Een overstap kost ook handen vol geld!!!

Ik heb deze twee lenzen gekocht om een 'basis' te hebben. Goede lenzen met 'zoom'.alfa156 schreef:Maar dit overweeg je toch alleen als je het niet meer redt met je huidige spullen.Joost Wouters schreef:Het erge is..
Kijk dan eens even wat de objectieven kosten die je nog wil aanschaffen en vergelijk dit dan met dat andere merk. Ik heb zelf ook die vergelijking gedaan. Was wel goedkoper uit als ik nu alles nieuw zou kopen, maar ja, we hebben natuurlijk al het nodige. Haal het verlies van de inruil/verkoop ervan af en dan zal wellicht blijken dat dit geen optie is.Joost Wouters schreef:Ik heb deze twee lenzen gekocht om een 'basis' te hebben. Goede lenzen met 'zoom'.alfa156 schreef:Maar dit overweeg je toch alleen als je het niet meer redt met je huidige spullen.Joost Wouters schreef:Het erge is..
Nu wil ik meer lenzen gana kopen: meer tele, en een paar 'vaste' objectieven. Macro, portret e.d.
Als dat nu allemaal héél veel duurder is...
Mij werd daarna geadviseerd om contact op te nemen met Nikon verkoop."het is mogelijk dat sommige producten van Nikon zijn gestegen in prijs. Dit is kan mede afhankelijk van de valuta schommelingen. Zover bij ons van de technische support bekend is zijn er hebben er maar minimale to geen prijswijzigingen plaats gevonden."
Ja... Het is wel vaker bij mij: doen en dan denken...roel schreef:Lijkt me ook wel logisch, als je een vraag over prijswijzigingen aan de afdeling technische support stuurt. Afdeling verkoop is dan een beter adres...Joost Wouters schreef:...Mij werd daarna geadviseerd om contact op te nemen met Nikon verkoop...
Daar heeft u natuurlijk ook veel gelijk in! En ik zou ook héél graag nooit/never/niet overstappenHub schreef:Wat een geklaag.
Ik ben het eens dat het niet moest kunnen om de prijzen zoveel en een keer te verhogen.
Maar ik heb al 25 jaar met Canon camera's gefotografeerd."
In die tijd heb ik getwijfeld tussen Nikon en Canon. Het is dus helaas de Canon geworden.
Dachten jullie werkelijk dat dat goedkoper is???. Canon heeft in deze 25 jaar 3 keer de bajonet vatting gewijzigd, en iedere keer waren de oude lenzen niet te gebruiken.
Nu wil ik digitaal gaan beginnen en moest ik voor de derde keer nieuwe lenzen hebben.
Daarom heb nu een Nikon gekocht. Ik hoop dat ik de volgende keer dat ik een camera koop de lenzen die ik nu aanschaf wel kan blijven gebruiken.
De 9 Canon lenzen met 2 verschillende bajonet vattingen die ik nu heb en veel geld gekost hebben gaan de kast in en komen er niet meer uit.
Groeten,
Hub
SB-800
B/W UV filter
ander objectieven komen binnenkort
Succes d'r mee!!!! Het is echt een fan-tas-ti-sche lensMike123 schreef:Vandaag is mijn 70-200/2.8 VR geleverd.
Helaas dit keer parallele import, naar Nikon Nederland gaf mij geen eerlijke (interessante) keuzemogelijkheid.
Toen ik hem bestelde was de prijs bij hun nog boven de 2000.
Nu bij CE en KB gezakt tot 1979 maar nog steeds een significant verschil met de prijs die ik heb betaald.
In iedergeval genoeg om een NEDERLANDS model 50mm/1.4 te kunnen kopen!
Alles schijnt te werken?!!
Morgen (daglicht) wat uitgebreider aan de tand voelen.
groeten
Mike