Beginnend fotograaf .

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: Beginnend fotograaf .

Bericht door Léon Obers » di feb 10 2015 9:09 pm

Precies. En niemand zit gebonden aan een "mentor-schap". Als iemand op vakantie is of geen tijd heeft, reageer je gewoon niet. :D
Genoeg andere mensen die ook reageren en feedback geven. Meerdere mensen, meerdere inzichten, meer variatie in oplossingen.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Remco v/d Sanden
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Remco v/d Sanden » di feb 10 2015 9:21 pm

Sorry dat ik het zeg Jac, maar ik vind je bericht nogal hoogdravend overkomen. Het feit dat jij zo intensief met fotografie bezig wenst te zijn ( is een keuze hé! ) en daar in jouw ogen en die van je vrienden schijnbaar leuke resultaten mee boekt wil niet zeggen dat anderen deze wens, wil, kundigheid of interesse hebben of moeten hebben om aan dit forum deel te nemen natuurlijk. Als jij het gemiddelde nivo hier niet op lijn vind zitten met je eigen insteek snap ik niet wat je hier nog doet? Dan zou ik mijn heil al lang ergens anders hebben gezocht. JE hebt immers ook de vrije wil ergens wel of niet naar te kijken. Om een grote groep leden dan maar af te doen als een stelletje mensen die hulp nodig dienen te hebben vind ik erg kwalijk...

Waarom voeg je niet gewoon je daden bij je woorden en wordt je nog actiever dan je misschien al bent in deze en voorzie de mensen van het nodige commentaar als men daar om verzoekt. Dan had heel dit topic niet nodig geweest en had je je doel ook bereikt lijkt me.

Ik kan namelijk nog steeds genieten van foto's die technisch niet perfect zijn. Een hond die speelt, een kind wat lacht. Die mensen maken namelijk ook gewoon graag foto's, alleen vanuit een heel ander standpunt dan jij dit doet of schijnbaar wenst te zien alhier.
En nogmaals, laat zelf zien wat je hier verkondigd. Toon de beelden van het niveau wat jij graag ziet en waar anderen iets van kunnen leren, geef de uitleg en onderbouwing. Dat is immers wat een mentor doet, niet alleen bekritiseren, maar ook voordoen hoe het wel moet.

Maar goed, ik laat me waarschijnlijk veel te veel meeslepen of ik begrijp het helemaal verkeerd misschien. Het is alleen wel zoals ik het lees, en dat is verre van respectvol voor een hele hoop forumbezoekers in mijn ogen.
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden

pveenstra
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door pveenstra » wo feb 11 2015 4:04 pm

Het voorstel is toch om naast alle prachtige mogelijkheden die de NCN al biedt, een nieuwe vorm van kennis delen te faciliteren?
Dus als je dat prettiger vindt - als beginnend fotograaf - dan zoek je een mentor. En ervaren fotografen kunnen zich aanbieden. Allemaal vrijwillig. Iemand die liever commentaar via het forum vraagt, ook goed.
Volgens mij gebeurt het regelmatig dat clubleden elkaar vinden en dat er samen aan onderwerpen gewerkt wordt.
Wat is hier nu tegen? Inhoudelijke argumenten heb ik nog steeds niet gelezen, behalve dat je er zelf niets in ziet? Maar voor iemand anders kan het toch wel werken?
Hartelijke groet,
Peter Veenstra

MarcoEos70D
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door MarcoEos70D » wo feb 11 2015 4:12 pm

Eens! Volgens mij is de intentie van jac49 prima (namelijk het helpen van anderen) en hebben heel wat reacties hier een nogal lange-tenen-gehalte. Ja, het komt misschien wat rot de strot uit bij jac, maar tussen de regels door lezen is toch niet zó moeilijk?
Laatst gewijzigd door Cookie1397 op wo feb 11 2015 5:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie

oud0001

Bericht door oud0001 » wo feb 11 2015 4:39 pm

De eerste intentie van helpen is niet mis mee en ook lovenswaardig maar, dat stopt acuut waar de ander de eventueel botte manier maar te slikken heeft. Als dat nu eens niet zo zou zijn was het uitstekend geweest. Dat iemand van je leert is nooit excuus voor botte communicatie. Dat is wat mij betreft van cruciaal belang. Er is ook niets tegen een mentoraat, als beide partijen dat wenselijk achten. Echter behoort de mentor even respectvol te zijn als wanneer deze geen mentor was geweest. Lijkt me logisch.

EdvandeZilver
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door EdvandeZilver » vr feb 13 2015 1:24 pm

Via een ander draadje toch maar even commentaar hier, omdat zelfbenoemd mentorschap blijkbaar en jammergenoeg óók averechts kan werken.

'n Mentor zal moeten inspireren, willen weten of er een creatieve klik bestaat, dus kunnen beoordelen a.d.h.v. gepubliceerd materiaal.
Ik zou me in zo'n geval eerder bij laten staan door de eerder genoemde namen dan door iemand die als een zure Maarten van Rossem z'n commentaar levert.
Als iets niet je genre of je humor is onthoud je dan van commentaar.
En 4 jaar fotografie ervaring vind ik nou ook niet zo'n strakke CV.

Johan v. V.
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Johan v. V. » vr feb 13 2015 2:21 pm

Op z'n minst zou ik het vakmanschap van de mentor in spe willen kunnen beoordelen. Ik heb echter nauwelijks iets gezien van de resultaten van Jac49. Daar ben ik zo langzamerhand wel benieuwd naar!
Zou je eens wat willen laten zien jac49? Ik laat me graag verrassen!
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen

Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.

ArendV
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ArendV » vr feb 13 2015 2:35 pm

Inmiddels heeft Jac49 meer dan 30 mentoren op dit forum :D , wie de schoen past trekke hem aan !
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn

Cookie1397
Clublid
Clublid

Bericht door Cookie1397 » vr feb 13 2015 3:40 pm

Dit draadje is gesloten
Nikon Z Z & de maskers

Gesloten

Terug naar “Overige discussies”