"7 januari 2016
Per half februari komen Hema-fotoboeken met standaardpapier niet meer uit de afdrukcentrale van Albelli.
Hema mag dan ook niet meer adverteren met ons logo 'Beste uit de test' voor: Fotoboek L liggend.
Het 'Fotoboek L liggend' en de andere fotoboeken met normaal papier blijven nog wel verkrijgbaar bij Albelli zelf en bij Vistaprint.
Hema-fotoboeken met fotopapier worden door een andere leverancier gemaakt." Het volledige artikel vindt je op onderstaande url;
http://www.consumentenbond.nl/fotoboek/ ... it-elkaar/
De nieuwe leverancier voor de Hema wordt CeWe, dit Duitse bedrijf levert ook aan Kruidvat, AH en al die andere grote jongens.
Voor zover het nog niet bekend was, toch maar even op dit forum geplaatst.
Had je nog bestanden op de oude Hema software staan, dan zou je die met Abelli software kunnen terug halen en uiteraard bij Abelli daarna kunnen laten afdrukken.
Voorbeeld, zoals door een gebruiker van de consumentenbond, e.e.a. werd opgelost:
1. Je maakt het Albelli album aan (Album1)
2. je kopieert de hele folder (Album2) uit Hema album naar Albelli album (Album 2)
3. je kopieert de x bestanden van Album1 naar Albelli Album 2
4. Je gooit de 3 Album2 bestanden weg, en hernoem de Album 1 bestanden, zodat ze exact dezelfde naam hebben als de bestanden in de Hema folder
5. OPen nu het gekopieerde album (dus Album2 in de Albelli folder)
6. Terwijl het album geopend is, kopieer je de 5 bestanden uit de originele Hema folder weer naar de Albelli folder. Je overschrijft dus 5 bestanden.
7. Als ik nu voor Product openen kies, en weer hetzelfde bestand kies (die ik dus in stap 6 heb overschreven), krijg ik het album netjes geopend.
8. Onder een nieuwe naam opslaan voor alle zekerheid.
Proberen dus.

Inmiddels uitgeprobeerd..... en 't werkt