Ik ben geen pro, maar mijn ervaring met de service is juist erg goed!Knors schreef:Slechte service bij Nikon Nederland!?
Gelukkig heb ik met mijn Nikon spullen nog geen servicedienst nodig gehad.
Aangeboden wegens overstap naar Canon
Ik fotografeer nogal wat Ijslandse Paarden in de sport en gebruik hiervoor de D2H ,D2Hs en de Canon 1D Mark3. Alles is gericht op snelheid. Ondanks het gebruik van de meest lichtsterke lenzen wordt het na 1700 u vaak buiten moeilijk. Om deze reden zijn een aantal buitenlandse "collega's" overgestapt naar de canon ,en omdat de Mark3 er veel eerder was dan de D3.
Wat echter mij echter opvalt is dat er momenteel een aantal kundige collega's nu upgraden van D200 naar D3 . Het is volgens mij een kwestie van beschikbaar licht, althans in mijn tak van sportfotografie.
Wat echter mij echter opvalt is dat er momenteel een aantal kundige collega's nu upgraden van D200 naar D3 . Het is volgens mij een kwestie van beschikbaar licht, althans in mijn tak van sportfotografie.
-
- Forumlid
- Corné Goud
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Over de Service heb ik ook zeker niet te klagen, als er iets gebeurt dan gebeurt dat niet opzettelijk dan kan bij Canon ook Dus: Gewoon Onzin .
Gr Corné Goud
Gr Corné Goud
Met vriedelijke groet Corné Goud
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
http://www.flickr.com/photos/cornegoud/
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
Gewoon onzin?Corné Goud schreef:Over de Service heb ik ook zeker niet te klagen, als er iets gebeurt dan gebeurt dat niet opzettelijk dan kan bij Canon ook Dus: Gewoon Onzin .
Gr Corné Goud
Er kan geen enkel verschil bestaan tussen de service van het ene bedrijf en het andere bedrijf?
Welke ervaring heb jij met de service van Canon en de service van Nikon dat je deze conclusie kan trekken?
Groeten Raymond
- Corné Goud
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
De overstap word niet zomaar gemaakt dan heeft het bedrijf een fout gemaakt een ander bedrijf maakt ook fouten dat bedoel ik, het gaat niet om het verschil het gaat om de fout die gemaakt kan worden.
Dat kan zowel Nikon Als Canon begaan...............
En dat is wat ik bedoel de: FOUT, je bent boos/gefrustreed.........
Gr Corné Goud
Gr Corné Goud
Met vriedelijke groet Corné Goud
Misschien moet je dan wat meer aandacht besteden aan hoe je opschrijft wat je bedoeld.Corné Goud schreef:De overstap word niet zomaar gemaakt dan heeft het bedrijf een fout gemaakt een ander bedrijf maakt ook fouten dat bedoel ik, het gaat niet om het verschil het gaat om de fout die gemaakt kan worden.
Gr Corné Goud
Als jij zegt dat het gewoon onzin is dat er geen verschil in de kwaliteit van service kan zitten trek je het oordeel van de mensen die al meer als 20 jaar ervaring hebben behoorlijk in twijfel.
En dat is zoals ik het bedoel en opgeschreven heb

Groeten Raymond
Wil schreef:
a. "Helaas heeft Nikon in het verleden mis gegokt en alle fotojournalisten verloren aan Canon."
rbfoto schreef:
b. "Sportfotografen zijn 95% Canon, puur vanwege het feit dat Canon het een en ander sponsort, beschikbaar stelt én op de hoge isowaarden superieur is/was. Dan lijkt mij het ook duidelijk hoor, ik zou het ook wel weten."
Volgens mij geen van beide helemaal waar.
a. Nikon heeft nooit gegokt, het is gewoon een feit dat Canon de uitvinder is van de Silent Wave AF-motor, en dat op uitstekende wijze op de markt heeft gezet. Alleen de sportfotojournalisten zijn om die reden massaal naar Canon gegaan, heus niet alle "gewone" dagbladjournalisten.
b. Zie boven. Ook Nikon heeft altijd sportfotografen gesponsord, en voor de meeste Olympische Spelen altijd de nieuwste objectieven ter beschikking gesteld. Ook had Nikon destijds als een der eersten, in de jaren zestig al, servicepunten bij de Spelen. Alleen: tegen die Silent Wave-AF konden ze een tijd niet op. Komt nu pas langzamerhand weer goed. Ook de betere werking in de hoge ISO's.
Groet, E.M. de Klerk
a. "Helaas heeft Nikon in het verleden mis gegokt en alle fotojournalisten verloren aan Canon."
rbfoto schreef:
b. "Sportfotografen zijn 95% Canon, puur vanwege het feit dat Canon het een en ander sponsort, beschikbaar stelt én op de hoge isowaarden superieur is/was. Dan lijkt mij het ook duidelijk hoor, ik zou het ook wel weten."
Volgens mij geen van beide helemaal waar.
a. Nikon heeft nooit gegokt, het is gewoon een feit dat Canon de uitvinder is van de Silent Wave AF-motor, en dat op uitstekende wijze op de markt heeft gezet. Alleen de sportfotojournalisten zijn om die reden massaal naar Canon gegaan, heus niet alle "gewone" dagbladjournalisten.
b. Zie boven. Ook Nikon heeft altijd sportfotografen gesponsord, en voor de meeste Olympische Spelen altijd de nieuwste objectieven ter beschikking gesteld. Ook had Nikon destijds als een der eersten, in de jaren zestig al, servicepunten bij de Spelen. Alleen: tegen die Silent Wave-AF konden ze een tijd niet op. Komt nu pas langzamerhand weer goed. Ook de betere werking in de hoge ISO's.
Groet, E.M. de Klerk