Wat denken jullie, een D750 gaan aanschaffen voor € 1000,= of even doorsparen voor een Z6 van € 1500,= ?
Ik ervaar naar mijn mening teveel ruis in mijn foto's. Al werkelijk alles uit de kast gehaald om dit te minimaliseren tevergeefs. Ik weet dat een full frame die "beperking" weg haalt. Dus vandaar mijn aandacht naar de D750 en de Z6.Stijn Smits schreef:Wat je je eerst moet afvragen is waar het gevoel van beperking vandaan komt en of 1 van de 2 camera's die je oppert dat gevoel gaan wegnemen en waarom.
Klopt, maar een D7500 is weer geen full frame. Ik denk zeker gezien mijn fotograferen met de Tamron 2g dat een full frame wel een toegevoegde waarde zal hebben. Of is een Expeed 5 met een DX sensor beter dan een full frame met een Expeed 4?Richard schreef:Inderdaad, de D5600 heeft het voordeel van de cropfactor en dezelfde processor als de D750. De Expeed 4 volgens Engelstalige Wikipedia pagina. De D7500 is vooruitgang met de Expeed 5 processor.
Voordeel van de Z6 is een groter gebied met scherpstelpunten, voorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=l1ce5R8yrf4