Nieuwe Tamron 18-250 F3.5-6.3 voor de D40
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Nieuwe Tamron 18-250 F3.5-6.3 voor de D40
Tamron laat eindelijk merken dat ze niet om het succes van de D40 heen kunnen en zet een D40 vriendelijke 18-250 F3.5-6.3 op de markt.
http://www.tamron.co.jp/en/news/release_2007/a18n2.html
Ik weet niet of de D40 gebruikers nu echt zo blij moeten zijn met deze lens, maar het is logisch dat ze met een nieuwe lens beginnen. Ben benieuwd wanneer ze George z'n favoriet D40 vriendelijk maken...
Ik weet niet of de D40 gebruikers nu echt zo blij moeten zijn met deze lens, maar het is logisch dat ze met een nieuwe lens beginnen. Ben benieuwd wanneer ze George z'n favoriet D40 vriendelijk maken...
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
zal het aankaarten
Ik zal op de eerstvolgende directievergadering het fenomeen D40(x) aankaarten en wie weet dat als de aandeelhouders het ook zien zitten, binnenkort en een motortje in de 17-50mm 2.8 komt
Groetjes George

Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Nieuwe Tamron 18-250 F3.5-6.3 voor de D40
Wat is er mis met de Nikon 18-200?Roelof schreef:Tamron laat eindelijk merken dat ze niet om het succes van de D40 heen kunnen en zet een D40 vriendelijke 18-250 F3.5-6.3 op de markt.
- Brenzef
- Forumlid
Re: Nieuwe Tamron 18-250 F3.5-6.3 voor de D40
Het zal geen top performer zijn en met f6.3 op tele ook geen snelle.Bob42 schreef:Wat is er mis met de Nikon 18-200?
Mijn verwachting is dat je in ieder geval over het hele bereik op de gehele foto een mooie onscherpte hebt

Hopelijk is de lengte in uitgeschoven toestand ronde de 1 meter 20 kan die iig als wandelstok dienst doen.
Maar ik loop iets vooruit op de feiten, maar ja ik ben dan ook een echte Tamron fan

- Onno
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
De doelgroep voor dit objectief is niet de (semi) prof gebruiker of de prosumer. Wel voor al die genen die zich niet druk maken over chromatische aberatie, boque en andere 'rare' termen en gewoon leuke foto's wil maken.
Ik ken de prijs niet maar hij zal zeker een stuk onder de 18-200 VR gepositioneerd zijn. Met die lens op een D40 heb je zonder meer een prima set waarmee je leuke platen kan schieten onder de meeste omstandigheden zonder van lens te hoeven wisselen.
Ik ken de prijs niet maar hij zal zeker een stuk onder de 18-200 VR gepositioneerd zijn. Met die lens op een D40 heb je zonder meer een prima set waarmee je leuke platen kan schieten onder de meeste omstandigheden zonder van lens te hoeven wisselen.
-
- Forumlid
Die prijs voor de oude, zonder motor, ligt al een stukje boven de 400 Euro bij de prijsvechters.onno schreef: Ik ken de prijs niet maar hij zal zeker een stuk onder de 18-200 VR gepositioneerd zijn. Met die lens op een D40 heb je zonder meer een prima set waarmee je leuke platen kan schieten onder de meeste omstandigheden zonder van lens te hoeven wisselen.
En dan heb je geen VR bij 250 mm met 6.3.
Laatst gewijzigd door Bob42 op wo dec 05 2007 4:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Clublid
Tamdinges
De Tamron 18-250mm lijkt mij meer een lokkertje voor de argeloze amateur.
Iemand die serieus met fotografie bezig is zal waarschijnlijk nooit zo'n objectief kopen.
Groetjes George
Iemand die serieus met fotografie bezig is zal waarschijnlijk nooit zo'n objectief kopen.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- PeterG
- Forumlid
- Contacteer:
Waarom eigenlijk voor de D40?
Zie de tekst die ik van de Tamron site haalde:
"Compatibility with Nikon D-40
Please note that our current interchangeable lenses for Nikon AF cameras do not function in the AF mode when attached to the newly developed D-40 camera. Since our Nikon AF lenses do not have a built in AF motor we ask that you use the MF mode."
Volgens mij dus het betere handwerk, of heb ik ergens overheen gelezen?
Peter
Zie de tekst die ik van de Tamron site haalde:
"Compatibility with Nikon D-40
Please note that our current interchangeable lenses for Nikon AF cameras do not function in the AF mode when attached to the newly developed D-40 camera. Since our Nikon AF lenses do not have a built in AF motor we ask that you use the MF mode."
Volgens mij dus het betere handwerk, of heb ik ergens overheen gelezen?
Peter
- PeterG
- Forumlid
- Contacteer:
Roelof,
Ik had je link gevolgd, maar er totaal overheen gelezen
.
Is makkeljk als je geen lenzen wilt wisselen, maar ik denk dat je hier en daar toch ook wat kwaliteit inlevert tenopzichte van zoomlenzen met een minder groot bereik. Edoch, zoals eerder aangehaald: laten we de apparatuur beoordelen op de plaatjes die eruit komen en niet op de specs.
In afwachting van de eerste beelden geven we het objectief het voordeel van de twjfel.
Peter
Ik had je link gevolgd, maar er totaal overheen gelezen

Is makkeljk als je geen lenzen wilt wisselen, maar ik denk dat je hier en daar toch ook wat kwaliteit inlevert tenopzichte van zoomlenzen met een minder groot bereik. Edoch, zoals eerder aangehaald: laten we de apparatuur beoordelen op de plaatjes die eruit komen en niet op de specs.
In afwachting van de eerste beelden geven we het objectief het voordeel van de twjfel.
Peter