Knuppel in 't hoenderhoek: Canon vs Nikon

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
ATOR
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Knuppel in 't hoenderhoek: Canon vs Nikon

Bericht door ATOR » zo sep 07 2014 1:37 pm

Het is voor mij wel herkenbaar dat je je op één dingetje blind staart. Sinds kort heb ik een nieuwe camera die in bijna alles beter is dan mijn vorige maar één dingetje wat ik vaak gebruikte op mijn oude camera zit er niet op. Heel kut is dat en het frustreert me dat Nikon dat éne dingetje, liefst in een verbeterde versie, niet op de nieuwe camera heeft geïmplementeerd :P

Deze man heeft dat met zijn portretten van dichtbij op 200 echte mm's. Zou hij overstappen op Nikon dan zou hij erachter komen dat het gemis van zijn echte Canon 200mm portretten helemaal niet het einde van de wereld blijkt te zijn. Maar ja, als je krampachtig aan dat idee blijft vasthouden dan zit je dus met je slechte Canon camera opgescheept :mrgreen:

Iemand op 2m afstand fotograferen met 200 echte mm's is trouwens wel een heel krappe close-up.

JerryBig
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door JerryBig » zo sep 07 2014 1:47 pm

Ik schiet blijkbaar te weinig op de 200mm stand op een afstand van 2 meter om het irritant te vinden...

Heb je ook gezien hoe het zit op 3, 4, 5 meter etc? Zou zomaar eens snel verwaarloosbaar kunnen zijn!
Ik kijk nooit naar de afstand en nooit naar het aantal millimeters. Ik kijk door de zoeker tot ik zie wat ik wil. :D
V1 + J5 + D750 en kilo's aan glaswerk

Flandria

Bericht door Flandria » zo sep 07 2014 4:13 pm

Er is geen goede of slechte camera, arbeid en creatie adelt het gereedschap....

MarcoEos70D
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door MarcoEos70D » zo sep 07 2014 4:20 pm

Helemaal mee eens. Wat "het goeie merk" voor jou is, wordt bepaald door wat je ermee wil doen, en wat je wilt betalen. En stomweg ook door wat je het lekkerst vindt werken. Ieder zijn keuze, ik heb het nooit zo op dit soort verhalen waarin beargumenteerd moet worden waarom het één of het ander beter is. Da's net zo'n discussie als windows-apple, gulden-euro, meer-minder... vrijwel nooit nuttig. Zoek wat bij je past en wees daar blij mee ;)

En áls je het doet, is het op basis van body's en objectieven sowieso altijd een momentopname.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie

Jaco1
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Jaco1 » zo sep 07 2014 4:52 pm

Patrick schreef:De goedkope teleobjectieven is ook wel een punt. De 80-400 is onlangs vervangen door een uitstekend objectief... Maar het prijskaartjes is wel gelijk heel veel hoger geworden.
Juist, en afgezien van het feit dat de nieuwe 80-400 minder als een tank is gebouwd en geen maximaal diafragma heeft van F2.8 over het zoombereik lijkt mij de prijsverhoging wel op zijn plaats, al zal deze na verloop van tijd ook zakken. Wat ik ervan lees is voornamelijk positief. Onderstaand heb ik 2 mtf grafieken naast elkaar gezet. Links de nieuwe 70-200 op 70 en 200mm en rechts de nieuwe 80-400 op 80 en 200mm. Ik denk dat je wel kan stellen, gezien ook de vele positieve reviews, dat ze elkaar in deze zoom range weinig ontlopen kwa prestaties. Wordt binnenkort een lastige keuze voor mij ;-)

Afbeelding

Flandria

Bericht door Flandria » zo sep 07 2014 5:01 pm

MarcoEos70D schreef:Helemaal mee eens. Wat "het goeie merk" voor jou is, wordt bepaald door wat je ermee wil doen, en wat je wilt betalen. En stomweg ook door wat je het lekkerst vindt werken. Ieder zijn keuze, ik heb het nooit zo op dit soort verhalen waarin beargumenteerd moet worden waarom het één of het ander beter is. Da's net zo'n discussie als windows-apple, gulden-euro, meer-minder... vrijwel nooit nuttig. Zoek wat bij je past en wees daar blij mee ;)

En áls je het doet, is het op basis van body's en objectieven sowieso altijd een momentopname.

Geen camera is een slechte foto, man wat ben ik blij als ik een beeld wil maken en er wordt mij een Canon/Fuji/Leica/Pentax/Olympus/Panasonic aangeboden als ik niks bij me heb.
Elke goede foto begint in het hoofd. Daar ligt de waarde.

JerryBig
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door JerryBig » zo sep 07 2014 5:41 pm

@Jaco1: Beetje jammer alleen dat jouw plaatjes niet te zien zijn.
V1 + J5 + D750 en kilo's aan glaswerk

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”