vraagprijs verwijderen na verkoop van de items

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.
Plaats reactie
Pearldrop
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

vraagprijs verwijderen na verkoop van de items

Bericht door Pearldrop » wo jan 07 2015 5:22 pm

Het valt me op dat mensen als ze iets verkocht hebben hun post editten en dan de vraagprijs weghalen. Zelf zou ik het wel interessant vinden om terug te kunnen vinden wat iets gekost heeft, een soort prijshistorie. Is het een idee, om het editten van te koop draadjes onmogelijk te maken? Zelf zit ik ook op een ander forum waar dat zo is geregeld.

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Re: te koop forum

Bericht door gijs sandberg » wo jan 07 2015 5:26 pm

Beste P,
Helaas.
De rubriek vraag en aanbod is voorbehouden aan betalende clubleden.
Wat er uiteindelijk betaald is , is tussen koper en verkoper, net als op Marktplaats.
Vind ik het jammer ?: ja, op eBay kan men vaker zien wat de transactieprijs is.
Vind ik het belangrijk ? neen, gelet op het volume en de aard van aangeboden items.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo jan 07 2015 5:34 pm

Niet echt praktisch ook. Men kan dan geen prijsverlagingen aanbrengen. Of melden dat delen van het gebodene verkocht, gereserveerd of iets dergelijks zijn. En de uiteindelijke prijs is natuurlijk tussen de partijen zelf. Als men het Kaat staan kan je meegenieten en er wellicht je voordeel mee doen....

De betreffende sectie wordt trouwens vanzelf door de forumsoftware opgeruimd gehouden. Als er een bepaalde periode geen reactie is geweest in zo'n draadje, dan wordt het verwijderd. Zo wordt het geen oneindig lange serie berichten, wat overzichtelijker werkt.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Pearldrop
Forumlid
Forumlid

Bericht door Pearldrop » wo jan 07 2015 6:41 pm

In dat ander forum doen ze het als volgt: de originele post en alle volgende mag je niet editten, wel reageren, maar uitsluitend reactie door de OP zelf. Als het verkocht is gaat het draadje op slot. De onderhandelingen of uiteindelijke prijs weet je natuurlijk nooit, dat gaat via PB.

Sharkey
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Sharkey » do jan 08 2015 11:08 am

Als je de uiteindelijke prijs toch niet weet, wat heeft het dan voor zin om het te laten staan ?

Ik haal als een artikel verkocht is ook altijd de vraagprijzen weg.
Waarom?
Om het een ander eventueel niet "moeilijker" te maken omdat zij misschien hetzelfde/soortgelijke willen verkopen tegen een misschien hogere prijs.
Dan heb je ook geen PB's met "ja, maar, daar en daar werd je artikel voor zoveel aangeboden..."
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf

Cookie1397
Clublid
Clublid

Re: vraagprijs verwijderen na verkoop van de items

Bericht door Cookie1397 » do jan 08 2015 11:15 am

Ik heb de titel van het topic even aangepast. Ik was even bang dat Patrick het forum te koop had gezet :)
Nikon Z Z & de maskers

Sharkey
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: vraagprijs verwijderen na verkoop van de items

Bericht door Sharkey » do jan 08 2015 11:53 am

:mryellow:
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf

Plaats reactie

Terug naar “Het Forum”