Reacties op "Foto's plaatsen op het forum vanuit Flickr 2024"
- EdvandeZilver
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Foto's plaatsen op het forum vanuit Flickr 2024
En zelfs als ik op je laatste foto klik staat er netjes de exif info in.

- Ronald53
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Correctie: Netjes een heel klein deel van de Exif...
Ik fotografeer, dus ik ben.
- henkk
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Ik vind dit niet zo'n gelukkig voorbeeld omdat die foto's van de raven al à priori waren gecropt tot 2048 breedte (100%). Dus waarom daar dan maar beperkte info zichtbaar zou zijn snap ik niet. Origineel = 2048 = 100%.Ronald53 schreef:Vreemd. Misschien omdat het je eigen foto betreft? Wat krijg je dan te zien als je hier op de bovenste foto van Henk klikt? Daar zie ik ook maar heel beperkte informatie, terwijl veel meer informatie zichtbaar wordt als ik op de link linksonder de foto klik.Tony D schreef:Ik krijg bij beide foto’s de Flickr pagina met alle Exif erbij als ik op de foto’s klik.
Ton
Ronald
Meestal zet ik het origineel op Flickr en kopieer een kleinere afbeelding voor hier op het forum. Nog nooit last gehad van artefacten. Zie bijvoorbeeld deze: viewtopic.php?f=37&t=73943&p=960805#p960805
En als ik dan op de foto klik, krijg ik toch meteen de hele exif in een pagina van Flickr. Ik heb liever dat men met één muisklik naar mijn origineel op Flickr gaat dan een magere 2048 weergave 'zonder artefacts' op het forum. En op dat origineel in volle resolutie heb ik dan ook eerder mijn eigen verscherping toegepast.
Maar goed, het kan zijn dat dit alleen maar werkt omdat het mijn eigen foto's zijn dat ik kan doorklikken. Ik ga eens proberen bij foto's van anderen.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
- henkk
- Clublid
- Contacteer:
Aanvullend: als ik op de 'spetters' van Walter klik, gebeuren er twee dingen: er opent een venster met de foto (met de naam 'exifviewer' in de url; NOT) en een ander venster met de foto op Flickr (met alle exif en in originele grootte).
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
- Tony D
- Moderator
Reacties op "Plaatsing van Foto's via Flickr"
Hieronder kun je reactie kwijt op het bericht over plaatsing van foto's via een Flickr-account.
Het bericht zelf vind je hier: viewtopic.php?f=82&t=76229
Ton, moderator
Het bericht zelf vind je hier: viewtopic.php?f=82&t=76229
Ton, moderator
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Reacties op "Foto's plaatsen op het forum vanuit Flickr 2024"
Ik probeer een foto te plaatsen zoals uitgelegd maar krijg telkens deze melding:
"Het was niet mogelijk om de afmetingen van de afbeelding te bepalen. Controleer of de URL die je hebt ingevoerd juist is."
Enig idee wat ik kan veranderen om de foto geplaatst te krijgen?
"Het was niet mogelijk om de afmetingen van de afbeelding te bepalen. Controleer of de URL die je hebt ingevoerd juist is."
- MarcoEos70D
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Heb je wel het gewenste formaat geselecteerd?
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
- Tony D
- Moderator
Je foto mag niet meer dan 2048 pixels hebben op de langste zijde. Het beste kun je hem ook in die afmeting uploaden naar Flickr, zodat die niet zelf gaat resizen en er zo artefacten gaan optreden.sonsan schreef:Ik probeer een foto te plaatsen zoals uitgelegd maar krijg telkens deze melding:
Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie
-
- Clublid
Ik heb juist de foto verkleind naar 2048 langste zijde maar dan nog krijg ik deze foutmelding. Ook in een kleiner bestand krijg ik dezelfde melding.
- MarcoEos70D
- Clublid
En welk formaat selecteer je?
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
-
- Clublid
Origineel, dus die 2048x.....
- MarcoEos70D
- Clublid
Probeer eens een kleiner formaat dan? En, voor de zekerheid, kies je wel voor "BBCcode"?
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
- MarcoEos70D
- Clublid
Ik heb even getest of ik wel kan plaatsen (toen dit issue eerder ter sprake kwam in dit oudere topic hadden meer leden er last van). Maar zoals je kunt zien, lukt het bij mij prima.
Om de foto te plaatsen heb ik onderstaande code gebruikt (waarbij ik de "img" even twee keer heb vervangen door "XXX" om te voorkomen dat de code niet zichtbaar is).
[XXX]https://live.staticflickr.com/65535/53905576356_0192a02ac2_b.jpg[/XXX]
[/url]
Om de foto te plaatsen heb ik onderstaande code gebruikt (waarbij ik de "img" even twee keer heb vervangen door "XXX" om te voorkomen dat de code niet zichtbaar is).
[XXX]https://live.staticflickr.com/65535/53905576356_0192a02ac2_b.jpg[/XXX]

Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
- Ronald53
- Clublid
- Contacteer:
Jammer Marco, dat je met deze afwijkende instructie komt. In dit draadje wordt vanaf de eerste post van Ton juist het gebruik van de BBCode genoemd (zie ook de link die hij plaatste). Er nu een andere methode doorheen gooien vergroot de helderheid niet, zeker niet voor hen die er toch al een probleem mee hebben.
En ten tweede: Jouw methode maakt het niet mogelijk de EXIF te zien. Ik noem daarvan een paar nadelen:
- Iemand helpen zijn/haar fotografische kwaliteiten op een hoger niveau te brengen wordt een stuk moeilijker als je niet kunt zien welke instellingen hij/zij heeft gebruikt;
- Iemand die van een ander wil leren wordt dat om dezelfde reden ook onmogelijk gemaakt;
- Meedoen met de maandelijkse wedstrijd is niet mogelijk.
Naar mijn mening zou het bestuur van de NCN zicht best eens mogen uitspreken voor het zichtbaar maken van de EXIF!!
En ten tweede: Jouw methode maakt het niet mogelijk de EXIF te zien. Ik noem daarvan een paar nadelen:
- Iemand helpen zijn/haar fotografische kwaliteiten op een hoger niveau te brengen wordt een stuk moeilijker als je niet kunt zien welke instellingen hij/zij heeft gebruikt;
- Iemand die van een ander wil leren wordt dat om dezelfde reden ook onmogelijk gemaakt;
- Meedoen met de maandelijkse wedstrijd is niet mogelijk.
Naar mijn mening zou het bestuur van de NCN zicht best eens mogen uitspreken voor het zichtbaar maken van de EXIF!!
Ik fotografeer, dus ik ben.
- MarcoEos70D
- Clublid
Sorry, macht der gewoonteRonald53 schreef:Jammer Marco, dat je met deze afwijkende instructie komt. In dit draadje wordt vanaf de eerste post van Ton juist het gebruik van de BBCode genoemd (zie ook de link die hij plaatste). Er nu een andere methode doorheen gooien vergroot de helderheid niet, zeker niet voor hen die er toch al een probleem mee hebben.

Maar als ik dezelfde link volledig laat zien is het dit:
[XXX]https://live.staticflickr.com/65535/53905576356_0192a02ac2_b.jpg[/XXX]7S0A8994-Verbeterd-NRA by marcoeoscanon, on Flickr
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie