Wetransfer heeft de voorwaarden aangepast zodat ze nu gebruik mogen maken van de foto’s die jij verstuurd. Ze mogen houw werk doorverkopen.
Tijd voor een alternatief!
https://european-alternatives.eu/alter ... wetransfer
Filemail lijkt me zo op het eerste gezicht een goede.
Ton
WeTransfer mag jouw foto’s gebruiken!
- Tony D
- Moderator
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
WeTransfer mag jouw foto’s gebruiken!
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie
- Nikkormaat
- Clublid
Re: WeTransfer mag jouw foto’s gebruiken!
Dank je
In 60 jaar van Diana, Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80, D750, Z6 ll naar Z6III
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Even wat nuancering: WeTransfer had in hun voorwaarden opgenomen dat ze al het ge-uploade materiaal mochten gebruiken om AI modellen te trainen, en dat je een licentie verleend voor het geval derivate werken die eventueel op jouw werk of content lijkt. Er stond niet dat ze er zomaar alles mee mochten doen. En na veel kritiek hebben ze dat ondertussen ook weer teruggedraaid.
Dat gezegd hebbende, ik gebruik nooit gratis filesharing diensten. Je weet niet wat er met je data gebeurt of waar deze wordt opgeslagen, los nog van wat er in de voorwaarden staat. Veelal is data ook onbeschermd, je krijgt bijvoorbeeld een download-link zonder security, maar iedereen die die link kan 'raden' (al dan niet met behulp van geautomatiseerde tools) kan bij je data. Ook hier geldt het aloude adagium: Als het gratis is, ben jij (of je content) het product.
Dat gezegd hebbende, ik gebruik nooit gratis filesharing diensten. Je weet niet wat er met je data gebeurt of waar deze wordt opgeslagen, los nog van wat er in de voorwaarden staat. Veelal is data ook onbeschermd, je krijgt bijvoorbeeld een download-link zonder security, maar iedereen die die link kan 'raden' (al dan niet met behulp van geautomatiseerde tools) kan bij je data. Ook hier geldt het aloude adagium: Als het gratis is, ben jij (of je content) het product.
Spul waarmee je foto's maakt...
-
- Clublid
- Contacteer:
Als je het te uploaden materiaal inpakt, WinRar bijv, en voorziet van een wachtwoord, dan kun je het gebruik mogelijk omzeilen.
Andere fora lopen ook al hier tegenaan.
Vooralsnog gebruik ik MEGA Upload, al is het maar om de regie in eigen hand te houden.
En alles wordt nu ingepakt en van een wachtwoord voorzien. Je moet toch wat.
Andere fora lopen ook al hier tegenaan.
Vooralsnog gebruik ik MEGA Upload, al is het maar om de regie in eigen hand te houden.
En alles wordt nu ingepakt en van een wachtwoord voorzien. Je moet toch wat.
Nikon D7500
Tamron 10-24mm F/3.5-4.5 Di VC HLD B023N
Tamron SP AF 17-50 F/2.8 XR A16N II
Tamron SP AF 70-300MM F/4-5.6 DI VC USD A005N II
Tamron SP 90mm F/2.8 Di VC USD F004N
Nissin Di622 Mark II
Panasonic Lumix TZ90
FLICKR!
Tamron 10-24mm F/3.5-4.5 Di VC HLD B023N
Tamron SP AF 17-50 F/2.8 XR A16N II
Tamron SP AF 70-300MM F/4-5.6 DI VC USD A005N II
Tamron SP 90mm F/2.8 Di VC USD F004N
Nissin Di622 Mark II
Panasonic Lumix TZ90
FLICKR!
-
- Redactie NCN Magazine
- Contacteer:
Mijn vader ontving gisteren hier een mail over van seniorweb met daarin het volgende:
"De tekst over het trainen van AI met bestanden van gebruikers is uit de voorwaarden gehaald. Bestanden blijven eigendom van de gebruiker. Toch kan het bedrijf nog steeds bestanden 'gebruiken voor de exploitatie, ontwikkeling en verbetering' van de eigen diensten.
Wat dat precies betekent, blijft vaag.
Zij verwijzen o.a. als alternatief naar TransferNow.
"De tekst over het trainen van AI met bestanden van gebruikers is uit de voorwaarden gehaald. Bestanden blijven eigendom van de gebruiker. Toch kan het bedrijf nog steeds bestanden 'gebruiken voor de exploitatie, ontwikkeling en verbetering' van de eigen diensten.
Wat dat precies betekent, blijft vaag.
Zij verwijzen o.a. als alternatief naar TransferNow.
- gvdnberg
- Clublid
- Contacteer:
Er zijn alternatieven genoeg, zoals uit de link van Ton al blijkt. En die link geeft nog niet alle mogelijkheden.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
- p.visker
- Regiocoördinator
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Bij ons op de fotoclub gebruiken wij naar alle tevredenheid - https://www.sendgb.com/ - om grote bestanden te verzenden.
kan losse bestanden maar ook ingepakte bestanden, zo nodig ook met wachtwoord beveiliging.
En kan voorlopig nog niets vinden of gehoord over dat ze je data gebruiken.
kan losse bestanden maar ook ingepakte bestanden, zo nodig ook met wachtwoord beveiliging.
En kan voorlopig nog niets vinden of gehoord over dat ze je data gebruiken.
Vriendelijke groet,
P. Visker
P. Visker