Vorige week ook een Flickr account aangemaakt.
Maar er is iets wat ik toch nog niet snap, of niet goed doe: gaat niet over hoe de link hier te plaatsen, maar meer een beveiligingsprobleem.
Als ik mijn adres http:www.flickr.com/photos/ludosmulders/sets/ in de browserbalk plak, kom ik uit op mijn persoonlijke pagina.
Open ik nu in een tweede scherm de website van Flickr en log ik via mijn Yahoo account in, dan heb ik natuurlijk toegang tot alle settings die ik kan aanpassen, zoals wachtwoord, etc.
Ga ik terug naar het eerste scherm, dan blijkt ook daar mijn persoonlijke pagina met settings te benaderen te zijn !
Ik kan dus ook tweemaal uitloggen op mijn Flickr pagina. (heb het natuurlijk ook al gebrobeerd)
Ergo: als ik op bijv. Facebook een link naar mijn Flickrpagina zet is er niks aan de hand, maar als ik zelf op Flickr inlog, dan zijn mijn settings daar voor iedereen bereikbaar (gedurende de tijd dat ik ingelogd ben op Flickr), omdat de status van de link blijkbaar verandert ?
Word ik nou gek of hoe zit dat ?
Edit: als ik mijn pagina via mijn smartphone benader is er niks aan de hand. Loos alarm dus ?
Beveiliging flickr account
Re: Beveiliging flickr account
Lijkt me een vrij normale gang van zaken.
Als je binnen één en dezelfde browser inlogt in een online dienst (b.v. flickr) dan kun je zoveel tabbladen openen als je wilt en ben je binnen al die tabbladen ingelogd in die desbetreffende webdienst.
Vergelijk het b.v. met online bankieren; éénmaal ingelogd kan ik een tweede (of derde) tabblad openen en kan ik in al die tabbladen, in mijn ingelogde sessie, van alles doen.
Dat heeft niks te maken met wat anderen op jouw account kunnen. Mits je natuurlijk je credentials niet laat rondslingeren.

Als je binnen één en dezelfde browser inlogt in een online dienst (b.v. flickr) dan kun je zoveel tabbladen openen als je wilt en ben je binnen al die tabbladen ingelogd in die desbetreffende webdienst.
Vergelijk het b.v. met online bankieren; éénmaal ingelogd kan ik een tweede (of derde) tabblad openen en kan ik in al die tabbladen, in mijn ingelogde sessie, van alles doen.
Dat heeft niks te maken met wat anderen op jouw account kunnen. Mits je natuurlijk je credentials niet laat rondslingeren.
- Ludo
- Socialmedia
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Beveiliging Flickr account
Bedankt voor je antwoord !
Meteen maar even een tweede tab geopend na ingelogd te zijn op het NCN forum.
En met het schaamrood op de kaken moet ik bekennen, dat het nu ook zo werkt.
Gek, is me nog nooit opgevallen, ik open ook zelden een tweede tab na ingelogd te zijn
op een website.
Maar gisterenavond viel het me ineens op (...)
Affijn, kan ik met een gerust hart mijn link op Facebook zetten.
Bedankt voor je reactie !
Meteen maar even een tweede tab geopend na ingelogd te zijn op het NCN forum.
En met het schaamrood op de kaken moet ik bekennen, dat het nu ook zo werkt.

Gek, is me nog nooit opgevallen, ik open ook zelden een tweede tab na ingelogd te zijn
op een website.
Maar gisterenavond viel het me ineens op (...)
Affijn, kan ik met een gerust hart mijn link op Facebook zetten.
Bedankt voor je reactie !

- Cyrus
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Beveiliging flickr account
Om misverstanden te voorkomen de topictitel aangepast