Verzameltopics: Iets met bomen en een bos.
- keenoncoolstuff
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Verzameltopics: Iets met bomen en een bos.
Goedemiddag.
Ik snap het forum onderhand niet meer. Er is onderhand geen thema meer zonder dat er een verzameltopic voor gemaakt is. Sommigen vanwege het verstrijken van de tijd inmiddels diep verzonken in de donkere krochten van dit forum.
Wordt er serieus van de forumleden verwacht dat we eerst gaan zoeken of er in het verleden al eens een verzameltopic is aangemaakt voor de foto's die we willen plaatsen?
Van de andere kant wordt er door de ene moderator net een verzameltopic "Vakantie 2024" aangemaakt en plaatst een andere moderator zijn vakantiefoto's in een eigen topic.
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Rob
Ik snap het forum onderhand niet meer. Er is onderhand geen thema meer zonder dat er een verzameltopic voor gemaakt is. Sommigen vanwege het verstrijken van de tijd inmiddels diep verzonken in de donkere krochten van dit forum.
Wordt er serieus van de forumleden verwacht dat we eerst gaan zoeken of er in het verleden al eens een verzameltopic is aangemaakt voor de foto's die we willen plaatsen?
Van de andere kant wordt er door de ene moderator net een verzameltopic "Vakantie 2024" aangemaakt en plaatst een andere moderator zijn vakantiefoto's in een eigen topic.
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Rob
All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.
flickr
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.
flickr
- w.wind
- Moderator
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Verzameltopics: Iets met bomen en een bos.
Hoi Rob,
Dit lijkt misschien wel raar inderdaad. Maar Luc heeft zijn foto’s al geplaatst. Maar gisteren onderling overleg gehad, en hebben besloten om mensen meer uit te nodigen om meer foto’s te plaatsen. Vandaar dat we dit draadje zijn gestart
Dit lijkt misschien wel raar inderdaad. Maar Luc heeft zijn foto’s al geplaatst. Maar gisteren onderling overleg gehad, en hebben besloten om mensen meer uit te nodigen om meer foto’s te plaatsen. Vandaar dat we dit draadje zijn gestart
Met vriendelijke groeten,
Wim van der Wind
Mooi spul van Nikon
Wim van der Wind
Mooi spul van Nikon
- keenoncoolstuff
- Clublid
- Contacteer:
Nodigen verzameltopics dan eerder uit tot het plaatsen van foto's? Mijn ervaring is dat wanneer veel mensen regelmatig in zo'n topic posten, foto's eerder ondersneeuwen. Al snel staan ze 2, 3 pagina's terug en kijk je over de reacties daarop heen, omdat alles doorelkaar loopt.
flickr
flickr
- MarcoEos70D
- Clublid
Wat mij betreft moet het altijd een vrije keuze zijn: plaats je iets in een verzameltopic, of juist in een eigen topic? Zeker als je graag feedback wilt, is een eigen topic een betere plek dan een verzameltopic (waarvan er overigens ook maar een paar écht actief zijn).
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
-
- Moderator
- Contacteer:
Zie het als een aanmoediging van de mods tot het plaatsen van vakantiefoto's. Immers hét moment om te fotograferen en eventueel (graag!) met wat begeleidende tekst te delen op het forum.
- RGS
- Clublid
- Contacteer:
Ik vind het werkelijk helemaal niets die verzameltopics. Onvindbaar, onduidelijk en onnodig.
Mijn advies is lekker met die verzameltoestand stoppen en gewoon duidelijke posts maken.
Mijn advies is lekker met die verzameltoestand stoppen en gewoon duidelijke posts maken.
Fujifilm GFX100FR, Ricoh GR3, Nikon Z9, Z6_III en alleen Z lenzen. Mijn foto’s vind je op Flickr.
-
Onlinehenkk
- Clublid
- Contacteer:
Ik kan me er niets bij voorstellen als bij voorbeeld het vogels verzameldraadje in individuele bijdragen zou bestaan.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
- RGS
- Clublid
- Contacteer:
Maar dat zijn geen honderden foto's per dag die over vogels worden gepost? Zo hoog is de omloopsnelheid hier nu ook weer niet.
Ik zie liever een post met een originele titel (die uitnodigt om erin te kijken) met eventueel een toelichting en een enkele foto of een serie.
Ik zie liever een post met een originele titel (die uitnodigt om erin te kijken) met eventueel een toelichting en een enkele foto of een serie.
Fujifilm GFX100FR, Ricoh GR3, Nikon Z9, Z6_III en alleen Z lenzen. Mijn foto’s vind je op Flickr.
-
Onlinehenkk
- Clublid
- Contacteer:
Volgens mij is het onderscheid of een ander iets mag bijplaatsen of niet. In mijn prille dagen maakte ik daar eens een 'overtreding' tegen en owee wat een reacties. Foto maar weer weggehaald.
Zo heb ik laatst nog een draadje dat ik had gestart wat later tot 'verzamel' verklaard ipv anderen te verketteren.
Kortom ik snap niet watt het probleem is met uitnodigende verzameldraadjes.
Het is ook niet meer dan een woord in de titel.
Zo heb ik laatst nog een draadje dat ik had gestart wat later tot 'verzamel' verklaard ipv anderen te verketteren.
Kortom ik snap niet watt het probleem is met uitnodigende verzameldraadjes.
Het is ook niet meer dan een woord in de titel.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
- RGS
- Clublid
- Contacteer:
Ik geef alleen maar aan als relatief recente forumgebruiker wat ik ervan vind.
Het is prima dat we het er over eens zijn dat we het er niet over eens zijn
Het is prima dat we het er over eens zijn dat we het er niet over eens zijn

- keenoncoolstuff
- Clublid
- Contacteer:
Bij vogels niet, en bij dat thema snap ik zelfs het nut nog wel van een verzameldraadje.RGS schreef:Maar dat zijn geen honderden foto's per dag die over vogels worden gepost? Zo hoog is de omloopsnelheid hier nu ook weer niet.
Maar wanneer iedereen zijn vakantiefoto's in één topic gaat zetten, met tot 5 foto's per post, dan is het overzicht snel zoek, ben ik bang.
Het ging me er eigenlijk meer om dat er bijna geen thema meer is zonder zijn eigen verzameltopic, en dat de minder gebruikte vaak moeilijk te vinden zijn wanneer je er iets in zou willen cq. "moeten" posten.
Rob
flickr
flickr
- MarcoEos70D
- Clublid
Ik gebruikte net de zoekfunctie op de term "verzameltopic" in : alleen onderwerptitels. Dat leverde 31 hits op, allemaal 10 jaar of ouder. Een nieuwe zoekopdracht op de term "verzamel" levert maar liefst 418 (!) topics op... 

"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Tja. Officieel zijn we nog steeds een club van verzamelaars. 

-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Daar kijk ik naar uit!henkk schreef:Ik kan me er niets bij voorstellen als bij voorbeeld het vogels verzameldraadje in individuele bijdragen zou bestaan.
- RGS
- Clublid
- Contacteer:
Ik zit ook op een ander fotoforum en daar kennen ze geen verzameltopics (er daar gaan meer posts per dag dan hier).
Dat werkt ook prima. Het is hier ook weer niet zo dat er dagelijks honderden posts worden gemaakt.
Maar zo vind ik hier de regel dat je een post na x uur niet meer mag bewerken ook een hopeloze regel (en ook heel onhandig).
Dat werkt ook prima. Het is hier ook weer niet zo dat er dagelijks honderden posts worden gemaakt.
Maar zo vind ik hier de regel dat je een post na x uur niet meer mag bewerken ook een hopeloze regel (en ook heel onhandig).
Laatst gewijzigd door RGS op wo jun 26 2024 10:37 am, 1 keer totaal gewijzigd.