Apparatuur verzekering bij dsv

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
peterpam
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Apparatuur verzekering bij dsv

Bericht door peterpam » do apr 28 2016 10:59 am

Misschien een domme vraag maar kan iemand mij vertellen welke waarde ik moet opgeven voor de verzekering. Het betaalde bedrag of de aanschafprijs die nu geldt en veel hoger ligt in het geval van een nikon lens?
NikonD7100, NikonD300s, Nikkor af50mmf1.8, AF-sVR zoom-Nikkor70-300mm, NikonSB910, Nikkor AF-SDX Micro85mmf/3,5EDVR, sekonic L-308s, Nikkor AF-SDx 35mm 1.8G, RolleiCompactTraveler No.1 Carbon, Sigma150-600mm F5-6.3 DG OS HSM, Nikkor18-140mm f/3.5-5.6GEDVR

Highlander
Forumbeheerder
Forumbeheerder

Re: Apparatuur verzekering bij dsv

Bericht door Highlander » do apr 28 2016 11:29 am

Dat mag je zelf weten,
Zelf heb ik de gemiddelde tweedehandswaarde genomen voor mijn tweedehands spullen.
En de spullen die ik nieuw heb gekocht, de nieuwwaarde.
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER

iJoost

Bericht door iJoost » do apr 28 2016 5:49 pm

Ik denk dat dat op zich het bedrag is waarvoor je 'm wilt verzekeren. Maar dan zou ik wel even goed lezen wat er precies in de polis staat over het uit te keren bedrag in relatie tot de nieuw-waarde en/of tot de dag-waarde. Want anders kon je je wel eens vergissen in wat je krijgt. Verzekeraars kunnen heel goed rekenen. ;-)

Nikkormaat
Clublid
Clublid

Bericht door Nikkormaat » do apr 28 2016 6:41 pm

Ik heb het bij DVS na gevraagd. Als je iets wil declareren moet je kunnen aantonen voor welk bedrag je het materiaal hebt gekocht. Als je dat onderhands / contant doet zul je een soort verkoopovereenkomst moeten opstellen en samen ondertekenen. Belangrijk is een originele factuur van de aanschaf door de verkoper.
In 60 jaar van Diana, Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80, D750, Z6 ll naar Z6III
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.

DSVapparatuurverz
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door DSVapparatuurverz » vr apr 29 2016 4:01 pm

Wij willen graag reageren op de onduidelijkheid over de te verzekeren waarde voor de apparatuur verzekering.

In geval van schade zal in eerste instantie worden gevraagd naar een aankoopfactuur, mocht je de apparatuur tweedehands hebben gekocht kan worden gevraagd naar een tweedehands aankoopnota, foto, bankafschrift of correspondentie.
Je kunt items die je tweedehands of met korting hebt aangeschaft ook voor de nieuwwaarde verzekeren. Je moet wel kunnen aantonen wat de nieuwwaarde van het item was. Het moet daarbij om exact hetzelfde type apparaat gaan en niet om een nieuwer type, omdat het oudere type bijvoorbeeld niet meer te verkrijgen is.
Belangrijk is dat je niet ‘beter mag worden’ van een verzekering in geval van schade, het gaat erom dat je schadeloos wordt gesteld.
Het opstellen van een koopovereenkomst is niet verplicht, wel handig in geval van schade. Verzekeraars (kunnen) onderzoeken of de verzekerde waarde juist is.
Wanneer je in geval van schade de waarde kunt aantonen zal dit de behandeling van de schade bespoedigen.

Voor antwoorden op vragen kunnen jullie onze site bekijken: http://www.apparatuurverzekering.nl/FAQ.html
Mailen of bellen mag natuurlijk ook!

Daniëlle Wissink
DSV Apparatuurverzekering

JaapV
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door JaapV » vr apr 29 2016 5:18 pm

Dank voor de helderheid, Danielle!
Hiermee worden veel terugkerende vragen beantwoord.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

strangeartefact
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door strangeartefact » vr apr 29 2016 6:19 pm

Fijn dat dsv reageert want het antwoord van Nikkormaat schrok ik van, ik dacht nml dat het was zoals dsv het nu zelf meld....ik heb nml 2e hands gekocht en het is onbegrijpelijk hoeveel mensen zelfs in garantie termijn geen bon meer hebben.
Dank voor de opheldering!
Bijna leeg hier....

Jolanda
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jolanda » vr apr 29 2016 6:41 pm

Dank danielle voor de opheldering!

Danielle is de contactpersoon voor onze vereniging bij DSV.

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

Autofan1985
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: **

Bericht door Autofan1985 » ma mei 02 2016 9:21 am

Uit de link van DSV:
Mocht er geen aanschafnota meer voorhanden zijn dan dien je het belang op een andere wijze aan te tonen (foto met bankafschrift of correspondentie van marktplaats etc.).
Wat nu als je geen van allen hebt? Mijn D300 heb ik bijvoorbeeld van een vriend over genomen die hem toch niet meer gebruikte. Zodra die hoorde dat ik graag aan de DSLR wou hebben we een prijs afgesproken en dit verder onderling afgehandeld. Dus geen MP, geen ebay, geen watdanook en dus ook geen correspondentie en bankafschrift e.d.
Nikon D300, Tokina AT-X 11-20 f/2.8 PRO DX, Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR, Tamron 70-300mm f/4-5.6 SP Di VC USD, Nikon MB-D10, Nikon SB-700

DSVapparatuurverz
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door DSVapparatuurverz » ma mei 02 2016 9:59 am

Wanneer je geen nota, bankafschrift of correspondentie (meer) hebt, adviseren wij je een foto van de apparatuur te maken en dit bij je administratie te bewaren.
In geval van schade kun je dit gebruiken als bewijs van eigendom.

Daniëlle Wissink
DSV Apparatuurverzekering

Autofan1985
Clublid
Clublid

Bericht door Autofan1985 » ma mei 02 2016 10:45 am

Goede tip idd, bedankt! Dit zal ik zeker gaan doen dan!
Nikon D300, Tokina AT-X 11-20 f/2.8 PRO DX, Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR, Tamron 70-300mm f/4-5.6 SP Di VC USD, Nikon MB-D10, Nikon SB-700

Martin
Regiocoördinator
Regiocoördinator

Bericht door Martin » ma mei 02 2016 12:23 pm

Ik zou dan in elk geval zorgen dat het serienummer op die foto staat.

Autofan1985
Clublid
Clublid

Bericht door Autofan1985 » ma mei 02 2016 1:25 pm

Dat sowieso idd. ;) Dat is immers het bewijs dat die body die ik registreer in de polis in mijn bezit is/was.

peterpam
Clublid
Clublid

Bericht door peterpam » ma mei 02 2016 3:20 pm

Al mijn nikon apparatuur is geregistreerd bij nikon nederland. is dit ook voldoende om aan te tonen dat de apparatuur in mijn bezit is/was?
NikonD7100, NikonD300s, Nikkor af50mmf1.8, AF-sVR zoom-Nikkor70-300mm, NikonSB910, Nikkor AF-SDX Micro85mmf/3,5EDVR, sekonic L-308s, Nikkor AF-SDx 35mm 1.8G, RolleiCompactTraveler No.1 Carbon, Sigma150-600mm F5-6.3 DG OS HSM, Nikkor18-140mm f/3.5-5.6GEDVR

JaapV
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door JaapV » ma mei 02 2016 4:06 pm

@peterpam: dan zou je op z'n minst óók moeten aantonen dat het niet mogelijk is om bij Nikon hetzelfde serienummer meer dan éénmaal te registreren.
En het is dan waarschijnlijk niet voldoende dat iemand schrijft dat dat echt niet kan.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”