Nikon introduceert Action-verrekijkers

Discussies over ons favoriete merk
Plaats reactie
Tony D
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Nikon introduceert Action-verrekijkers

Bericht door Tony D » do feb 12 2026 4:21 pm

Laat je niet in de war brengen: het zijn geen verrekijkers die je bij de Action koopt, maar verrekijkers van Nikon-kwaliteit.
Ze prijzen ze wel aan voor beginners.

Afbeelding
De Action 7x50

Nikon zegt er zelf in hun persbericht het volgende over:
  • Nikon introduceert een reeks Porro-prisma-verrekijkers die zijn ontworpen voor mensen die nog niet bekend zijn met verrekijkers maar graag onderwerpen helder en comfortabel dichterbij halen. De volledig nieuwe ACTION-serie omvat vijf vaste vergrotingen (7x, 8x, 10x, 12x, 16x) en een ACTION ZOOM 10-22x-model met soepele zoombediening met de vingertoppen. Dankzij de grote objectieven en de meerlaagse coatings van Nikon biedt elk model een scherp, helder beeld, ongeacht de gekozen vergroting.
    Van paden tot bergtoppen, de ACTION-verrekijker is een briljante manier om het buitenleven te verkennen. Ze zijn vervaardigd uit een duurzame aluminiumlegering, zijn gemakkelijk te dragen en te gebruiken, en voorzien van een rubberen bekleding die zorgt voor een stevige greep.
    De ACTION-modellen met een grote objectieflens van 42 mm zijn ideaal voor gebruik bij daglicht, terwijl bij de modellen met een grotere objectieflens van 50 mm nog meer licht invalt voor een helder beeld in schaduwrijke bossen of bij zonsopgang en zonsondergang. Daarnaast bieden de ACTION 10x42-, 12x50- en 16x50-verrekijkers een breed gezichtsveld van meer dan 60 graden, waardoor het gemakkelijker wordt om onderwerpen te vinden, landschappen te verkennen of vogels en wilde dieren te volgen.
  • Belangrijkste kenmerken: ACTION en ACTION ZOOM
    Ideaal voor nieuwe avonturen: eenvoudig mee te nemen en gebruiksvriendelijk. Ideaal voor wandelen, reizen en kijken naar natuur.
    ACTION-modellen met vaste vergroting: 8x42, 10x42, 7x50, 10x50, 12x50, 16x50.
    ACTION ZOOM: 10-22x50-vergrotingsbereik.
    Grote objectieven: 42 mm-modellen zijn geweldig voor het spotten van vogels en wilde dieren in de nabije omgeving en de 50 mm-modellen brengen scènes in de verte of bij weinig licht in beeld.
    Gerenommeerde Nikon-optiek: grote uittredepupillen laten veel licht binnen en de meerlaagse lenscoatings van Nikon gaan schitteringen tegen voor heldere, contrastrijke beelden.
    Brede kijkhoeken: de ACTION 10x42 verrekijker biedt een gezichtsveld van 61,4°, en de ACTION 12x50 en 16x50 modellen bieden een schijnbaar gezichtsveld van 60,8°.1
    Draai- en schuifbare rubberen oogschelpen met meerdere klikinstellingen: maken het gemakkelijk om de ogen op de juiste oogafstand te plaatsen op ACTION-modellen met vaste vergroting.
    Dichtbij of veraf: een zoomhendel op het ACTION ZOOM-model maakt een soepele aanpassing van de vergroting mogelijk tijdens het kijken.
    Comfortabel: de ACTION-verrekijker met vaste vergroting heeft een ontwerp met grote oogafstand voor een helder gezichtsveld, zelfs als u een bril draagt.2
    Rubberen bekleding: biedt een stevige, comfortabele grip en beschermt tegen schokken, stoten en vallen.
    Compatibel met een statief: met de optionele TRA-2- en TRA-3-statiefadapters van Nikon.
De adviesprijzen lopen van € 129,- voor de 7x50 tot € 199,- voor de 10-22x50 zoom verrekijker.

Afbeelding
De Action Zoom 10-22x50

Over de levertijd wordt (nog) geen uitspraak gedaan.

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Z 180-600/5.6-6.3 VR, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie

MarcoEos70D
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Re: Nikon introduceert Action-verrekijkers

Bericht door MarcoEos70D » do feb 12 2026 4:48 pm

Best vriendelijk geprijsd nog!
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: geprijsd

Bericht door gijs sandberg » do feb 12 2026 6:36 pm

Marco,
Nikon heeft door de jaren heen diverse lijnen verrekijkers gemaakt, met enorme spreiding in prijzen.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Odin
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Odin » do feb 12 2026 7:34 pm

Klop. Heb er al jaren één hier in het stof liggen.

Maar daarnaast ook richtkijkers .
Voorbeeld:
https://www.midwayusa.com/product/1016 ... 387270

Nikon maakt meer dan……

MarcoEos70D
Clublid
Clublid

Re: geprijsd

Bericht door MarcoEos70D » vr feb 13 2026 7:56 am

gijs sandberg schreef: do feb 12 2026 6:36 pm Marco,
Nikon heeft door de jaren heen diverse lijnen verrekijkers gemaakt, met enorme spreiding in prijzen.
Groeten, Gijs
Ja, ik weet het. Vandaar ook mijn opmerking dat deze vriendelijk geprijsd zijn. Dat is wel eens anders geweest.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

MarcoEos70D
Clublid
Clublid

Bericht door MarcoEos70D » vr feb 13 2026 8:01 am

Odin schreef: do feb 12 2026 7:34 pm Maar daarnaast ook richtkijkers .
Voorbeeld:
https://www.midwayusa.com/product/1016 ... 387270

Nikon maakt meer dan……
Ik wist wel dat Nikon meer maakt dan camera’s, maar richtkijkers was ik nog niet tegen gekomen. Mooi ding ook, ziet er qua looks beter uit dan wat ik nu op mijn Weihrauch heb zitten.

Odin
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Odin » vr feb 13 2026 8:18 am

Mooi ding ook, ziet er qua looks beter uit dan wat ik nu op mijn Weihrauch heb zitten.
Is een mooie techniek om te gebruiken indien goed gemonteerd en afgesteld.
Ik doe het nog op de ouderwetse manier…Diopter op mijn Sharps

MarcoEos70D
Clublid
Clublid

Bericht door MarcoEos70D » vr feb 13 2026 9:59 am

Odin schreef: vr feb 13 2026 8:18 am Ik doe het nog op de ouderwetse manier…Diopter op mijn Sharps
Dat past wel bij een mooie klassieke Sharps :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”