Nikon GmbH - prijsverhogingen.

Discussies over ons favoriete merk
Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » di aug 29 2006 12:08 pm

Het erge is..

Een overstap kost ook handen vol geld!!! :(

alfa156

Bericht door alfa156 » di aug 29 2006 12:43 pm

Joost Wouters schreef:Het erge is..

Maar dit overweeg je toch alleen als je het niet meer redt met je huidige spullen.

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » di aug 29 2006 12:46 pm

alfa156 schreef:

Maar dit overweeg je toch alleen als je het niet meer redt met je huidige spullen.
Ik heb deze twee lenzen gekocht om een 'basis' te hebben. Goede lenzen met 'zoom'.

Nu wil ik meer lenzen gana kopen: meer tele, en een paar 'vaste' objectieven. Macro, portret e.d.

Als dat nu allemaal héél veel duurder is... :evil:

alfa156

Bericht door alfa156 » di aug 29 2006 1:02 pm

Joost Wouters schreef:
alfa156 schreef:

Ik heb deze twee lenzen gekocht om een 'basis' te hebben. Goede lenzen met 'zoom'.

Nu wil ik meer lenzen gana kopen: meer tele, en een paar 'vaste' objectieven. Macro, portret e.d.

Als dat nu allemaal héél veel duurder is... :evil:
Kijk dan eens even wat de objectieven kosten die je nog wil aanschaffen en vergelijk dit dan met dat andere merk. Ik heb zelf ook die vergelijking gedaan. Was wel goedkoper uit als ik nu alles nieuw zou kopen, maar ja, we hebben natuurlijk al het nodige. Haal het verlies van de inruil/verkoop ervan af en dan zal wellicht blijken dat dit geen optie is.

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » di aug 29 2006 1:20 pm

Klopt, dat wist ik zo ook wel. En ik zeg niet dat ik ga overstappen hoor. Maar er is ook een deel principe... Het is gewoon rond uit belachelijk! Ik geef al weet ik hoe veel geld uit aan Nikon, hun productie zal nauwelijks duurder zijn geworden maar de objectieven stijgen qua prijs boven proportie!

Ik vind het fantastische objectieven en een fantastische camera! Ik hoop ook dat ik nooit weg ga/moet! Er moet in de toekaomst nog een digi body bij, meerdere lenzen... Ik weet het op het moment neit, ik ga een tijd rustig afwachten en kijken wat er zoal gebeurd. Ik denk dat Nikon ook wat meer meot inspelen op C... Zij hebben nu bv. de 400D uitgebracht. 10 MP, 2.5"LCD, anit-dust filter en een betere hou vast.... Dat zijn de verbeteringen t.o.v. 350D. De D80 vindt ik niet heel veel verschillend met de D70s. Denk dat je voor een paar 100 euri beter dan een D200 kan kopen... Objectiven zijn bij C wat goedkoper en ik verwacht niet dat zij mee zullen gaan doen in de prijsstijgingen. Als zij zelfs goed anticiperen zullen ze het glas wat goedkoper maken...

*ZUCHT*

(ik zie wel...)

wil
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door wil » di aug 29 2006 2:00 pm

laten we maar rustig afwachtig hoe het met Nikon verder gaat. Het is al een hele cultuurschok na 46 jaar Inca. Lijkt mij sterk dat Inca objectieven onder de inkoopprijs verkocht zou hebben. Inca had niets anders dan Nikon en daar moest de winst vandaan komen. Of zou de hele winst met de coolpixen gemaakt zijn? Wel is mijn leverancier het hele gedoe met Nikon zat en ik weet niet waar hij het nu inkoopt. In ieder geval niet bij Nikon Nederland heb ik begrepen.
Wel zal de grijze import enorm toenemen met deze prijsstijgingen en de kans dat Nikon Nederland zich op de Nederlandse markt eruit prijst lijkt mij wel erg groot met dit beleid. Kijk ook naar Capture NX overal, behalve in Nederland, een cashbackregeling als je Capture 4 al hebt.
Wie weet ziet het er over een jaar weer goed uit en zijn ze tot inkeer gekomen, of Canon heeft toch de markt overgenomen :shock:

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » di aug 29 2006 2:26 pm

Heb een mailtje via de support van Nikon gestuurd. Dit is een letterlijke quote. Verder zal ik hier neit op ingaan...
"het is mogelijk dat sommige producten van Nikon zijn gestegen in prijs. Dit is kan mede afhankelijk van de valuta schommelingen. Zover bij ons van de technische support bekend is zijn er hebben er maar minimale to geen prijswijzigingen plaats gevonden."
Mij werd daarna geadviseerd om contact op te nemen met Nikon verkoop.

Ciao!

roel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door roel » di aug 29 2006 2:50 pm

Joost Wouters schreef:...Mij werd daarna geadviseerd om contact op te nemen met Nikon verkoop...
Lijkt me ook wel logisch, als je een vraag over prijswijzigingen aan de afdeling technische support stuurt. Afdeling verkoop is dan een beter adres... :wink:

Hub

Bericht door Hub » di aug 29 2006 8:22 pm

Wat een geklaag.

Ik ben het eens dat het niet moest kunnen om de prijzen zoveel en een keer te verhogen.

Maar ik heb al 25 jaar met Canon camera's gefotografeerd."
In die tijd heb ik getwijfeld tussen Nikon en Canon. Het is dus helaas de Canon geworden.
Dachten jullie werkelijk dat dat goedkoper is???. Canon heeft in deze 25 jaar 3 keer de bajonet vatting gewijzigd, en iedere keer waren de oude lenzen niet te gebruiken.

Nu wil ik digitaal gaan beginnen en moest ik voor de derde keer nieuwe lenzen hebben.
Daarom heb nu een Nikon gekocht. Ik hoop dat ik de volgende keer dat ik een camera koop de lenzen die ik nu aanschaf wel kan blijven gebruiken.

De 9 Canon lenzen met 2 verschillende bajonet vattingen die ik nu heb en veel geld gekost hebben gaan de kast in en komen er niet meer uit.

Groeten,

Hub

SB-800
B/W UV filter
ander objectieven komen binnenkort

Mike123

Bericht door Mike123 » di aug 29 2006 8:30 pm

Vandaag is mijn 70-200/2.8 VR geleverd.
Helaas dit keer parallele import, naar Nikon Nederland gaf mij geen eerlijke (interessante) keuzemogelijkheid.

Toen ik hem bestelde was de prijs bij hun nog boven de 2000.
Nu bij CE en KB gezakt tot 1979 maar nog steeds een significant verschil met de prijs die ik heb betaald.

In iedergeval genoeg om een NEDERLANDS model 50mm/1.4 te kunnen kopen!

Alles schijnt te werken?!!
Morgen (daglicht) wat uitgebreider aan de tand voelen.

groeten

Mike

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » wo aug 30 2006 12:28 pm

roel schreef:
Joost Wouters schreef:...Mij werd daarna geadviseerd om contact op te nemen met Nikon verkoop...
Lijkt me ook wel logisch, als je een vraag over prijswijzigingen aan de afdeling technische support stuurt. Afdeling verkoop is dan een beter adres... :wink:
Ja... Het is wel vaker bij mij: doen en dan denken... :oops: Moet toch andersom of niet?!?! ;)

Ciao!

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » wo aug 30 2006 12:31 pm

Hub schreef:Wat een geklaag.

Ik ben het eens dat het niet moest kunnen om de prijzen zoveel en een keer te verhogen.

Maar ik heb al 25 jaar met Canon camera's gefotografeerd."
In die tijd heb ik getwijfeld tussen Nikon en Canon. Het is dus helaas de Canon geworden.
Dachten jullie werkelijk dat dat goedkoper is???. Canon heeft in deze 25 jaar 3 keer de bajonet vatting gewijzigd, en iedere keer waren de oude lenzen niet te gebruiken.

Nu wil ik digitaal gaan beginnen en moest ik voor de derde keer nieuwe lenzen hebben.
Daarom heb nu een Nikon gekocht. Ik hoop dat ik de volgende keer dat ik een camera koop de lenzen die ik nu aanschaf wel kan blijven gebruiken.

De 9 Canon lenzen met 2 verschillende bajonet vattingen die ik nu heb en veel geld gekost hebben gaan de kast in en komen er niet meer uit.

Groeten,

Hub

SB-800
B/W UV filter
ander objectieven komen binnenkort
Daar heeft u natuurlijk ook veel gelijk in! En ik zou ook héél graag nooit/never/niet overstappen :P

Het is gewoon zo: allebei voor en nadelen, allebei duur...

Hoe bevalt de D200 en het 17-55 f/2.8 objectief??! (fantastisch..?!)

Ciao

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » wo aug 30 2006 12:32 pm

Mike123 schreef:Vandaag is mijn 70-200/2.8 VR geleverd.
Helaas dit keer parallele import, naar Nikon Nederland gaf mij geen eerlijke (interessante) keuzemogelijkheid.

Toen ik hem bestelde was de prijs bij hun nog boven de 2000.
Nu bij CE en KB gezakt tot 1979 maar nog steeds een significant verschil met de prijs die ik heb betaald.

In iedergeval genoeg om een NEDERLANDS model 50mm/1.4 te kunnen kopen!

Alles schijnt te werken?!!
Morgen (daglicht) wat uitgebreider aan de tand voelen.

groeten

Mike
Succes d'r mee!!!! Het is echt een fan-tas-ti-sche lens :D
We zien wel snel voorbeelden hè?!

Ciao!

Hub

Bericht door Hub » zo sep 03 2006 10:25 pm

hallo Joost

Ben een paar dagen weggeweest ivm de ziekte van mijn zus, Daarom zo laat antwoord.

Je vraagd hoe de D200 en het 17-55 f/2.8 objectief bevallen.
Ik moet je zeggen dat ik de canon al vergeten ben.
Wat een fantastische camera, en de lens ben ik ook dik tevreden over.

Dan wil ik nog een macro objectief en een telezoom, welke weet ik nog niet.

Ik heb me ondertussen wel nog een tweede flitser bestel (SB-600). word waarschijnlijk dinsdag geleverd. Helaas ook parallele import. scheelde bijna € 100,00

groetjes

Hub
B+W UV filter
binnenkort de AF-S VR Micro-Nikkor 105mm f/2.8G IF-ED

rjoemman

Bericht door rjoemman » zo sep 03 2006 10:30 pm

@hub heb je ergens foto's online staan van dat objectief?
Ben benieuwd ernaar.

Raoul

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”