Hebben jullie in het forum wel eens "onbeantwoorde berichten" ik was echt verbaast dat het er zoveel waren.
Marcel
Onbeantwoorde berichten
- jacobus
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Onbeantwoorde berichten
Sony RX100 Mark4
- pveenstra
- Clublid
- Contacteer:
Re: Onbeantwoorde berichten
Hi Marcel, bedoel je posts in een topic waar niet op gereageerd wordt, of heb je het over persoonlijke berichten?
Hartelijke groet,
Peter Veenstra
Peter Veenstra
- jacobus
- Forumlid
Ik bedoel de post waarop niet gereageerd wordt, dat vind ik voor de schrijvers niet zo leuk, ik ga in ieder geval proberen om niet alleen te lezen maar ook te reageren. Ik hoop dat meer leden dat ook gaan doen.
Marcel
Marcel
Sony RX100 Mark4
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Marcel,
(Ik mag dan een oude ... lijken)
Ik zie op dot forum ook vaak dat personen m/v een foute of ongefundeerde reactie geven .
Dat schept bij vraagstellers m.i. meer verwarring dan het kan oplossen.
Begrijp me goed: iedere zinvolle reactie zal welkom zijn, maar reacties (for the sake of it) lijken mij niet wenselijk.
re: ook gaan doen.
Dat doen NCN en forum leden hier al ruim tien jaar, dus een (nieuwe) vraagsteller heeft een goede kans op een nuttig antwoord.
Persoonlijk puntje terzijde: sommige vraagstellers laten een vraag (met of zonder opzet en/of onwetendheid) zo vaag dat ik zwijg of een tegen-vraag stel.
Groeten, Gijs
(Ik mag dan een oude ... lijken)
Ik zie op dot forum ook vaak dat personen m/v een foute of ongefundeerde reactie geven .
Dat schept bij vraagstellers m.i. meer verwarring dan het kan oplossen.
Begrijp me goed: iedere zinvolle reactie zal welkom zijn, maar reacties (for the sake of it) lijken mij niet wenselijk.
re: ook gaan doen.
Dat doen NCN en forum leden hier al ruim tien jaar, dus een (nieuwe) vraagsteller heeft een goede kans op een nuttig antwoord.
Persoonlijk puntje terzijde: sommige vraagstellers laten een vraag (met of zonder opzet en/of onwetendheid) zo vaag dat ik zwijg of een tegen-vraag stel.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- jacobus
- Forumlid
Mee eens Gijs maar er zijn wel erg veel onbeantwoorde vragen.
Marcel
Marcel
Sony RX100 Mark4
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
@jacobus
Marcel,
Er zijn ook tamelijk veel vraagstellers die nooit hebben gereageerd op de (soms uitgebreide-) antwoorden die op hun vragen zijn gegeven. Dit nodigt ook niet uit tot het geven van antwoorden; zeker niet als het vragen betreft die al herhaaldelijk zijn langsgekomen. In z'n algemeenheid lijkt het mij een kwestie van beleefdheid om tenminste ervan blijk te geven dat een antwoord is gelezen.
Marcel,
Er zijn ook tamelijk veel vraagstellers die nooit hebben gereageerd op de (soms uitgebreide-) antwoorden die op hun vragen zijn gegeven. Dit nodigt ook niet uit tot het geven van antwoorden; zeker niet als het vragen betreft die al herhaaldelijk zijn langsgekomen. In z'n algemeenheid lijkt het mij een kwestie van beleefdheid om tenminste ervan blijk te geven dat een antwoord is gelezen.
Jur
- Ludo
- Socialmedia
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Eens met Jur...Jur schreef: In z'n algemeenheid lijkt het mij een kwestie van beleefdheid om tenminste ervan blijk te geven dat een antwoord is gelezen.
Op een ander (niet fotografie gerelateerd) forum, ben ik gestopt met het zoeken naar oplossingen,
en het beantwoorden van berichten.
Wat me daar vooral stoorde, is dat de vraagsteller een topic opende, daarin zijn vraag stelde, en eenmaal
voorzien van een antwoord, niet eens de moeite nam om er op wat voor manier dan ook op terug te komen.
Waarom zou hij/zij ook, er was immers een antwoord op de vraag ?
Tja, en als de vragen nu uitnodigend waren om erop te antwoorden, dan wilde ik best moeite doen om me er
eens in te verdiepen.
Maar veel vragen waren òf al gesteld, of in krap 2 minuten zoeken te vinden met Google. Dat heb ik ook nooit
begrepen: het antwoord op je vraag vind je in twee minuten, maar veel topicstarters kozen er voor om een dag
te wachten op hun antwoord.
tsja, moderne tijd, halen is belangrijker dan brengen.
Persoonlijk vind ik niet zo erg dat er geen antwoord komt op een vraag, als de vraag te vaag is of het antwoord niet voor de hand ligt, dan is dat nou eenmaal zo. Wat ik meer frusterend vindt is dat een vraagsteller met vele antwoorden zich niet meer laat horen. Hoe beviel het antwoord? was het duidelijk, heeft het geholpen?
Leren van een antwoord is minstens zo belangrijk als het geven ervan.....
ajuus
emiel
Persoonlijk vind ik niet zo erg dat er geen antwoord komt op een vraag, als de vraag te vaag is of het antwoord niet voor de hand ligt, dan is dat nou eenmaal zo. Wat ik meer frusterend vindt is dat een vraagsteller met vele antwoorden zich niet meer laat horen. Hoe beviel het antwoord? was het duidelijk, heeft het geholpen?
Leren van een antwoord is minstens zo belangrijk als het geven ervan.....
ajuus
emiel
WEBsite: https://docs.com/emiel-stroeve