Liveview, zitten we daarop te wachten?

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
1031

Liveview, zitten we daarop te wachten?

Bericht door 1031 » za nov 03 2007 10:20 am

Wat was ik blij toen ik mijn D80 kreeg. Met mijn Coolpix L3 (zonder optische zoeker) kreeg ik lamme handjes en een holle rug. Kijk maar eens rond, de kiekjesmakers ( niet denigrerend bedoeld) met de camera al wiebelend ver vooruit en de echte fotografen (camera tegen het hoofd) met volop steun.
Nu echter de betere SLR ook zijn uitgerust met de mogelijkheid om je beeld te bekijken via het display, vervalt dit verschil.
Ik moet er niet aan denken om met een forse lens, bijv. de 180 mm, met je armen gebogen en de rug lekker hol, nog een foto te staan maken. Zal die wel ooit scherp zijn?

Ik zit er niet op te wachten, fabrikanten. Besteed het geld voor die mogelijkheid maar aan zaken die echt iets bijdragen aan een nog beter beeld!

PS De 180 mm staat nog steeds op mijn verlanglijstje, de financieel manager is nog niet overtuigd.

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door EelcoD7100 » za nov 03 2007 10:30 am

Eh, al eens met liveview gespeeld?? Ik heb een beetje hetzelfde idee hierover, maar misschien komt dit ook omdat ik de mogelijkheden niet goed heb kunnen testen. Ik denk zeker dat liveview in lastige standpunten (voor jezelf :mrgreen: ) en dan bedoel ik extreem hoge of lage standpunten handig kan zijn.
Je kunt ook scherpstellen via liveview op je onderwerp, en ik denk ook dat dit in sommige situatie's ook weer erg handig kan zijn.

Verder denk ik dat je het niet moet zien als een achterschermpje van waar je "compactfoto's" maakt... Puur een extra hulpmiddel wat erg handig kan wezen...

Groetjes Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp

koenkuipers

Bericht door koenkuipers » za nov 03 2007 10:46 am

Zolang de functie maar uitgeschakeld kan worden vind ik 't best :D

Kan inderdaad handig zijn voor de extreme situaties, zelf vind ik het nog wel eens leuk om bij concerten/festivals m'n camera boven me te houden, daarvoor is het wellicht handig...

Maar hij moet wel uitkunnen, dit vreet volgens mij best wat batterijen!

Jos van Zetten

Bericht door Jos van Zetten » za nov 03 2007 11:21 am

koenkuipers schreef:Zolang de functie maar uitgeschakeld kan worden vind ik 't best :D
Ja hoor het kan in en uit geschakeld worden.

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » za nov 03 2007 1:34 pm

Het lijkt mij met name voor nachtopnames van statief wel super handig. Door de zoeker zie je meestal toch niets of veel te weinig. Ik heb gelezen dat live view dan wel een duidelijk beeld geeft zodat je lekker kunt kaderen en scherpstellen..

Dus ja, ik zit er misschien wel een beetje op te wachten...
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

GdP

Re: Liveview, zitten we daarop te wachten?

Bericht door GdP » za nov 03 2007 1:53 pm

1031 schreef:Wat was ik blij toen ik mijn D80 kreeg. Met mijn Coolpix L3 (zonder optische zoeker) kreeg ik lamme handjes en een holle rug. Kijk maar eens rond, de kiekjesmakers ( niet denigrerend bedoeld) met de camera al wiebelend ver vooruit en de echte fotografen (camera tegen het hoofd) met volop steun.
Nu echter de betere SLR ook zijn uitgerust met de mogelijkheid om je beeld te bekijken via het display, vervalt dit verschil.
Ik moet er niet aan denken om met een forse lens, bijv. de 180 mm, met je armen gebogen en de rug lekker hol, nog een foto te staan maken. Zal die wel ooit scherp zijn?

Ik zit er niet op te wachten, fabrikanten. Besteed het geld voor die mogelijkheid maar aan zaken die echt iets bijdragen aan een nog beter beeld!

PS De 180 mm staat nog steeds op mijn verlanglijstje, de financieel manager is nog niet overtuigd.
Het is altijd beter er mee verlegen te zitten , dan om verlegen Ad! :)

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

mag er op hoef niet

Bericht door George Fennes » za nov 03 2007 1:57 pm

Gerrit je hebt gelijk.
Ik zou een camera er niet speciaal om kopen en als het er op zit zou ik het er niet afslopen :lol:

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

GdP

Re: mag er op hoef niet

Bericht door GdP » za nov 03 2007 1:59 pm

George Fennes schreef:Gerrit je hebt gelijk.
Ik zou een camera er niet speciaal om kopen en als het er op zit zou ik het er niet afslopen :lol:

Groetjes George :D
Wat zijn we het weer eens vandaag. :roll:

PS. Ik kijk al uit naar vrijdag avond.

yoyo

Re: Liveview, zitten we daarop te wachten?

Bericht door yoyo » za nov 03 2007 2:07 pm

1031 schreef:Besteed het geld voor die mogelijkheid maar aan zaken die echt iets bijdragen aan een nog beter beeld!
Je bedoeld een fotografie cursus...?

PS
Ik zit te wachten op zon en warm weer...

koenkuipers

Bericht door koenkuipers » za nov 03 2007 3:03 pm

@ George & Gerrit,

Hier sluit ik mij bij aan...En qua ps dan weer bij yoyo

ElRonno
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door ElRonno » za nov 03 2007 8:56 pm

Voor studio opnames lijkt me een live view via de USB kabel direct op mijn monitor werkelijk ideaal.

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » za nov 03 2007 9:07 pm

Hoezo USB ? WiFi is de toekomst :)
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Paul Demo

Bericht door Paul Demo » za nov 03 2007 9:24 pm

Voor sommige standpunten zou het inderdaad goed uitkomen. Maar ik vraag me af hoeveel van de 5000 foto's dan overblijven als de batterijen leeg zijn.

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » zo nov 04 2007 7:44 am

@ paul, als het goed is staan de beelden op je CF card of op SD dus als de maker geen foto's wist danblijven er 5000 foto's op de kaart of hardisk staan ook als is de accu van de camera leeg . tenzij de camera's ook een ingebouwd geheugehn hebben maar wie slaat er nu 5000 foto's op op een intern geheugen?

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Roelof » zo nov 04 2007 8:13 am

Hoezo USB ? WiFi is de toekomst
Ik kan me inderdaad voorstellen dat ik met mijn D200 en de WT-3 ander gebruik zou hebben gemaakt als de D200 voorzien was geweest van live view.
Ik ben er nu nog niet over uit of ik ooit een WT-4 koop voor de D300. Voor mijn 'fotowerk' is WiFi meer een 'fun feature' dan iets serieus.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”