henkk schreef: di sep 22 2026 11:02 pm
Als dit de enige reacties zijn op een paar snel geplaatste foto's met actualiteit, dan houdt het voor mij op.
Ik ben dan toch benieuwd waarom “het voor je ophoudt”. Ik heb je
in dat topic concrete feedback gegeven, incl onderbouwing. En volgens mij heb ik, gezien je daar geplaatste foto’s, niets miszegd. Of vond je die foto’s zelf wel heel goed dan?
De makkelijke weg is die foto’s gewoon negeren omdat ik ze simpelweg niet mooi en niet goed vond, maar ben je daarmee geholpen? Ik heb zelf als fotograaf veel liever dat iemand gewoon zegt waarom mijn foto’s hem/ haar wel of niet aanspreken, daar kan ik iets van leren.
Wat veel leerzamer zou zijn op een forum is om in zo’n topic gewoon direct te reageren op de feedback in plaat van er anderhalf jaar later over klagen. Mijn mening is immers ook maar precies dat: mijn mening, en daar kan en mag jij heel anders over denken. Het zijn immers jouw foto’s.
Maar ik denk dat je meer hebt aan iemand die gewoon zegt wat hij/ zij van je foto’s vindt, dan aan al die anderen die hun mond houden.
En de opmerking van Pimmetje is volgens mij niet meer dan een wat ludieke manier om je te wijzen op de aanzienlijke sensorvlekken op je foto’s.