Tijdens een verloren uurtje surfen op het web kwam ik de volgende site tegen:
http://www.eglobalcentral.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wereldwijde webwinkel in consumentenelectronica met vestigingen binnen de EU dus geen gedonder met douane.
De prijzen zien er erg interessant uit.
Heeft iemand ervaring met deze webwinkel???
Ervaring met Eglobal?
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ervaring met Eglobal?
Groet,
Michel.
Michel.
- jan
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Re: Ervaring met Eglobal?
Er is al eerder zo'n vraag gesteld http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 23&t=53018.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
- ATOR
- Clublid
- Contacteer:
Het leek me ook wel wat maar in de kleine lettertjes van de Duitse eglobalcentral website staat uitdrukkelijk dat jij als koper de importeur bent van de gekochte waren en dat jij verantwoordelijk bent voor alle wettelijke bepalingen die daarvoor gelden.
Dus jij hebt de verantwoording om importheffingen en btw af te dragen. Of de Nederlandse douane het pakket onderzoekt is een tweede maar hou er rekening mee dat ze het kunnen doen en dat jij dan de importheffing en btw betaalt. Dan komt er zo'n 25% bovenop de prijs.
Ze hebben geen vestiging in de EU maar een postbusadres, dat is iets heel anders.
Wat mij stoort is dat ze dit feit zo zorgvuldig verborgen houden en lekker de te goedkoop om waar te zijn winkel uithangen.
Dus jij hebt de verantwoording om importheffingen en btw af te dragen. Of de Nederlandse douane het pakket onderzoekt is een tweede maar hou er rekening mee dat ze het kunnen doen en dat jij dan de importheffing en btw betaalt. Dan komt er zo'n 25% bovenop de prijs.
Ze hebben geen vestiging in de EU maar een postbusadres, dat is iets heel anders.
Wat mij stoort is dat ze dit feit zo zorgvuldig verborgen houden en lekker de te goedkoop om waar te zijn winkel uithangen.
- jan
- Bestuurslid
- Contacteer:
??????Olliepippie schreef:Wereldwijde webwinkel in consumentenelectronica met vestigingen binnen de EU dus geen gedonder met douane.
Dit schrijven ze op hun site
16.2 When ordering goods from eglobalcentral.eu, import duties and tax are applicable on overseas deliveries, which are levied once the package of purchased goods reached specified destination. The import duties and taxes levied on the invoiced order, as well as courier’s custom handling fee and any indirectly related tax and duties arise from custom policies are responsibility of the buyer/recipient, eglobalcentral.eu has no control over these import duties or taxes. Any additional charges for custom clearance must be borne by you.
16.3 Customs clearance process may mandate the opening and inspection of oversea deliveries. eglobalcentral.eu has no control on such procedure.
Jan
-
- Forumlid
Dank voor jullie snelle reacties!
Had het draadje niet gezien, voortaan eerst op het forum zoeken....
Zie nu inderdaad dat er geen europese vestigingen zijn en import en douane kosten voor risico koper zijn.
Geldt toch weer het gezegde: "if it's to good to be true, it probably is"
Had het draadje niet gezien, voortaan eerst op het forum zoeken....
Zie nu inderdaad dat er geen europese vestigingen zijn en import en douane kosten voor risico koper zijn.
Geldt toch weer het gezegde: "if it's to good to be true, it probably is"
Groet,
Michel.
Michel.
- skyfox
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Heb de proef op de som genomen en eens wat besteld bij die luitjes. Verzending en levering was snel, 2 werkdagen. Ik hou er de komende maanden rekening mee dat ik nog een naheffing kan krijgen via DHL. Het product is dan nog steeds goedkoper dan via een NL handelaar. Logischerwijs kan ik nog niets melden over hun aftersales.
- Cyrus
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Zoals gezegd, topic bestaat al. Dan daar maar verder