Het forum bestaat vandaag exact 10 jaar!
- Johan v. V.
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Het forum bestaat vandaag exact 10 jaar!
Ik heb geen 10 jaar ervaring met dit forum, maar het kost me massa's tijd. Je kunt het forum nooit eens openen zonder dat er weer van alles te lezen is. Maar dan heb je ook wat! Ik heb hier ontzettend veel geleerd, en gezellige contacten gelegd!
Ik proost op dit jubileum en zeg: op de volgende tien jaar!
Ik proost op dit jubileum en zeg: op de volgende tien jaar!

Vriendelijke groet,
Johan van Veelen
Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Johan van Veelen
Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
Bestuur en forummedewerkers van harte gefeliciteerd met dit prachtige forum.
Ik ben inmiddels 5 jaar lid van de club en hoewel ik nauwelijks reageer op het forum bezoek ik het daagelijks.
Ik heb, net als zovele andere leden, veel geleerd op dit forum en van de diverse sessies die ik van de club gevolgd heb. bovendien is de algemene teneur op dit forum een stuk beter dan op menig andere fora.
Veel succes allemaal en ga zo door!!!!
Anne Giljou
Ik ben inmiddels 5 jaar lid van de club en hoewel ik nauwelijks reageer op het forum bezoek ik het daagelijks.
Ik heb, net als zovele andere leden, veel geleerd op dit forum en van de diverse sessies die ik van de club gevolgd heb. bovendien is de algemene teneur op dit forum een stuk beter dan op menig andere fora.
Veel succes allemaal en ga zo door!!!!
Anne Giljou
Vriendelijke groet,
Anne
www.flickr.com/photos/guilliau
Nikon Z7 met 20/1.8 S, 24-70/4 S, AF-P 70-300/4.5-5.6 E
Anne
www.flickr.com/photos/guilliau
Nikon Z7 met 20/1.8 S, 24-70/4 S, AF-P 70-300/4.5-5.6 E
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Gefeliciteerd iedereen !
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
- SwederD70
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Heerlijk om 9 jaar forum mee te maken
Leuk om de historie van sommige dingen te kennen en hoe het forum gegroeit is.
En hoe de diverse mensen reageren, sommige discussies kun je op den duur al gaan voorspellen hoe ze verder gaan en wanneer er een slotje volgt
In den beginjaren veel geleerd en leuk om te posten, toen had nog niet iedereen een dig. camera dus kon je je nog onderscheiden en de club was nog niet zo groot. De laatste jaren is het erg massaal geworden
en heb ik ook minder tijd voor fotografie.
Desondanks goed bezig!

Leuk om de historie van sommige dingen te kennen en hoe het forum gegroeit is.
En hoe de diverse mensen reageren, sommige discussies kun je op den duur al gaan voorspellen hoe ze verder gaan en wanneer er een slotje volgt

In den beginjaren veel geleerd en leuk om te posten, toen had nog niet iedereen een dig. camera dus kon je je nog onderscheiden en de club was nog niet zo groot. De laatste jaren is het erg massaal geworden

Desondanks goed bezig!
- reneo57
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Vanaf aug 2006 lid (een oudje toch wel een beetje
) nog geen moment spijt van gehad, leuke mensen leren kennen en plaatsen gezien waar je alleen eigenlijk niet heen zou gaan.

M.v.g René
https://www.flickr.com/photos/reneo57/
https://www.flickr.com/photos/reneo57/
- Frankie
- Clublid
- Contacteer:
Gaaf al deze positieve reacties, zegt genoeg over tien jaar succesvol leveren van fotografieplezier aan duizenden fotonerds 

- Highlander
- Forumbeheerder
Gefeliciteerd, en dank naar iedereen die het mogelijk maakt dat wij hier met zijn allen op het forum kunnen rondhangen.
En al veel geleerd hier, en op de uitjes al verschillende mensen mogen ontmoeten.
Bij 12½ jaar maar een feestje ?
Gr,
Chris
En al veel geleerd hier, en op de uitjes al verschillende mensen mogen ontmoeten.
Bij 12½ jaar maar een feestje ?
Gr,
Chris
- JDPix
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Wij feliciteren ons!
Analoog fotograferen met mijn Olympus camera's kon ik al wel. Maar na meerdere jaren niet gefotografeerd te hebben de overstap naar Nikon digitaal gemaakt. En zowel wat betreft cameratechniek en het bewerken van foto's veel opgestoken hier op het forum.
Analoog fotograferen met mijn Olympus camera's kon ik al wel. Maar na meerdere jaren niet gefotografeerd te hebben de overstap naar Nikon digitaal gemaakt. En zowel wat betreft cameratechniek en het bewerken van foto's veel opgestoken hier op het forum.
Groeten, Johan
Foto's: https://jdroog.myportfolio.com
Foto's: https://jdroog.myportfolio.com
- Jaco1
- Forumlid
Wat een mijlpaal zeg. Ik volg het hier een beetje sinds 2008. Hier ligt voor elke Nikon gebruiker, van beginner tot gevorderde, een schat aan informatie en er is veel expertise aanwezig.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Gefeliciteerd.
Als ik nu alles dan een beetje overpeins wat die 10 jaar voor mij betekenen komen er een eigenlijk een aantal opmerkelijke getallen naar boven die zelfs mijzelf nog verbazen.
Hoewel ik in het begin nauwelijks nog iets schreef op het forum, daarna ruimschoots "goed gemaakt".
In de ruim 9 jaar dat ik op het forum ben ingeschreven, gemiddeld ruim 1500 berichten per jaar het forum daarmee gevuld.
Betekent in ieder geval ook een veelvoud van dat aantal aan berichten gelezen. Als ik dan voor het gemak even uitga van 10-12 berichten lezen, tegenover ééntje erop reageren, heb ik al minstens 150.000 berichten hier op het forum gelezen. Maar ja, zouden er evengoed ook een kwart miljoen kunnen zijn, of misschien wel een half miljoen? (Ik reageer niet op elke 10-12 berichten die ik lees, zal beslist een groter aantal reacties lezen zijn voordat ik ergens op reageer). Kun je een behoorlijke boekenplank mee vullen.

Als ik nu alles dan een beetje overpeins wat die 10 jaar voor mij betekenen komen er een eigenlijk een aantal opmerkelijke getallen naar boven die zelfs mijzelf nog verbazen.
Hoewel ik in het begin nauwelijks nog iets schreef op het forum, daarna ruimschoots "goed gemaakt".
In de ruim 9 jaar dat ik op het forum ben ingeschreven, gemiddeld ruim 1500 berichten per jaar het forum daarmee gevuld.
Betekent in ieder geval ook een veelvoud van dat aantal aan berichten gelezen. Als ik dan voor het gemak even uitga van 10-12 berichten lezen, tegenover ééntje erop reageren, heb ik al minstens 150.000 berichten hier op het forum gelezen. Maar ja, zouden er evengoed ook een kwart miljoen kunnen zijn, of misschien wel een half miljoen? (Ik reageer niet op elke 10-12 berichten die ik lees, zal beslist een groter aantal reacties lezen zijn voordat ik ergens op reageer). Kun je een behoorlijke boekenplank mee vullen.

Vriendelijke groet, Léon Obers
- Bert vD
- Nieuwsbrief Redactie
Gefeliciteerd allemaal. Beleef veel plezier aan ons forum. Dagelijks " uitje" om even aan alle drukte te ontsnappen. Steek het een en ander van een ieder op en ga met veel genoegen naar menig georganiseerde NCN-bijeenkomst. Mijn dank aan allen die dit mogelijk maken is groot.
Groet Bert.
Groet Bert.
Groet Bert
-
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Toen ik bijna 6 jaar geleden een vervanger zocht van mijn Pentax spiegelreflex was deze club met de website en het forum één van de redenen om te kiezen voor Nikon. Daar heb ik geen spijt van gekregen. Inmiddels draai ik hier ca. vijfeneenhalf jaar mee. Het forum is een fijne plek om je vragen te stellen en te beantwoorden en af en toe wat foto's te plaatsen. Vervelende ervaringen heb ik daar niet of nauwelijks mee.
Ik denk dat de moderatoren een pluim verdienen voor de manier waarop ze alles in goede banen proberen te leiden, daarbij af en toe terecht regels aanpassen, toevoegen of verwijderen en altijd openstaan voor kritiek. Klasse
Ik denk dat de moderatoren een pluim verdienen voor de manier waarop ze alles in goede banen proberen te leiden, daarbij af en toe terecht regels aanpassen, toevoegen of verwijderen en altijd openstaan voor kritiek. Klasse

groeten Henk.
Foto Melenhorst.net
Foto Melenhorst.net