Foto's plaatsen uit flickr met Mac ( serie foto's)
- roald71
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Foto's plaatsen uit flickr met Mac ( serie foto's)
Heb het draadje van Robin gelezen hier over maar lukt niet als ik naar Fotostream ga kies een foto maar dan zegt hij rechter muis knop klik op foto als ik dat doe op de foto krijg je zoom ga ik links er van krijg ik verschillende opties ik doe ook origineel dan krijg ik allerlei tekens en flickr erin maar geen zichtbare foto
Als ik dit kopieer word er niks zichtbaar op het forum als ik de rest doe zoals Robin zegt
De enige manier die lukt is zoals Cor het uitlegt verder in dit draadje door middel van vierkant met pijltje
Maar dan lukt het maar met een foto per keer hoe krijg je het dan voor me kaar om bijvoorbeeld een serie te plaatsen
Het leek ook zo makkelijk zoals Robin het uitlegde maar zowerkt het niet bij mij ben er al heel de middag mee bezig geweest en de Mac nog net niet het raam uitgegooid tot ik het stukje van Cor las
Maar hoe nu een serie en even uitgelegd dat ik het ook begrijp mijn computer kennis is ook weer niet zo groot
Als ik dit kopieer word er niks zichtbaar op het forum als ik de rest doe zoals Robin zegt
De enige manier die lukt is zoals Cor het uitlegt verder in dit draadje door middel van vierkant met pijltje
Maar dan lukt het maar met een foto per keer hoe krijg je het dan voor me kaar om bijvoorbeeld een serie te plaatsen
Het leek ook zo makkelijk zoals Robin het uitlegde maar zowerkt het niet bij mij ben er al heel de middag mee bezig geweest en de Mac nog net niet het raam uitgegooid tot ik het stukje van Cor las
Maar hoe nu een serie en even uitgelegd dat ik het ook begrijp mijn computer kennis is ook weer niet zo groot
- MarcoEos70D
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Re: Foto's plaatsen uit flickr met Mac ( serie foto's)
Gewoon, door de truuk met het vierkantje meerdere keren achter elkaar te herhalen?
Of bedoel je automatisch een serie plaatsen?
Of bedoel je automatisch een serie plaatsen?
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
- roald71
- Forumlid
Marco ik bedoelde bijvoorbeeld een onderwerp of een nikon uitje en ik wil bijvoorbeeld 5 foto's plaatsen
Ik doe het nu open flickr en doe de truk met het vierkantje ga naar de nikon site en plaats daar heb ik maar een foto en moet flickr daarna weer openen
En wat ga er fout zoals Robin het omschrijft manier 1
Gr Roald
Ik doe het nu open flickr en doe de truk met het vierkantje ga naar de nikon site en plaats daar heb ik maar een foto en moet flickr daarna weer openen
En wat ga er fout zoals Robin het omschrijft manier 1
Gr Roald
- MarcoEos70D
- Clublid
Als je meerdere tabbladen naast elkaar opent, kan je gewoon switchen.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
- roald71
- Forumlid
Dat is iets wat niet wil lukken of weet niet hoe heb al zitten zoeken kom er niet uit krijg geen 2 tabbladen
- MarcoEos70D
- Clublid
welke browser gebruik je?
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
- roald71
- Forumlid
Neem aan dat je bedoel safari open ik en dan rechts boven heb ik een vakje met Google daar ga ik naar flickr en nikon club
En heb Google Chrome in mijn Finder balk staan
En heb Google Chrome in mijn Finder balk staan
- Cor Gortzak
- Forumlid
Als je vanuit Flickr de eerste foto hebt geplaatst op het forum kun je tussendoor de zowel het Nikon forum en Flickr gewoon open laten staan. Dit doe je als je in Flickr staat in de rechterbovenhoek op het - liggende streepje te klikken waarna de pagina zich sluit en onder in je scherm verkleind staat.
Nu open je de Nikon site en plaats je de URL hierin (bij mij zonder de IMG's te plaatsen) .
Nu sluit ook dit scherm weer door middel van het liggende streepje. Je heb nu zowel Flickr als de Nikon site open staan.
Door nu steeds om en om op het symbool van het gewenst programma onderin je scherm te klikken open je weer het benodigde scherm. Als je ze dan steeds sluit door middel van het liggende streepje kun je heel snel heen en weer switchen.
Als je alle foto's en je fotonummers en eventuele extra tekst in het Nikon forum hebt staan kun je in het Nikon forum op "bevestig drukken en moet het in orde zijn.
Het lijkt een heel verhaal maar als twee of drie foto's hebt geplaatst zul je zien dat het een fluitje van een cent is.
Succes
Cor G
Nu open je de Nikon site en plaats je de URL hierin (bij mij zonder de IMG's te plaatsen) .
Nu sluit ook dit scherm weer door middel van het liggende streepje. Je heb nu zowel Flickr als de Nikon site open staan.
Door nu steeds om en om op het symbool van het gewenst programma onderin je scherm te klikken open je weer het benodigde scherm. Als je ze dan steeds sluit door middel van het liggende streepje kun je heel snel heen en weer switchen.
Als je alle foto's en je fotonummers en eventuele extra tekst in het Nikon forum hebt staan kun je in het Nikon forum op "bevestig drukken en moet het in orde zijn.
Het lijkt een heel verhaal maar als twee of drie foto's hebt geplaatst zul je zien dat het een fluitje van een cent is.
Succes
Cor G
Cor
Nikon D80 / Nikkor 50mm 1.4 / Nikkor 18-70 / Nikkor 55-200 VR / SB 800 / Manfrotto 055XPROB met 498RC4 balhoofd
Nikon D80 / Nikkor 50mm 1.4 / Nikkor 18-70 / Nikkor 55-200 VR / SB 800 / Manfrotto 055XPROB met 498RC4 balhoofd
- roald71
- Forumlid
Bedankt Cor ga het vanavond nog eens proberen
Had het draadje van Robin hier over gelezen maar het lukt alleen zoals jij het zei onder in het draadje
Een foto lukte maar een serie nog niet vond het wel raar dat het niet ging zoals Robin het uitlegde manier 1
Dacht toen ik het las Flickr gaat het makkelijkst ga dit gebruiken viel weer even tegen
Voor de rest ga ik straks verder ben nu aan het werk
Alvast bedankt
Had het draadje van Robin hier over gelezen maar het lukt alleen zoals jij het zei onder in het draadje
Een foto lukte maar een serie nog niet vond het wel raar dat het niet ging zoals Robin het uitlegde manier 1
Dacht toen ik het las Flickr gaat het makkelijkst ga dit gebruiken viel weer even tegen
Voor de rest ga ik straks verder ben nu aan het werk
Alvast bedankt
- roald71
- Forumlid
Zoals je het zei werkt het niet bij een mac Cor dit is bij windows zo
IK ga naar flickr kopieer een foto ga naar het nikon forum en plaats de foto gebruik de optie voorbeeld dan staat die daar
ik ga terug klik links boven op soort boekje de computer laat dan flickr weer zien die open ik kopieer foto doe het zelfde weer maar dan is waar ik zat nikon alles weer leeg ? foto weg
Weet niet wat ik fout doe maar denk er sterk aan om heel die rot mac weg te gooien en weer een windows computer te halen daar wist ik het trukje wel
IK ga naar flickr kopieer een foto ga naar het nikon forum en plaats de foto gebruik de optie voorbeeld dan staat die daar
ik ga terug klik links boven op soort boekje de computer laat dan flickr weer zien die open ik kopieer foto doe het zelfde weer maar dan is waar ik zat nikon alles weer leeg ? foto weg
Weet niet wat ik fout doe maar denk er sterk aan om heel die rot mac weg te gooien en weer een windows computer te halen daar wist ik het trukje wel
Via dat open boekje linksboven kom je waarschijnlijk bij jou lijst van favorieten terecht.
Zoals ik het lees doe je dit:
- Je klikt rechts en kopieert de locatie van het plaatje op de site van Flickr.
- Dan open je via het lijstje van dat "open boekje" de NCN site in hetzelfde venster. Daar plak je de locatie van het plaatje middels de optie een plaatje te plaatsen.
- vervolgens open je via het lijstje van dat "open boekje" Flickr weer in hetzelfde venster.
En daar gaat het mis. Want daarmee sluit je in feite de pagina van NCN waar je net je plaatje had ingevuld. En als je daarna de NCN site weer opent, is inderdaad alles wat je ingevuld hebt weer weg.
Doe het volgende eens:
- Open de site van Flickr.
- Klik daarna bijna rechtsboven eens op het + teken.
- Er opent zich dan een tweede tabblad in je Safari-scherm.
- Open hier de site van het NCN forum (dat kan via dat open boekje teken als je dat wilt).
- Om nu te wisselen tussen de Flickr site en de NCN site hoef je alleen maar op het tabje bovenin het scherm te klikken van de pagina waar je heen wilt.
Probeer het eens.
Mocht je je Mac weg willen gooien, dan wil ik hem wel voor je recyclen.
Zoals ik het lees doe je dit:
- Je klikt rechts en kopieert de locatie van het plaatje op de site van Flickr.
- Dan open je via het lijstje van dat "open boekje" de NCN site in hetzelfde venster. Daar plak je de locatie van het plaatje middels de optie een plaatje te plaatsen.
- vervolgens open je via het lijstje van dat "open boekje" Flickr weer in hetzelfde venster.
En daar gaat het mis. Want daarmee sluit je in feite de pagina van NCN waar je net je plaatje had ingevuld. En als je daarna de NCN site weer opent, is inderdaad alles wat je ingevuld hebt weer weg.
Doe het volgende eens:
- Open de site van Flickr.
- Klik daarna bijna rechtsboven eens op het + teken.
- Er opent zich dan een tweede tabblad in je Safari-scherm.
- Open hier de site van het NCN forum (dat kan via dat open boekje teken als je dat wilt).
- Om nu te wisselen tussen de Flickr site en de NCN site hoef je alleen maar op het tabje bovenin het scherm te klikken van de pagina waar je heen wilt.
Probeer het eens.
Mocht je je Mac weg willen gooien, dan wil ik hem wel voor je recyclen.

Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
- roald71
- Forumlid
heb gedaan wat je zei maar zit bij mij links rood oranje groen druk op groen maar kom niet verder
Kom er niet uit zal dan maar alleen kijken en niet plaatsen en er eens over nadenken (kan het niet uitstaan is nog een wonder dat de mac heel is)
Kom er niet uit zal dan maar alleen kijken en niet plaatsen en er eens over nadenken (kan het niet uitstaan is nog een wonder dat de mac heel is)
Zie onderstaande als voorbeeld. Dat is Safari met 2 tabbladen open. Het plusje zit rechtsboven, naats de tabjes. Wisselen tussen Flickr en NCN doe je door op het tabje te klikken:

In zijn algemeenheid zou ik zeggen: volg eens een korte cursus bij een Apple winkel bij je in de buurt. Of lees deze site eens door: http://macmiep.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

In zijn algemeenheid zou ik zeggen: volg eens een korte cursus bij een Apple winkel bij je in de buurt. Of lees deze site eens door: http://macmiep.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
- roald71
- Forumlid
Nou is mijn kennis niet zo groot maar alles lukt tot nu toe behalve dit voor mijn werk gebruik ik nooit een computer
Het is bij iets aanleren en dan herhalen tot dat het fout ga dan kom ik er niet meer uit
En dan ga ik ook gauw mijn geduld verliezen maar bedankt voor het voorbeeld
Maar je denkt lees het draadje van Robin en niks aan de hand en dan lukt het niet precies
OKe een foto lukt dus je denkt meerdere moet dan ook lukken ging even wat anders het hele forum uitgeplozen diverse dingen gelezen
En in vlissingen zitten weinig andere leden of niet om langs te gaan
Alvast bedankt
Het is bij iets aanleren en dan herhalen tot dat het fout ga dan kom ik er niet meer uit
En dan ga ik ook gauw mijn geduld verliezen maar bedankt voor het voorbeeld
Maar je denkt lees het draadje van Robin en niks aan de hand en dan lukt het niet precies
OKe een foto lukt dus je denkt meerdere moet dan ook lukken ging even wat anders het hele forum uitgeplozen diverse dingen gelezen
En in vlissingen zitten weinig andere leden of niet om langs te gaan
Alvast bedankt
- roald71
- Forumlid
Heb het eindelijk ontdekt hoe het moet maar straks kijken of het is blijven hangen
Niet iedereen is zo vlug ga straks naar het uitje de vlindertuin en zal daarna een poging wagen
Alvast iedereen bedankt
Niet iedereen is zo vlug ga straks naar het uitje de vlindertuin en zal daarna een poging wagen
Alvast iedereen bedankt