Mogelijke Nikon D90

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Plaats reactie
Imprinted Reflection

Mogelijke Nikon D90

Bericht door Imprinted Reflection » di sep 26 2006 10:48 pm

ik had via google een leuke gefotoshopte versie gevonden van een paar modellen tot wat hun de Nikon D90 noemde onstond

Afbeelding

best wel komisch he?!?

SPIKE

Bericht door SPIKE » di sep 26 2006 11:00 pm

leuk instap model :D
Hij ziet er duurder uit als de D200, Maar volgens het type nr, zou deze er onder de D200 zitten....zou deze dan ook goedkoper zijn?

Maar zo te zien is het D2## en worden wij op het verkeerde been gezet.
We wachten de Photokina wel af...you never know

v.alberts

Bericht door v.alberts » di sep 26 2006 11:25 pm

Ik wil niet katten, maar geloof maar niet dat er ooit nog iets op de markt komt dat hierop lijkt... Deze foto stond ook op het net ten tijde van de roddels en speculaties over de D200 (waarvan toen de naam nog niet bekend was dus.)

De voorkant is van een D2-- model en de achterkant is hoofdzakelijk opgebouwd uit de D70 (zelfs niet eens de D70s). Dit houdt in dat er een nieuwe camera uit zou komen in een prijssegment van minimaal €1400,-,-(aan de body te zien duurder dan de D200, maar aan de naam te zien goedkoper...) met een display van 1,8 inch..HAHA.
Verder zit er een mechanisch knopje rechts naast de lens dat suggereert een mirror lockup functie te hebben, maar het zou gezien de plaats ook een mechanische zelfontspanner kunnen zijn: Mechanische bediening aan een digicam anno 2006??? Ook is het knopje -gelijkend op dat van de F5- bijzonder verfrommeld...beetje jammer!
Nou ja en de flitser is ook direct overgebouwd uit een D70...

Zoals eerder vermeld: leuk gesjopt, maar 't gaat 'em nie'worden!

Gr. Vincent

SPIKE

Bericht door SPIKE » wo sep 27 2006 12:02 am

I have a dream....en nou niet meer :D

Het was ook duidelijk te zien dat het om een trucage gaat.

Maar ik zit me wel eens af te vragen What's next, ik bedoel wat kunnen de fabrikanten nu nog meer gaan verzinnen, wat moet een camera nog meer in huis hebben, buitenom meer mega pixels.

Ik heb ergens gelezen dat Nikon bezig is met het fabriceren een bolle sensor, om op deze wijze het licht beter te verdelen…en het zou een ( ik durf het bijna niet meer te schrijven) een full size sensor moeten zijn….Maar misschien ook een fabel.

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » wo sep 27 2006 1:10 am

Wat dacht je van VR in de body, al denk ik dat niet want anders komen ze nooit meer van de VR objectieven af.
Die andere gasten hebben al wel een Full Size sensor in de 5D, die momenteel om en nabij de € 2300,= kost, dus ik denk dat Nikon niet achter zal (kunnen) blijven. Anderzijds komen er steeds nieuwe DX objectieven die dus waarschijnlijk niet te gebruiken zijn (wat ik er van weet). Onboard draadloze verbinding, een snelle Bleu Tooth, ach eigenlijk wat met computers ook steeds gebeurt.
Dus noem maar op.

Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

v.alberts

Bericht door v.alberts » wo sep 27 2006 10:07 am

Wat betreft die FF weet ik het ook niet, als je al DX lenzen hebt en/of gewend bent aan je verlengingsfactor voegt FF enkel een hogere signaal/ruisverhouding toe (lagere ruis dus.) Maar de DX size camera's worden wat dat betreft ook steeds beter...

Ik denk dat Nikon zich moet gaan richten op een eigen chip, met eigenheden dus! Fuji heeft de superchip die veel meer dynamiek heeft en Sigma heeft Foveon, hetgeen o.m. resulteert in meer scherpte en Canon heeft een Cmos ontwikkelt die beter presteert dan men ooit hoopte bij Cmos.
Ik denk (maar dat dacht ik bij 8 MP ook al) dat de pixelrace wel een beetje over is.

Enneh, die bolle sensor; Dat is toch omdat het licht dan rechter op de lensjes van de celletjes valt? Daardoor zou je dan minder lichtafval hebben (licht aan de randen van je beeld valt schuiner op de chip dan licht in het midden, daardoor wordt er minder van benut...)

Maar hoe ondervangen ze dan het feit dat een tele zijn stralen anders op het filmvlak doet vallen dan een groothoek? Dan zou er in mijn beleving per objectief een verschillende bolling moeten bestaan...

Maar ja, we zien inderdaad wel weer wat Japan voor ons in petto heeft!

Gr. Vincent

SPIKE

Bericht door SPIKE » wo sep 27 2006 11:42 pm

We zullen het zien wat er gaat komen, ik ben nog steeds dik tevreden met mijn D70, en ben zeker niet pixel geil. En ook als Nikon met een FF sensor komt dan nog krijg ik geen kriebels om deze te kopen. Als het gras groen en scherp is gemaakt met de D70, zal het met een ander D### echt niet groener of scherper worden.

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » do sep 28 2006 3:18 pm

o.a. v. Alberts:
Er is inderdaad op internet regelmatig sprake van een holle sensor om de pixels aan beeldranden en in de hoeken optimaal in de lichtstralen te plaatsen.
Ik rangschik dat onder de noemer cowboyverhalen. Al zolang er gefotografeerd wordt is het streven naar afwezigheid van beeldveldwelving. Het beeld dat op de film of op de sensor valt moet vallen in een zo plat mogelijk vlak. Juist een topmerk als Nikon slaagt hier prima in.
Als je nu een gewelfde sensor zou maken, zou je dus ook een serie objectieven moeten maken met een vastomlijnde en gestandaardiseerde beeldveldwelving. Ik denk niet echt dat welke camerafabrikant daar aan begint.
Dan moet je namelijk voor ieder objectief een vervanger gaan maken... het is al ellendig genoeg met die extra DX-reeks... (het APS van de toekomst? Om maar even lekker te overdrijven...! Zal wel over me heen gevallen gaan worden...).
Groeten, E.M. de Klerk

Malo1961

Bericht door Malo1961 » do sep 28 2006 4:16 pm

emdeklerk schreef:
Zal wel over me heen gevallen gaan worden
Nou....,niet door mij.
Ik denk dat je daar een heel sterk en logisch punt maakt.
Jaren terug lijkt het alweer bracht contax met z'n rts 3 de vacuumaandruk plaat, juist om de film zo plat en egaal mogelijk te houden.
Ook leica houdt om die reden vast aan zijn filminlegsysteem
in de M serie
Digitaal moet je natuurlijk niet gelijk gaan scharen met analoog, en om een nog betere scherpte te bereiken vraagt digitaal misschien wel een radicale en totaal andere aanpak. Maar geen enkele fabrikant kan en wil daar de prijs voor gaan betalen.Zeker als je bekijkt wat de houdbaarheidsdatum van de huidige produkten is, in vergelijking met pak 'm beet 10 -20 jaar geleden.

Mvrgr,
Martin

dirkga

mogelijke nikon d90

Bericht door dirkga » vr sep 29 2006 11:11 pm

Wat dachten jullie van de D80 zie volgende link
http://www.fotosg.nl/product_info.php?products_id=5013Afbeelding

zojuist gespot

v.alberts

Bericht door v.alberts » vr sep 29 2006 11:24 pm

sorry dirkga,

Ik begrijp je punt niet.
Wat is er met die D80?
Ik bedoel het niet rot, maar die had anderhalve maand geleden z'n release...en de teaser (geheimzinnig filmpje om je lekker te maken) is ver daarvoor al te vinden geweest.
Of mis ik iets en bedoel je wat anders?

Gr Vincent

dirkga

Bericht door dirkga » zo okt 01 2006 8:01 pm

ik snapte het nadat ik het plaatste ook daar ik een maand of drie niet op internet of met mijn hobby bezig was geweest (verhuizing nieuw huis) :oops:

v.alberts

Bericht door v.alberts » zo okt 01 2006 9:50 pm

Welkom terug!

Vermaak je, er is weer veel te zien en te ontdekken!

Gr. Vincent

FotoSG.nl

Bericht door FotoSG.nl » ma okt 02 2006 9:20 am

SPIKE schreef:I have a dream....en nou niet meer :D

Maar ik zit me wel eens af te vragen What's next, ik bedoel wat kunnen de fabrikanten nu nog meer gaan verzinnen, wat moet een camera nog meer in huis hebben, buitenom meer mega pixels.
Net nieuwe op dit forum na het lezen van deze berichten denk ik dat Nikon nog wat zwaardere flitsers zou kunnen bouwen voor de R1C1 welke dan kunnen worden voorzien van AA batterijen i.p.v. de 123 welke minder lang meegaan. De techniek van de flitsers is goed ook i.c.m. de SB800 maar toch, iets meer vermogen en de batterijen zou niet verkeerd zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”