Geenstijl
- MarcoEos70D
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Re: Geenstijl
Haha ja, dat laatste is dan misschien inderdaad maar goed ook 

"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
In de krant stond de situatie aardig uitgelegd. De verkoper, "Marcel", had de camera een aantal jaar geleden gekocht van een familielid voor 800 Euro. Hij had geld nodig en ging naar een pandjesbaas. Deze trok het serienummer door stopheling.nl en vertelde "Marcel" dat deze camera gestolen was. Blijkbaar is hij naar de politie gegaan die de camera per omgaande heeft teruggeven onder het mom van "te goeder trouw". Die zet de camera op marktplaats en krijgt, terecht, de daadwerkelijke eigenaar op zijn nek. Politie beseft trouwens dat ze tekort door de bocht zijn gegaan, de totale schade van de inbraak was toentertijd 30.000 euro. "Marcel" was toch een aardig aanknoop punt en het is nog maar helemaal de vraag of deze "Marcel" daadwerkelijk te goeder trouw is geweest.
- MarcoEos70D
- Clublid
Punt is dat het niet aan de politie is om goede of kwade trouw aannemelijk te maken. Dat moet de eigenaar doen, bij de civiele rechter.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
- ReneG
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
De conclusie is dus wel dat het verhaal op GeenStijl dus op zijn minst onvolledig was...
PS: Ik vermoed overigens dat die 'Marcel' wel te goeder trouw is geweest, want hij is blijkbaar zelf naar de politie gegaan. Dat laat je wel uit je hoofd als je dat niet bent lijkt me...
PS: Ik vermoed overigens dat die 'Marcel' wel te goeder trouw is geweest, want hij is blijkbaar zelf naar de politie gegaan. Dat laat je wel uit je hoofd als je dat niet bent lijkt me...
Spul waarmee je foto's maakt...