat geprobeerd, zo kort mogelijk, maar heeft hetzelfde effect
bovendien, bij andere platforms geeft 't géén problemen, gaat 't vlekkeloos
nogmaals, het is iets hoogst waarschijnlijk iets tussen de provider xs4all en dit platform
Omdat meer mensen dan Kroontje en ik, die xs4all als provider hebben, daar last van hebben.
In het draadje van Kroontje roept een moderator 'dat ga ik niet aanpassen voor 1 lid'
er is dus kennelijk iets aan te passen aan de scriptie van ncn website om 't probleem op te lossen,
Maar als mensen als Kroontje ook van alles geprobeerd hebben, is het misschien tijd
Het zou jammer zijn, dat leden hierop afhaken, dan wel leden boos op elkaar worden.d
dat is het niet waard
"....Ik zag net 2 fototoestellen, die een enorme klik samen hadden;...
..... bleken cameraatjes van elkaar te zijn "
Met vriendelijke groet
Saturnus
Met vriendelijke groet
Saturnus
- EdvandeZilver
- Forumlid
- Contacteer:
Ook mijn plaatjes komen vanaf de homepage server van XS4ALL. Alleen stamt mijn account nog uit de tijd van Demon en kan nog steeds die naam gebruiken.
Maar zoals ik al zei, ben ook één keer tegen dit probleem aangelopen en kwam er achter dat het in 'n bepaald karakter in de URL zat. De bestandsnaam van de te linken afbeelding aangepast bracht soelaas.
Zoals ook eerder opgemerkt, wie weet wat er gemodificeerd is aan dit forum en worden er bij het bevestigen van het bericht karakters gestript.
Omdat je geen index.html in je homedir bij XS4ALL hebt geplaatst kan men al je bestanden zien staan die je daar gestald hebt, ik moet eerlijk zeggen dat de naamgeving van je afbeeldingen verre van plat is.
Maar zoals ik al zei, ben ook één keer tegen dit probleem aangelopen en kwam er achter dat het in 'n bepaald karakter in de URL zat. De bestandsnaam van de te linken afbeelding aangepast bracht soelaas.
Zoals ook eerder opgemerkt, wie weet wat er gemodificeerd is aan dit forum en worden er bij het bevestigen van het bericht karakters gestript.
Omdat je geen index.html in je homedir bij XS4ALL hebt geplaatst kan men al je bestanden zien staan die je daar gestald hebt, ik moet eerlijk zeggen dat de naamgeving van je afbeeldingen verre van plat is.
Stop er nou maar even mee, zou ik zeggen. 
Als je even in het eerdere draadje gekeken had dan had je allang gezien dat het probleem zich ook voordeed met URL's waar helemaal nul komma niks aan bijzondere tekens in zit, zoals http://www.xs4all.nl/~kronenms/Nikon/Foto-1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;. Verder had je dan gezien dat het probleem zich met exact dezelfde URL de ene keer wel voordoet en de andere keer niet. Dus het ligt helemaal niet aan de URLs.
Ik zit trouwens ook bij XS en ik had het probleem zelf ook bij recente pogingen om meerdere plaatjes in een post te krijgen. Heb ik toen opgelost door het op te splitsen over meerdere posts en elke post net zolang opnieuw te proberen tot ie 'm wel pakte. Trek daar je conclusies maar uit.
Maar Kroontje heeft er genoeg van. Kan ik me voorstellen. Voor mij reden om erover op te houden.

Als je even in het eerdere draadje gekeken had dan had je allang gezien dat het probleem zich ook voordeed met URL's waar helemaal nul komma niks aan bijzondere tekens in zit, zoals http://www.xs4all.nl/~kronenms/Nikon/Foto-1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;. Verder had je dan gezien dat het probleem zich met exact dezelfde URL de ene keer wel voordoet en de andere keer niet. Dus het ligt helemaal niet aan de URLs.
Ik zit trouwens ook bij XS en ik had het probleem zelf ook bij recente pogingen om meerdere plaatjes in een post te krijgen. Heb ik toen opgelost door het op te splitsen over meerdere posts en elke post net zolang opnieuw te proberen tot ie 'm wel pakte. Trek daar je conclusies maar uit.
Maar Kroontje heeft er genoeg van. Kan ik me voorstellen. Voor mij reden om erover op te houden.
- Saturnus
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Dag Ed;
ja, er staan div. oude foto's daar, die ik verget weg te halen.
Maar als die foto's met te lange bestands namen deden 't eerst wel.
Dat wil niet zeggen, dat ik deze nog steeds gebruik.
Ik houd het NU kort en simpel, edoch, ook dat helpt (in dit geval) niet.
Maar ik snap niet waarom het zo moel;ijk moet gaan bij dit forum.
Bij de meeste website zit er een knop 'bladeren' en dan kan je rechtstreeks de foto
uploaden.
Wat is er op tegen om dit ook hier toe te passen?
ja, er staan div. oude foto's daar, die ik verget weg te halen.
Maar als die foto's met te lange bestands namen deden 't eerst wel.
Dat wil niet zeggen, dat ik deze nog steeds gebruik.
Ik houd het NU kort en simpel, edoch, ook dat helpt (in dit geval) niet.
Maar ik snap niet waarom het zo moel;ijk moet gaan bij dit forum.
Bij de meeste website zit er een knop 'bladeren' en dan kan je rechtstreeks de foto
uploaden.
Wat is er op tegen om dit ook hier toe te passen?
"....Ik zag net 2 fototoestellen, die een enorme klik samen hadden;...
Met vriendelijke groet
Saturnus
Met vriendelijke groet
Saturnus
- EdvandeZilver
- Forumlid
- Contacteer:
Bladeren en uploaden, wat daar op tegen is? Ik gok dat NCN een enorme hoeveelheid schijfruimte bij de hostingprovider zal moeten inkopen omdat de foto's dan naar hiertoe geüpload worden.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik weet niet eens welke informatie Kroontje nu heeft. Hij deelt dat blijkbaar heel selectief. Dus kan ik ook niet bepalen of wij iets aan de serverkant kunnen veranderen om het probleem op te lossen.Saturnus schreef:nogmaals, het is iets hoogst waarschijnlijk iets tussen de provider xs4all en dit platform
dat is het niet waard
Even om het probleem met Kroontjes foto's kort samen te vatten. Ik kon niet vaak eens de foto's ophalen helemaal buiten het forum om. Dus de forumsoftware zat echt niet in de weg! En ik ben niet de enige die dat getest heeft en geconstateerd heeft.
Nou nee. Het probleem deed/doet zich aantoonbaar (gewoon met wget) van minimaal twee totaal andere plaatsen op het web ook voor. Zie eerdere draadje. Dus dat het iets met het forum of met de forum software te maken zou hebben is daarmee uitgesloten.... nogmaals, het is iets hoogst waarschijnlijk iets tussen de provider xs4all en dit platform...
Ben het vaak met je eens iJoost, maar deze keer niet.Dus dat het iets met het forum of met de forum software te maken zou hebben is daarmee uitgesloten.
We hebben alles uitvoerig getest vanaf diverse locaties, mogelijkheden, andere servers bij xs4all, vele andere forums en vele vele uurtjes achter de PC samen met xs4all.
Ook alle foutmeldringen met dat WGET hebben we hierin mee genomen. Heb van dit alles veel info.
JuistMaar Kroontje heeft er genoeg van. Kan ik me voorstellen.

Gr Kroontje
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
Ter voorkoming van misverstanden
Er is met de forumbeheerder door Kroontje niets inhoudelijk gecommuniceerd. Slechts is aangegeven dat het niet aan xs4all kan liggen.
Zoals in een ander draadje is geschreven zijn wij van mening dat het niet aan de forum software ligt. De tijd en energie die er aan besteed is heeft in ieder geval niet tot een oplossing mogen leiden.
Er wordt geschreven dat 'achter de schermen' wellicht het nodige bekend is.
Dat is niet correct. Ik zou ook niet weten waarom we dat dan stil zouden houden
Kroontje heeft aangegeven inhoudelijk geen mededelingen te willen doen.
Dat is niet anders. Zijn mening hebben we te respecteren
TS is blijkbaar geïnformeerd over de oplossing. Zo lees ik het. TS wenst ook geen verdere mededelingen te doen. Ook goed.
Het heeft geen zin om de hele discussie opnieuw te gaan voeren.
In afwachting van .................gaat dit draadje tijdelijk op slot.
Daar waar een bijdrage kan worden geleverd ?, graag.
Stuur dan even een PB naar Patrick of Roelof
Los van de vraag waar het probleem zit, ook wij zitten niet te wachten op foutmelding bij het plaatsen van foto's
Peter
Er is met de forumbeheerder door Kroontje niets inhoudelijk gecommuniceerd. Slechts is aangegeven dat het niet aan xs4all kan liggen.
Zoals in een ander draadje is geschreven zijn wij van mening dat het niet aan de forum software ligt. De tijd en energie die er aan besteed is heeft in ieder geval niet tot een oplossing mogen leiden.
Er wordt geschreven dat 'achter de schermen' wellicht het nodige bekend is.
Dat is niet correct. Ik zou ook niet weten waarom we dat dan stil zouden houden
Kroontje heeft aangegeven inhoudelijk geen mededelingen te willen doen.
Dat is niet anders. Zijn mening hebben we te respecteren
TS is blijkbaar geïnformeerd over de oplossing. Zo lees ik het. TS wenst ook geen verdere mededelingen te doen. Ook goed.
Het heeft geen zin om de hele discussie opnieuw te gaan voeren.
In afwachting van .................gaat dit draadje tijdelijk op slot.
Daar waar een bijdrage kan worden geleverd ?, graag.
Stuur dan even een PB naar Patrick of Roelof
Los van de vraag waar het probleem zit, ook wij zitten niet te wachten op foutmelding bij het plaatsen van foto's
Peter