DUTY FREE Shops op de Canarische eilanden
Hallo ,
Heeft iemand een advies hierover?
Ik reis met Kerst naar La Palma en zou daar graag DUTY FREE willen shoppen
Somebody ervaring mee?
Vrienelijke groet,
Miranda
DUTY FREE Shops
- JvdKooij
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: DUTY FREE Shops
als je het over de shops op de luchthaven hebt, niet doen, meeste zijn duurder dan hier aanbiedingen
Groetjes,
Jaap
Jaap
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik heb mijn eerste digitale camera in 2003 op Lanzarote gekocht. En ja het was goedkoper dan in Nederland. Maar ik had het voordeel dat mijn vrouw op de Canarische eilanden heeft gewoond. Ze wist daardoor waar we betrouwbaar konden kopen. Er zijn namelijk veel niet-bonafide winkels in electronica. Houd ook rekening met te betalen invoerrechten en boete als je door de douane betrapt wordt. Lees bijvoorbeeld hier http://www.tenerifevoorbeginners.nl/winkelen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Re: DUTY FREE ?
Miranda,
Ik ben daar nog niet geweest, bedenk dat het wel deel van de EU is, dus als EU ingezetene mag je waarschijnlijk niet BTW vrij shoppen.
Over kamera's: eens met bovengenoemde opmerking, in Nederland vaak goedkoper en veiliger, zeker bij vertrouwde winkels.
Groeten, Gijs
Ik ben daar nog niet geweest, bedenk dat het wel deel van de EU is, dus als EU ingezetene mag je waarschijnlijk niet BTW vrij shoppen.
Over kamera's: eens met bovengenoemde opmerking, in Nederland vaak goedkoper en veiliger, zeker bij vertrouwde winkels.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Sandor Gora
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
herinner ik me het goed dat er toen nog geen BTW betaald hoefde te worden op de Canarische Eilanden? die is pas later ingevoerd, volgens mij.Skippy schreef:eerste digitale camera in 2003 op Lanzarote gekocht.
Zoals ik het begrepen heb is een duty free shop alleen voor extracommunautaire handel en moet je aan de grens, hier de EEG, tax en BTW betalen.
Natuurlijk, als de douane het niet ziet…
Natuurlijk, als de douane het niet ziet…