Nikon verkoopt meer DSLR's dan alle andere merken!

Discussies over ons favoriete merk
GdP

Bericht door GdP » wo dec 19 2007 11:06 am

Als je kijkt hoe lang het duurt voordat de Nikon D3 volop geleverd gaat worden, na de introductie zie ik het somber in voor Nikon. Voor je het weet heeft Canon daar een ‘antwoord’ op die velen doen besluiten gewoon weer bij Canon te blijven.

alfredo
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door alfredo » wo dec 19 2007 12:13 pm

mikemix schreef:Maar wat is die gedachte, stel ik me als bescheiden reclameman?

Precis, een zoekend merk naar een zelfbewust fotograaf.
Het heeft het wel (goede producten voor de doelgroep) maar weet het nog niet (helemaal) hoe.

Imago Nikon: van uit reclame fotografie/toch wel wat deftig/kwaliteit/exclusief

Canon is: volume/massa/iedereen kan fotograferen/makkelijk, etc.
Je kan er mee eens zijn of niet, maar het klopt wel.

Ik zie bij Nikon beeldenondersteuning die ik, als doelgroep, nog niet kan plaatsen.

Een nieuw fenomeen is geboren: een bescheiden reclameman!! :wink:
D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..

mikemix

Bericht door mikemix » wo dec 19 2007 1:26 pm

GdP schreef:Als je kijkt hoe lang het duurt voordat de Nikon D3 volop geleverd gaat worden, na de introductie zie ik het somber in voor Nikon. Voor je het weet heeft Canon daar een ‘antwoord’ op die velen doen besluiten gewoon weer bij Canon te blijven.
Helemaal eens, Gerrit.
Paar keer mijn leveracier gebeld, kan helemaal niets zinnigs over leveren vertellen.
Vind het eigenlijk helemaal niets, temeer ik met een klus zit waar ik hem kan inzetten.
Beetje mosterd na de maaltijd zo.

mikemix

Bericht door mikemix » wo dec 19 2007 1:27 pm

alfredo schreef: Een nieuw fenomeen is geboren: een bescheiden reclameman!! :wink:
Die zijn er ook hoor! :oops:

benikon

Bericht door benikon » vr dec 21 2007 12:21 pm

ben het met jos eens: canon heeft altijd een uitdagende houding gehad als het gaat om innovaties ( ik meen dat ze in het verre verleden een 50mm objectief hadden die een lichtsterkte had van minder dan 1 (0,98)).
En heden lopen ze voorop wat betreft het aantal pixels, frames/sec. e.d..
Nikon is altijd wat terughoudender geweest maar heeft altijd vastgehouden aan de strenge kwaliteitsnormen die nog steeds gehanteerd worden( NASA heeft niet voor niets weer voor nikon gekozen). deze filosofie is voor mij belangrijker dan de uitdagende innovatiefilosofie die canon hanteerd.

wil
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door wil » vr dec 21 2007 1:08 pm

Artikel in de PF. D3 eerste praktijktest. Citaten uit dat artikel: Nikon weer terug aan de top. Introducte D3 heeft jubileumfeest 20 jaar Canon Eos danig verstoord. D3 belangrijkste nieuwe camera 2007. Jpg plaatjes uit de camera fraaier dan Canon. Op basis van de eerste beelden is de conclusie dat Nikon qua sensortechnologie de achterstand op Canon volledig heeft ingelopen.

GdP

Bericht door GdP » vr dec 21 2007 1:26 pm

PF :?:

wil
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door wil » vr dec 21 2007 1:30 pm

GdP schreef:PF :?:
Tijdschrift Profesionele Fotografie.

Corné Goud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Corné Goud » wo dec 26 2007 9:20 pm

wil schreef:Artikel in de PF. D3 eerste praktijktest. Citaten uit dat artikel: Nikon weer terug aan de top. Introducte D3 heeft jubileumfeest 20 jaar Canon Eos danig verstoord. D3 belangrijkste nieuwe camera 2007. Jpg plaatjes uit de camera fraaier dan Canon. Op basis van de eerste beelden is de conclusie dat Nikon qua sensortechnologie de achterstand op Canon volledig heeft ingelopen.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gr Corné Goud
Met vriedelijke groet Corné Goud
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
http://www.flickr.com/photos/cornegoud/

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”