Image Tank

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Plaats reactie
rjoemman

Image Tank

Bericht door rjoemman » ma sep 11 2006 5:19 pm

Heeft iemand ervaring met een ImageTank?

Ik bedoel dan zo'n mobiele harddisk van zo'n 20/40/60 GB uitgevoerd met een CF/SD kaartlezer waarop je foto's kan opslaan zonder tussenkomst van een PC. Lijkt me handig voor gebruik op vakantie.

Welke merken gebruiken jullie?
En zijn die dingen betrouwbaar of kan ik beter een stel losse CF kaarten (wat netto duurder is) aanschaffen?

Raoul

Leeuwarden
Forumlid
Forumlid

Bericht door Leeuwarden » ma sep 11 2006 7:21 pm

Ik heb een Vosonic VP2160 met 60Gb schijfje. Is deze vakantie voor het eerst meegeweest en ik heb geen rare dingen kunnen ontdekken.
Meer valt er eigenlijk niet over te vertellen...

Leeuwarden
Forumlid
Forumlid

Bericht door Leeuwarden » ma sep 11 2006 7:22 pm

Oh ja... Ik heb wel meerdere CF kaartjes tot mijn beschikking want het leeghalen vaan een CF kaartje gaat niet supersnel.

hjanssen

Bericht door hjanssen » ma sep 11 2006 7:27 pm

Ik heb een superdigibin en ik ben niet tevreden over de accu, na 4 dagen en geen gebruik is die leeg, of te leeg om nog 4 GB over te zetten.

Verder is het langzaam, maar dat is geen probleem, voor het eten de kaart er in en dan is die na het eten wel overgezet(4GB). Je bent echter wel afhankelijk van een stopcontact.

Ik zet de kaart elke avond over op de imagetank, vol of niet vol.

Leeuwarden
Forumlid
Forumlid

Bericht door Leeuwarden » ma sep 11 2006 7:33 pm

Ik heb geen klachten over de accu. Koop er overigens wel een autolader draadje bij (10 euro geloof ik). Mijn Vosonic haalt in ieder geval een keer of 10 een 512 Mb kaartje leeg...

SPIKE

Bericht door SPIKE » ma sep 11 2006 10:03 pm

Epson P2000 ...40 Gb.

http://www.kamera-express.nl/index.php? ... duct=12656

Ik zal eens navraag doen bij een famile lid, die heeft zo leopardtank

Hub

Bericht door Hub » ma sep 11 2006 11:40 pm

of wat dacht je van Nokon's eigen Coolwalker???

http://www.kamera-express.nl/index.php? ... oduct=2765

Hub

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » di sep 12 2006 12:17 am

Tsja,
voor 2x dat bedrag heb je een Laptop met 300 Gb harde schijf aan boord.

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

Harrie Gerrits

Bericht door Harrie Gerrits » di sep 12 2006 1:28 am

Ik heb gebruik gemaakt van een FlashTrax met een HDD van 20 GB.

Apparaat had meer dan genoeg functionalitieit en een kwalitatief goed TFT scherm echter ook een aantal zeer zwakke punten, nl.:

- het uploaden van bestanden vanaf een CF kaart naar de FlashTrax duurde erg lang,

- de capaciteit van Li-ion accu was veel te beperkt en tevens was deze erg gevoelig voor zelfontlading.

Heb de FlashTrax na circa een half jaar gebruikt te hebben verkocht en voor de opbrengst mijn Compact Flash capaciteit uitgebreid tot 20 GB (5 stuks à 4GB).

Het inladen via een kaartlezer naar de computer gaat lekker snel en 5 Compact Flash kaarten nemen ook nog eens minder ruimte in (handig voor op vakantie).

Kortom de imagetank is voor mij passé!

RVK
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door RVK » di sep 12 2006 9:21 am

Ik gebruik een Vosonic VP2160 die in princiepe goed werkt. Echter soms geeft hij een wat onzeker gevoel zo krijg ik soms een melding dat het initieren niet is gelukt, dan moet ik resetten en dat is best wel spannend met 2000 foto's op de schijf. Ook is de bijgevoegde gebruiksaanwijzing niet echt duidelijk en soms afwijkend van het apparaat. Verder gaat het welgoed, het is in ieder geval niet mogelijk om bestanden op de schijf te wissen of te overschrijven ( anders dan dat hij aan de computer hangt) dus wat er op staat blijft altijd behouden. Ik zet elke dag de gemaakte foto's op de schijf dus na een reis heb ik per dag een map met foto's.

RVK
Luiheid is feitelijk alvast uitrusten voor eventuele toekomstige inspanning

https://robvankralingen.fotoport.nl/

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » di sep 12 2006 11:23 am

Is gewoon een makkelijk apparaatje. Ik heb iig nog nooit gehad wat jij u had RVK :) Gelukkig... Afkloppen :P

Hans Deventer

Re: Image Tank

Bericht door Hans Deventer » di sep 12 2006 1:18 pm

Ik heb zo'n 40 Gb tank. Gebruikt toen ik in 2005 een paar weken in de VS was, ongeveer 2000 foto's geschoten en die pasten niet op m'n 2 Gb kaartje :)
Het ding werkt simpel en probleemloos.

Ik moet wel zeggen, met de dalende prijzen voor geheugen kaartjes ga je nadenken. Weeg even af, hoeveel Gb heb ik maximaal nodig? Blijft dat binnen de 2 a 3 kaartjes, dan zou ik het daar op houden. Duik je over de 7 a 8 Gb, dan is zo'n tank nog altijd zeer de moeite waar.

Ik heb 'm meegesjouwd in m'n fotorugzak, ging prima.

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » di sep 12 2006 10:16 pm

Voor minder dan 2x de prijs van een 4Gb kaartje koop je tegenwoordig ook al 8 Gb kaartjes. Daarvan passen er in een beetje etui al 4 plus 1 in de camera is 40 Gb. Dat moet voor een tijdje wel voldoende soelaas bieden, zelfs als je RAW + JPEG schiet.

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

rjoemman

Bericht door rjoemman » di sep 12 2006 10:32 pm

MvBoetzelaer schreef:Voor minder dan 2x de prijs van een 4Gb kaartje koop je tegenwoordig ook al 8 Gb kaartjes. Daarvan passen er in een beetje etui al 4 plus 1 in de camera is 40 Gb. Dat moet voor een tijdje wel voldoende soelaas bieden, zelfs als je RAW + JPEG schiet.

Groeten,
Marnix
Dat wordt dan een dure grap.
Vijf maal 8 GB Compact Flash Extreme III kost 1175 euro.

Twee maal Compact Flash Extreme III 1 GB kost 86 euro.
Een Digimate II 60 GB kost 129 euro.

http://www.mobile-harddisk.nl/digimate- ... l?cPath=21

Kan je 1 kaartje in de camera laten en de andere doe je upload naar de imagetank. Lijkt me best een intresante optie toch?

Raoul

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » wo sep 13 2006 8:00 am

De al wat oudere Epson P2000 is een goed product. Veel pro's gebruiken dat ding. Recent is er ook een P4000.

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”