D810 versus EOS 5DS/R

Discussies over ons favoriete merk
Plaats reactie
CaptainHook

D810 versus EOS 5DS/R

Bericht door CaptainHook » do jul 09 2015 9:07 pm

Interessant artikel:

http://www.dpreview.com/articles/367353 ... sensor-yet

The highest ranked canon sensor yet....but outperformed by the D810! :D

Teruggerekend naar dezelfde resolutie is de D810 toch nog beter in DR en in SNR:

Afbeelding

Afbeelding

Vergelijking tussen de Canon 5DS / Nikon D810 / Sony A7R:
http://www.dxomark.com/Reviews/Canon-5D ... s-Sony-A7R

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: D810 versus EOS 5DS/R

Bericht door Patrick » do jul 09 2015 9:43 pm

Knap hoor. Een even hoge waardering als een D7200 sensor... Iets van een 21e plek op de ranglijst!

Canon en sensoren, het is al jaren een drama! Ze lopen jaren achter!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

MarcoEos70D
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door MarcoEos70D » vr jul 10 2015 9:21 am

Behalve qua resolutie dan... ;)
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr jul 10 2015 9:58 am

Relatief. Een FF D7200 sensor zou 1.5x1.5x24 = 54MPixels zijn. Hoeveel heeft die sensor van Canon? :wink2:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

MarcoEos70D
Clublid
Clublid

Bericht door MarcoEos70D » vr jul 10 2015 10:03 am

Zóu zijn, ja ;)
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr jul 10 2015 10:10 am

DXo heeft getracht te compenseren voor de resolutie. En ze vergelijken met de logische "tegenstander": de D810. En die scoort gewoon op alle vlakken beter, vaak veel beter.

John'47
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door John'47 » vr jul 10 2015 10:31 am

Het grappige is, dat foto's, afgedrukt op A2 niet herkenbare verschillen laten zien tussen een D810 en een Leica M. Op beeldscherm, ingezoomd zie je verschil, maar afgedrukt, mwah. De Leica M scoort nog veel minder dan de EOs5ds, (maar ik zou m toch niet willen ruilen.)
Die hele pixelwedstrijd is een wedstrijdje ver-piesen. Flauwekul dus.
Foto's die uit de nieuwste Canons komen zijn gewoon prima. Als je ze zonder exif bekijkt is nooit duidelijk met welk toestel ze gemaakt zijn.
Nikon D810, Sony RX1R II. 

MarcoEos70D
Clublid
Clublid

Bericht door MarcoEos70D » vr jul 10 2015 10:42 am

Patrick schreef:DXo heeft getracht te compenseren voor de resolutie. En ze vergelijken met de logische "tegenstander": de D810. En die scoort gewoon op alle vlakken beter, vaak veel beter.
Eens. Al is het de vraag wat de gemiddelde gebruiker daarvan in zijn afdrukken terugziet.

Maar ik zou het niet vervelend vinden als Canon eindelijk eens iets aan hun achterstand qua (vooral) DR en SNR zou doen.

Marco Weening Fotografie

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr jul 10 2015 10:47 am

Dit zijn geen camera's voor gemiddelde gebruikers...

Vooral het verschil in dynamisch bereik vind ik toch wel "schokkend". En dat zou ik heel snel merken!

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » vr jul 10 2015 11:02 am

John'47 schreef: Die hele pixelwedstrijd is een wedstrijdje ver-piesen. Flauwekul dus.
De aantallen pixels kan ik me daar inderdaad wel in vinden dat het nauwelijks relevant is.
We combineren fotografie tevens met onscherpte. Als het kan zelf veel onscherpte. Het grootste deel van een beeld is dan juist onscherp.
En voor die paar details die we wel scherp willen zien, moeten we dat zo nodig "op 100% kijkend" net wat meer in scherpte gaan bekijken. :lol:
Als je niet flinke A1 - A0 (of nog groter) grote vergrotingen maakt heb je die aantallen pixels allemaal niet nodig. En dan nog alleen afhankelijk van het soort onderwerpen.

Dynamisch bereik en dat in relatie met afwezigheid van ruis zijn IMO echter wel heel belangrijke criteria om een beeld zo rijk mogelijk in toonschaal en zuiverheid te kunnen vastleggen en flexibel te kunnen bewerken. (Oppeppen van donkere partijen, terughalen van hoge lichten). Dat is IMO meer belangrijk dan de resolutie.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr jul 10 2015 11:05 am

+1. Enige reden dat ik meer dan de 12MP van mijn D700 handig zou vinden is wat meer mogelijkheden hebben om te croppen. Verder heb ik er zat aan...

MarcoEos70D
Clublid
Clublid

Bericht door MarcoEos70D » vr jul 10 2015 11:35 am

@ Leon: helemaal eens. Vandaar mijn opmerking: wat zie je in de afdrukken terug van die resolutie?

Ben wel benieuwd of en wanneer Canon op het gebied van DR serieuze stappen gaat zetten.

Marco Weening Fotografie

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”