En dan heb je iets wat er eigenlijk niet uit ziet

En jij gelooft zeker dat jouw body of lens wel qua productiekosten op een enorm nivo zitten hahaJvdKooij schreef:sorry maar wat een flauwekul, productie kosten van het "kwaliteits"schroefje komen volgens mij niet boven de 1 euro uit.Remco v/d Sanden schreef:Wet je wat het leuke is, mensen geven voor honderden en duizenden euro's aan fotografiespullen uit, maar een schroefje van €15 is dan weer te duur.. Gevalletje typisch Hollands
Dit verkopen voor meer dan 15 euro is eigenlijk zonder meer oplichterij![]()
Maar ja, dan proberen we ons zelf met wat drogredenen wel te overtuigen dat dit "verantwoord" is
Het is zo......... (als dat daadwerkelijk zo is) .........
Dat plezier zal niemand je ontzeggen, maar het houdt geen verband met de vraag.D. Haaksma schreef:Voor de een is het van belang dat het er gelikt uit moet zien.
Voor de ander voornamelijk functioneel.
De hulpmiddeltjes die ik gemaakt heb, zien er veelal duidelijk niet uit.![]()
Maar het plezier om iets degelijks te fabrieken wat goed werkt en niet of nauwelijks op de markt te verkrijgen is weegt ruim op tegen een duur prachtig ogend maaksel.
Vraag je dan wel eerst even af waarom er geen garantie zit op verbogen/afgebroken bodemplaten bij camera's die aan een statief aansluiting hingen...JaapV schreef:Per slot van rekening is het de veiligheid van een dure Nikon camera met dito objectief die "ervan afhangt".
djunclesam schreef:Vraag je dan wel eerst even af waarom er geen garantie zit op verbogen/afgebroken bodemplaten bij camera's die aan een statief aansluiting hingen...JaapV schreef:Per slot van rekening is het de veiligheid van een dure Nikon camera met dito objectief die "ervan afhangt".
Garantie van de (camera/lens) fabrikant vervalt omdat een statief aansluiting niet bedoeld is om een camera aan op te hangen maar, je raadt het al, enkel om hem op statief te zetten.
15 euro voor een schroefje... Duur betaalde schijnveiligheid!
Dat mensen ervoor kiezen een camera aan de statiefbevestiging te hangen door eender welk merk strap is één keuze. Men weet dat dit niet is gemaakt voor trekkrachten, alleen voor eigen gewicht drukkracht. Maar ik zie graag die vele voorbeelden waar jij het over hebt. En dan bedoel ik ook het echte falen van de BR spullen. Dus straps die breken, karabijnen die breken, schroeven die afknappen etc. Laat het me maar eens zien aubdjunclesam schreef:
Doe voor de grap ook eens een snelle Google actie naar black rapid ellende en er gaat een (drama) wereld voor je open. Allemaal niet zo veilig en stevig als iedereen denkt.
Daarna snel die apparatuur verzekering even afsluiten/updaten want de Black rapid garantie geldt enkel voor de strap zelf en niet voor de dure spullen die er aan hangen, en dat is meestal de grootste schade.
Garantie van de (camera/lens) fabrikant vervalt omdat een statief aansluiting niet bedoeld is om een camera aan op te hangen maar, je raadt het al, enkel om hem op statief te zetten.
15 euro voor een schroefje... Duur betaalde schijnveiligheid!
Vooral dat ja...djunclesam schreef: ...
en heel duur is dan zal het wel heel veilig zijn'...