wat is jullie minst favoriete standaardinstelling

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Coen van Aken.nl

Bericht door Coen van Aken.nl » do dec 13 2007 9:25 am

CorH schreef:De batterij is bij een D70S geen probleem. Lijkt eindeloos mee te gaan.
Ik weet niet hoe dat met een D80 is.

Wel is een probleem als ik, bij het later controleren, tot de ontdekking kom dat de hoog lichten zijn uitgebrand of dat het histogram te veel links eindigd en er is geen mogelijkheid om het nog eens met een andere instelling te proberen.
Dat geldt wel voor als je op je dooie gemak foto's aan het maken bent, maar als je bezig bent iets te fotograferen dat zo snel gaat dat je geen tijd hebt om te kijken, heeft het natuurlijk ook geen zin om hem aan te hebben.

Daarnaast, is de batterij echt een probleem bij de D80. De D80 heeft een 2,5 inch scherm, met veel meer pixels dan de D70s, en slurpt gewoon veel vermogen. En als je een dag weg bent, enorm veel schiet, dan gaat dat je gewoon opbreken wanneer het wat later is...ondanks 2 accu's :D

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » do dec 13 2007 9:27 am

Ik heb er ook geen last van met de D70s.. denk ook dat het aan het scherpje ligt idd. Gebruik altijd 1 batterij en dan is die nog niet eens voor de helft leeg.
NAS Buikpijn

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » do dec 13 2007 9:32 am

Ik heb heel erg veel veranderd aan de standaard instellingen van de D200.

Af hulplicht: uitgeschakeld "zet hem wel aan als het echt nodig is en dat is bijna nooit want de SB 600 zit dan meestal op de camera"
Geluid uit .
AF-C prioriteit: op scherpstelling.
Groep dynamische AF: patroon 2 dichtsbijzijnde onderwerp
ISO en Lichtwaarde stapgrootes allemaal op 1 "denkt veel makkelijker in volle stops"
Centrale knop: weergavestand: Zoom aan/uit > middelmatige zoom.
"Erg handig met een druk op de centrale knop direct zoomen op 100% naar je scherpstel punt"
Functie knop: Flitser uit "Ook handig hoef je niet elke keer je flitser uit te zetten als je een keer niet wil flitsen"
Instel schijven: draairichting tegengesteld, hoofd en sec gewisseld "werkt voor mij veel intuïtiever"
Foto Info: bladeren op ON "zoals bij alle oudere digitale Nikon's"

Verder voor JPG van personen:
verscherping op +1
toon compensatie op 0 Normaal
kleustand 1
verzadiging 0
Tint aanpassing op +9 graden!
In SRGB maar werkt ook in ADOBe RGB
geeft erg mooie Fuji S2/3 achtige huidtonen direct uit de camera en een aanrader voor flitsfoto's .witbalans gewoon op auto.

voor normale zaken gebruik ik vaak levendig of schiet waar nodig in NEF.

Luc
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » do dec 13 2007 9:36 am

de minst favoriete standaard instelling ?? dat is makkelijk :D

dat ie uit staat :P

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » do dec 13 2007 9:40 am

Marco Handgraaf schreef:
paparazzi schreef: Wel heb ik in moeten stellen dat ie door moet tellen. En dan vind ik het nog belachelijk dat je na 10.000 weer bij 0 begint en je dus alsnog dubbele nummering krijgt. Maak er dan gewoon 100.000 van, dan kom je daar wellicht mee toe.
Het duurt nog 4000 opnames voor ik eraan toe ben, maar is het niet mogelijk om bijv. na 9999 opnames de naam van de opnames aan te passen van DSC_xxxx naar DSC1xxxx, na DSC19999 in DSC2xxxx etc ?

groet,
Marco
Ja, maar die bestanden moet je hernoemen op je pc dat kan niet in de cam, ik ben met mijn D50 al op 24000 foto's en ik gebruik Downloader pro om foto's van mijn kaartje te halen, daarin kan je instellen hoe hij de foto's moet noemen dus zet ik daar gewoon een 1,2 of 3 etc. voor ;)

Mijn minst favoriete instelling is dat groen vlakje op mijn voorkeuze knop bovenop ;). De AutoISO gebruik ik nooit en ik zet altijd het focus punt in het midden aan (of op selectie) dus niet op dynamisch.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

wim
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door wim » do dec 13 2007 10:02 am

Het is te veel om alle veranderde instellingen op mijn D200 te noemen. Ik heb wel een leuk overzicht voor wat ik ooit eens vond bij de nikonians. Er is ook al zoiets voor de D300

http://www.nikonians.org/dcforum/User_f ... bfbb79.zip

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » do dec 13 2007 10:10 am

Een van de eerste dingen die ik heb verandert zijn de standaard eerste letters van de bestandsnamen. Daardoor heb ik niet zo snel dezelfde bestandsnaam als een ander (bij uitwisselen van bestanden) en door het varieren van die letters heb je ook geen beperking van de maximale tellerstand van 10000. Letterje veranderen en hup, weer 10000 unieken namen.

Verder geluidje uit en LCD uit. De rest varieert nog wel eens.

Oh ja die P-stand mag er voor mij wel af maar als mijn meisje een keer foto's maakt is het wel weer handig :)

Jur
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jur » do dec 13 2007 10:16 am

Geluid uit!! Beeldkwaliteit NEF. :)
Jur

CorH

Bericht door CorH » do dec 13 2007 10:27 am

Geluid uit!!
Kun je ook die enorme klap van de spiegel uitschakelen als je de sluiter helemaal indrukt?

Zou ik best blij mee zijn.

De Put

Bericht door De Put » do dec 13 2007 10:35 am

- Geluid uit
- NEF
- Standje A
- Beeldscherm uit

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » do dec 13 2007 11:20 am

Op mijn D50:

Het draaiwieltje om het diafragma en de sluitertijd te kunnen veranderen :)

Leica heeft dat beter begrepen 8)

En de ontspanknop waar geen draadontspanner op past.

paparazzi

Bericht door paparazzi » do dec 13 2007 12:52 pm

Marco Handgraaf schreef:
paparazzi schreef: Wel heb ik in moeten stellen dat ie door moet tellen. En dan vind ik het nog belachelijk dat je na 10.000 weer bij 0 begint en je dus alsnog dubbele nummering krijgt. Maak er dan gewoon 100.000 van, dan kom je daar wellicht mee toe.
Het duurt nog 4000 opnames voor ik eraan toe ben, maar is het niet mogelijk om bijv. na 9999 opnames de naam van de opnames aan te passen van DSC_xxxx naar DSC1xxxx, na DSC19999 in DSC2xxxx etc ?

groet,
Marco
Je kunt wel dat DSC veranderen. Zelf geef ik daar altijd 'n toepasselijke afkorting aan. Mijn bestanden van India-Nepal beginnen met IND. Maar dan nog vind ik eigenlijk dat de nummering gewoon écht door zou moeten lopen.

ton
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door ton » do dec 13 2007 2:19 pm

Dit ging even niet goed sorry,
Groeten Ton .

chiel

Bericht door chiel » do jan 17 2008 2:44 pm

mijn minst favoriet instelling is de uit stand

50 mm

Bericht door 50 mm » vr mar 21 2008 12:13 pm

Een aantal personen zet het geluid uit.
Prima, maar ik vind het handig om juist wel een hoog piepje te horen bij een juiste autofocus.
Omdat ik nogal eens de instelling ongewild verschuif naar M of C.
Op de d200 had ik dit en op de d300 ook.

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”