Concurrent D300
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Concurrent D300
Kan het natuurlijk niet laten. Ook Canon hou ik een beetje bij. Ze hebben laatst weer een mooie uitgebracht, de 40D. Hier een test van DPreview. Moet Nikon zich zorgen maken?
DPreview
Als de D300 net zo goed is, ga ik toch maar eens sparen.
DPreview
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
- a90
- Forumlid
Re: Concurrent D300
Als die 40d net zo een geweldige AF heeft als de MKIII hoeft Nikon zich nergens zorgen voer te maken (alle MKIII stock moet overigens retour fabriekJos schreef:Kan het natuurlijk niet laten. Ook Canon hou ik een beetje bij. Ze hebben laatst weer een mooie uitgebracht, de 40D. Hier een test van DPreview. Moet Nikon zich zorgen maken?
DPreview

D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Re: Concurrent D300
Alleen stock...? Niet de verkochte...?a90 schreef:Als die 40d net zo een geweldige AF heeft als de MKIII hoeft Nikon zich nergens zorgen voer te maken (alle MKIII stock moet overigens retour fabriekJos schreef:Kan het natuurlijk niet laten. Ook Canon hou ik een beetje bij. Ze hebben laatst weer een mooie uitgebracht, de 40D. Hier een test van DPreview. Moet Nikon zich zorgen maken?
DPreview
Als de D300 net zo goed is, ga ik toch maar eens sparen.)
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Nikon gevoel
Beste Jos, ik mag van mijn vrouw ook niet naar andere vrouwen kijken
En wat doe je nu, ga je naar Canon kijken
Het gras bij de buren is altijd groener totdat je zelf bij hun in de tuin staat, dan is het schrikken
Dus pak zo'n plastic Canon eens vast en je bent genezen
Het Nikon gevoel krijg je alleen bij een Nikon Camera
en niet bij een Canon
Groetjews George

En wat doe je nu, ga je naar Canon kijken

Het gras bij de buren is altijd groener totdat je zelf bij hun in de tuin staat, dan is het schrikken

Dus pak zo'n plastic Canon eens vast en je bent genezen

Het Nikon gevoel krijg je alleen bij een Nikon Camera

Groetjews George

Blijf het objectief bekijken
- Brenzef
- Forumlid
De 40D is vergelijkbaar met de D200.
Ik heb net de test op dpreview gelezen.
De D300 is een stap beter (zo verwacht men)
Eigenlijk kan je zeggen dat de 20D-30D-40D zo'n beetje gelijk zijn qua beeld productie. Ze ontlopen elkaar niet veel.
De 20D en de 30D zijn exact gelijk, de 40D ietsiepietsie beter dan zijn voorgangers.
Ik verwacht dat de D300 een stuk beter is dan de 40D.
Ik heb net de test op dpreview gelezen.
De D300 is een stap beter (zo verwacht men)
Eigenlijk kan je zeggen dat de 20D-30D-40D zo'n beetje gelijk zijn qua beeld productie. Ze ontlopen elkaar niet veel.
De 20D en de 30D zijn exact gelijk, de 40D ietsiepietsie beter dan zijn voorgangers.
Ik verwacht dat de D300 een stuk beter is dan de 40D.
- Cees
- Forumlid
Eigenlijk vind ik dit een non-discussie. Je hebt een Nikon, met objectieven en al en je gaat naar een C***n zitten kijken.
Houd anders vast, alle bedieningsknopjes op andere plaatsen, al je objectieven kun je verkopen en ga zo maar door.......
Ik heb Nikon en ben daar meer dan tevreden mee. Als een foto niet goed is, ligt dat (meestal) aan mij en niet aan het toestel.
Groet, Cees

Houd anders vast, alle bedieningsknopjes op andere plaatsen, al je objectieven kun je verkopen en ga zo maar door.......
Ik heb Nikon en ben daar meer dan tevreden mee. Als een foto niet goed is, ligt dat (meestal) aan mij en niet aan het toestel.
Groet, Cees

Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
-
- Forumlid
- Contacteer:
Neen hoor, ik blijf lekker met Nikon fotograferen. Als die D300 net zo goed is als die 40D, moet ik toch maar eens gaan sparen. Voor die D300 natuurlijk.
Verder: ik kijk graag naar andere vrou... eh camera's. Alle merken met DSLR's hou ik bij, dus ook Canon. En Canon is natuurlijk onze grootste concurrent niet waar.
Wel grappig hoor, die felle reacties. Een echte Canonallergie bij de meesten. Zouden ze dat op het Canonforum ook hebben? Ach ik kan ze alleen maar sterkte wensen (net zoals laatst die 30D mevrouw in de Amersfoort... Lachen was dat!
En toch... Ik kan echt wel wat minder ruis en iets meer dynamisch bereik gebruiken met al die kerken met hun slechte lichtomstandigheden. Verwacht veel van de nieuwe D300 met CMOS
Verder: ik kijk graag naar andere vrou... eh camera's. Alle merken met DSLR's hou ik bij, dus ook Canon. En Canon is natuurlijk onze grootste concurrent niet waar.
Wel grappig hoor, die felle reacties. Een echte Canonallergie bij de meesten. Zouden ze dat op het Canonforum ook hebben? Ach ik kan ze alleen maar sterkte wensen (net zoals laatst die 30D mevrouw in de Amersfoort... Lachen was dat!
En toch... Ik kan echt wel wat minder ruis en iets meer dynamisch bereik gebruiken met al die kerken met hun slechte lichtomstandigheden. Verwacht veel van de nieuwe D300 met CMOS
-
- Forumlid
zie ook: elders op dit forumJos schreef:Wel grappig hoor, die felle reacties. Een echte Canonallergie bij de meesten. Zouden ze dat op het Canonforum ook hebben?
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Canon wat is dat? kan je ermee .............................
Jos, leest jouw vrouw ook mee over je schouder? Nee zeker
Maar vertel die anekdote eens over die 30D mevrouw in Amersfoort, heb ik zeker gemist
En verder ben ik niet alergisch voor Canon hoor, ze maken goeie copiers en misschien ook wel grasmachines, maar dat heeft weinig met DSLR's te maken
Verder ben ik het met Gerrit eens
Groetjes George

Maar vertel die anekdote eens over die 30D mevrouw in Amersfoort, heb ik zeker gemist

En verder ben ik niet alergisch voor Canon hoor, ze maken goeie copiers en misschien ook wel grasmachines, maar dat heeft weinig met DSLR's te maken

Verder ben ik het met Gerrit eens

Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
-
- Forumlid
- Contacteer:
Paparazzi, help jij me even aan de pecunia....??? Bij mij loopt shutterstock lang niet zo goed als bij jou :mrgreen:
De 30D anekdote: we liepen tijdens onze stadswandeling door Amersfoort laatst een mevrouw tegen het lijf die voor een opdracht van haar fotografie-opleiding met een 30D stond te schieten. Even staan praten. Enfin, gesprek afgelopen. Mevrouw loopt alweer door. Zegt een van ons groepje: 'Nou mevrouw, sterkte hè...'. Waarop die mevrouw vraagt: 'Waarmee...?' Antwoord: 'Nou èh, met uw Canon natuurlijk....'.
Groet,
Jos Stöver
De 30D anekdote: we liepen tijdens onze stadswandeling door Amersfoort laatst een mevrouw tegen het lijf die voor een opdracht van haar fotografie-opleiding met een 30D stond te schieten. Even staan praten. Enfin, gesprek afgelopen. Mevrouw loopt alweer door. Zegt een van ons groepje: 'Nou mevrouw, sterkte hè...'. Waarop die mevrouw vraagt: 'Waarmee...?' Antwoord: 'Nou èh, met uw Canon natuurlijk....'.
Groet,
Jos Stöver
- EelcoD7100
- Forumlid